Gå til innhold

Ikke engang halvparten av Elden Ring-spillere er klare for Shadow of the Erdtree


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På min første karakter så brukte jeg den første cheese metoden som var funnet for å ta Mohg ved å hoppe inn i arenaet over kanten ( nu patchet ) slik at han aldri blir aktivert så jeg kunne bare stå å slå han uten motstand. Tok han derimot legit for en måned siden på en annen karakter. Gøy fight.

Lenke til kommentar

Det overraskar nok ingen. Som med alle andre spel på Steam er det ein stor andel som sluttar før dei er komne spesielt langt.

Som i tidlegare spel satsar eg på at ein ferdig oppgrader karakter fungerer. Er den for sterk kan ein alltids justere det med å endre nivåpoengsfordeling eller våpenoppgradering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syns det er dumt at man må helt dit for å starte DLCen. Jeg tok begge bossene i min første gjennomspilling, men nå har jeg startet NG+ og kommet ca halvveis. Jeg har ikke tid eller motivasjon til å starte NG, og usikker på hvor egnet DLCen er i NG+.
Lenke til kommentar
Seal skrev:
Syns det er dumt at man må helt dit for å starte DLCen. Jeg tok begge bossene i min første gjennomspilling, men nå har jeg startet NG+ og kommet ca halvveis. Jeg har ikke tid eller motivasjon til å starte NG, og usikker på hvor egnet DLCen er i NG+.
Mongo system idd
Lenke til kommentar
Seal skrev (1 time siden):

Syns det er dumt at man må helt dit for å starte DLCen. Jeg tok begge bossene i min første gjennomspilling, men nå har jeg startet NG+ og kommet ca halvveis. Jeg har ikke tid eller motivasjon til å starte NG, og usikker på hvor egnet DLCen er i NG+.

Basert på Reddit-brukarar er ikkje NG+ så veldig forskjellig, men du har vel sett korleis det skalerer så langt. Med eit høgt nivå på karakteren og fullt oppgradert våpen er det mindre å hente på å nå eit endå høgare nivå og du er meir enn godt nok oppgradert til å runde både hovedspel og DLC.

Kjør på med NG+. Kanskje med unntak av nokre få sjefskampar går det nok heilt greit. Skulle du få store problem med ein og ikkje vil bruke timevis på å lære kampen så kan du alltids endre builden til noko som fungerer betre. Ashes er òg eit hjelpemiddel som gjer kampane langt enklare.

Om du er halvveis i NG+ er kanskje Radahn og Mogh allereie slått. Om ikkje er begge lett tilgjengeleg.

Litt av poenget med at du skal ha slått Radahn og Mogh er kanskje at karakteren din skal ha fått sjansen til å bli oppgradert nok til å fungere greit med skaleringa i DLC-en. Å starte ein ny NG rett på Shadow of The Erdtree er nok vanskelegare enn ein fullt oppgradert karakter i NG+.

Endret av Zeph
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Seal skrev (12 timer siden):

Syns det er dumt at man må helt dit for å starte DLCen. Jeg tok begge bossene i min første gjennomspilling, men nå har jeg startet NG+ og kommet ca halvveis. Jeg har ikke tid eller motivasjon til å starte NG, og usikker på hvor egnet DLCen er i NG+.

Det er har alltid vært et krav i souls spill at må må ha en viss progress for å få tilgang til DLC.........

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Seal skrev:
Syns det er dumt at man må helt dit for å starte DLCen. Jeg tok begge bossene i min første gjennomspilling, men nå har jeg startet NG+ og kommet ca halvveis. Jeg har ikke tid eller motivasjon til å starte NG, og usikker på hvor egnet DLCen er i NG+.
Du kan reise til Mogh ifra Liurnia (2. Sonen, snakk med pvp npc i den ødelagte kirka sør for academy) og gjør den lille questlinen der. Da kommer du til mogh sonen og kan gå å drepe han med en gang. Og siden du er på NG+ er du sterk nokk. Kun taktikk og lære seg fighten det henger på da.
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Seal skrev (12 timer siden):

Syns det er dumt at man må helt dit for å starte DLCen. Jeg tok begge bossene i min første gjennomspilling, men nå har jeg startet NG+ og kommet ca halvveis. Jeg har ikke tid eller motivasjon til å starte NG, og usikker på hvor egnet DLCen er i NG+.

Det er har alltid vært et krav i souls spill at må må ha en viss progress for å få tilgang til DLC.........

"Sånn har det alltid vært" er er skummelt argument. Pluss at forskjellen her er scopet. I ER vil jeg anslå at å komme dit at man har tatt begge disse bossene med normal progresjon sikkert er 80+ timer. Det har det ikke alltid vært.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med ein plan og ev. litt cheese så kan du slå Mogh og Radahn på langt kortare tid enn 80 timar, om målet er å få tilgang til DLC-en utan å ha fullført så mykje av spelet eller med veldig lågt nivå på karakteren. Ri rett til Radahn, fullfør Varré's oppdrag og ri til Mogh.

Det kan vere historiegrunnar til at du må ha slått Radahn og Mogh, evenuelt kombinert med at dei vil tvinge spelarar flest å ha sterk nok karakter og våpen til å klare DLC-en. Dei som med RL1-løp klarar seg fint uansett.

Lenke til kommentar

Tar enkelt godt under 30 timer å nå denne bossen. Ikke spesielt vanskelig heller.  Uansett. Hvis man likevel ikke har kommet særlig langt i grunnspillet, skjønner jeg ikke helt hvorfor det er så viktig å komme til DLC raskt.  Man har veldig mye spennende å fullføre før det! 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Seal skrev (4 timer siden):

"Sånn har det alltid vært" er er skummelt argument. Pluss at forskjellen her er scopet. I ER vil jeg anslå at å komme dit at man har tatt begge disse bossene med normal progresjon sikkert er 80+ timer. Det har det ikke alltid vært.

Det går adskillelig fortere enn det, ikke 20 timer en gang.  Sjekk youtube for progress route og få hjelp på bossene.. Git Gud :p /S

Endret av Guybrush 3pwood
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Seal skrev:
Guybrush 3pwood skrev:
Seal skrev (12 timer siden):

Syns det er dumt at man må helt dit for å starte DLCen. Jeg tok begge bossene i min første gjennomspilling, men nå har jeg startet NG+ og kommet ca halvveis. Jeg har ikke tid eller motivasjon til å starte NG, og usikker på hvor egnet DLCen er i NG+.

Det er har alltid vært et krav i souls spill at må må ha en viss progress for å få tilgang til DLC.........

"Sånn har det alltid vært" er er skummelt argument. Pluss at forskjellen her er scopet. I ER vil jeg anslå at å komme dit at man har tatt begge disse bossene med normal progresjon sikkert er 80+ timer. Det har det ikke alltid vært.
Det er ikke et skummelt argument, det er helt vanlig. DLC er som regel delt inn i to kategorier. Items og lignende som man har tilgjengelig fra start, og innhold som man får tilgang til etter et visst poeng. Sånn har det vært siden Oblivion. Og tilfellene der man har hatt tilgang på expansions fra starten av har vært unntaket ikke regelen.
Lenke til kommentar
Seal skrev:
Guybrush 3pwood skrev:
Seal skrev (12 timer siden):

Syns det er dumt at man må helt dit for å starte DLCen. Jeg tok begge bossene i min første gjennomspilling, men nå har jeg startet NG+ og kommet ca halvveis. Jeg har ikke tid eller motivasjon til å starte NG, og usikker på hvor egnet DLCen er i NG+.

Det er har alltid vært et krav i souls spill at må må ha en viss progress for å få tilgang til DLC.........

"Sånn har det alltid vært" er er skummelt argument. Pluss at forskjellen her er scopet. I ER vil jeg anslå at å komme dit at man har tatt begge disse bossene med normal progresjon sikkert er 80+ timer. Det har det ikke alltid vært.
80 timer?? :O Nei! Radhan bossen kommer man til relativt tidlig og er i grunn veldig enkel. Mogh kan du komme til level 10 ved å skaffe en items som teleporterer deg direkte. Så du kan også ta den rimelig kjapt. Så mao, legger du inn røfflig 4-5 timer og kjennskap til spillet så går dette fort. Men du bør kjenne til spillet og ikke forvente at alt skal være en cakewalt.
Lenke til kommentar

Det var vel første gang? Om du startar ein ny NG for å spele DLC så brukar du neppe like lang tid igjen.

Moghwyn Palace er skalert for endgame og noko dei fleste ikkje prøver seg på før dei nærmar seg slutten på spelet, sannsynlegvis fordi DLC-en fortsetter der endgame slapp mtp. skalering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...