Gå til innhold

Kjedelig jobb eller en jobb man brenner for(?)

Gjest 0b983...c99

Anbefalte innlegg

Gjest 0b983...c99 skrev (2 timer siden):

Ingen problem med det selv om jeg ikke behøvde en essay om livet ditt,
men som fyren under her sier: du kan ikke prate for alle autister bare fordi du er autist selv.
Alle er forskjellig. Det er tross alt et spekter. Der kan være mange utfordringer jeg har
som ikke har blitt nevnt her og/eller ikke blitt forklart elokvent nokk
til at du og andre kan forstå meg. Men det er alright. Jeg går min egen vei.
Dette er avgjørelsen jeg har tatt. De andre har så 2 valg:
de kan godta dette og gå videre med livet sitt.......eller fortsette å skrike ut i det blå og aldri bli hørt.
Dette er ikke frekkhet, det er bestemthet og klarhet. 
Jeg sier ikke du er av denne typen, men det skal nevnes at noen folk føler seg "truet"
av de som faktisk vet hva de vil i livet og de som er transgressive.
Gjør dette meg privilegert og entitled? Kanskje.
Klarer jeg å leve med det? Absolutt. I dette livet og det neste.
Og nå får vi se hvordan de neste dagene blir etter potensielt samarbeid med autisme-supportteamet.

Det er riktig ja

Anonymous poster hash: 0b983...c99

Jepp, alle er forskjellig, og jeg er ikke noen fasit på hvordan alle med aspergers/autisme har det. Poenget mitt var heller å vise at autismen i seg på ingen måte betyr at man er uskikket til arbeid. 

MEN: Måten du fremlegger deg selv på i første innlegg tyder på at autismen er grunnen til at du er ufør: Du har autisme, som gjør at du har snevre interesseområder, som gjør at du sliter med å fokusere i jobber du finner uinteressant, som igjen gjør at du har "bestemt deg" for å aldri jobbe med noe du ikke liker. Det ser derfor ut som din uføretrygd kan direkte føres tilbake til at du har autisme. Jeg har hørt om nok autister som tror de ikke kan fungere i arbeidslivet og går direkte til trygden i stedet. Men realiteten er at de fleste med lettere autisme fint kan jobbe. I verste fall trengs det bare litt tilrettelegging. Måten du argumenterer på indikerer at du er en av dem som fint kan jobbe hvis du får litt tilrettelegging. Du må lære å se på deg selv som den ressursen du faktisk kan være for samfunnet. De aller fleste autister kan tross alt leve helt vanlige liv hvis de vil.

Sitat

de kan godta dette og gå videre med livet sitt.......eller fortsette å skrike ut i det blå og aldri bli hørt.
Dette er ikke frekkhet, det er bestemthet og klarhet. 

Hvorfor laget du denne tråden da, dersom du ikke er interessert i å høre hva andre mener? Dersom du faktisk har bestemt deg, og uansett ikke er interessert i hva vi sier? Det gir ikke mening. Når man stiller et spørsmål er det jo som regel fordi man er usikker, eller søker bekreftelse på et valg man har tatt.

Jeg sitter igjen med en følelse om at du kanskje ønsket at reddit ville gi deg støtte i ditt valg om å være "frivillig" ufør, men i stedet gav de deg en kalddusj, i klassisk reddit-stil. Så du gikk på Diskusjon.no i håp om at du kanskje ville finne støtte her inne.

Hvis du er så bestemt og klar som du sier, så hadde du vel aldri laget denne tråden i utgangspunktet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 0b983...c99
Kajac skrev (8 minutter siden):

Jepp, alle er forskjellig, og jeg er ikke noen fasit på hvordan alle med aspergers/autisme har det. Poenget mitt var heller å vise at autismen i seg på ingen måte betyr at man er uskikket til arbeid. 

MEN: Måten du fremlegger deg selv på i første innlegg tyder på at autismen er grunnen til at du er ufør: Du har autisme, som gjør at du har snevre interesseområder, som gjør at du sliter med å fokusere i jobber du finner uinteressant, som igjen gjør at du har "bestemt deg" for å aldri jobbe med noe du ikke liker. Det ser derfor ut som din uføretrygd kan direkte føres tilbake til at du har autisme. Jeg har hørt om nok autister som tror de ikke kan fungere i arbeidslivet og går direkte til trygden i stedet. Men realiteten er at de fleste med lettere autisme fint kan jobbe. I verste fall trengs det bare litt tilrettelegging. Måten du argumenterer på indikerer at du er en av dem som fint kan jobbe hvis du får litt tilrettelegging. Du må lære å se på deg selv som den ressursen du faktisk kan være for samfunnet. De aller fleste autister kan tross alt leve helt vanlige liv hvis de vil.

Hvorfor laget du denne tråden da, dersom du ikke er interessert i å høre hva andre mener? Dersom du faktisk har bestemt deg, og uansett ikke er interessert i hva vi sier? Det gir ikke mening. Når man stiller et spørsmål er det jo som regel fordi man er usikker, eller søker bekreftelse på et valg man har tatt.

Jeg sitter igjen med en følelse om at du kanskje ønsket at reddit ville gi deg støtte i ditt valg om å være "frivillig" ufør, men i stedet gav de deg en kalddusj, i klassisk reddit-stil. Så du gikk på Diskusjon.no i håp om at du kanskje ville finne støtte her inne.

Hvis du er så bestemt og klar som du sier, så hadde du vel aldri laget denne tråden i utgangspunktet. 

Vit din plass, behold din plass. Vi skal aldri prates sammens igjen

Lenke til kommentar
Gjest 6ea6e...b93
43 minutes ago, Guest 0b983...c99 said:

Du bør kanskje finne ut av hva et diskusjonsforum er før du oppsøker de.

Anonymous poster hash: 6ea6e...b93

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 0b983...c99 said:

Nå har du gått fra å være ufør til bortskjemt til privilgert og nå viser du deg egentlig som et rasshøl.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest 0b983...c99 skrev (På 11.6.2024 den 8:58 PM):

Etter flere mislykkede forsøk på å jobbe med ting utenfor mine interessefelt,
har jeg kommet til den "selviske" avgjørelsen at jeg nekter å arbeide med noe jeg ikke liker.
Dette er også en utilitarisk avgjørelse; ingen sjefer liker ansatte som skulker og så får sparken.

Målet mitt nå er å utvikle ferdighetene tilstrekkelig slik at jeg kan forhåpentligvis
selge ting online via digital distribusjon og kombinere dette med uføretrygden.

....er du seriøs..?

Jeg kjenner så utrolig mange, meg selv inkludert, som har jobbet fra ung alder for å skaffe mat og tak over hodet..

For mange er det ikke fett i det hele tatt, det er jo en grunn til at folk bytter jobb/bransje med jevne mellomrom. 

Jeg kjenner en som hata jobben sin i nærmere 10 år, men som ikke klarte å finne noe nytt pga manglende utdannelse og kompetanse. Han pinte seg gjennom alle årene frem til det endelig dukket opp en mulighet, og nå har han det heldigvis finfint i ny jobb. 

Også sitter du her og faktisk mener at du fortjener og få drømmejobben servert, og hvis du ikke gjør det så... nekter du? 

Og kickeren her er at du faktisk skal spe på trygda med ekstra inntekt fra dropshipping eller en eller annen lignende form for "geskjeft", men fremdeles fortsette på trygd? 

For (nesten) første gang må jeg faktisk si meg enig med Reddit, du fremstår som bortskjemt og særdeles lat/tiltaksløs. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...