^fmj Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni De verktøyene er litt grove, er nok bare klips, prøv med et trumf-kort eller lignende. 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 14. juni Forfatter Del Skrevet 14. juni ^fmj skrev (18 minutter siden): De verktøyene er litt grove, er nok bare klips, prøv med et trumf-kort eller lignende. Takk for svar. Jeg fikk åpnet den! Den ser ikke så verst ut på tross av litt grove verktøy. Spent på om den vil funke etter å ha montert innholdet tilbake. Setter på en tape rundt hele til slutt (lerretstape fra Biltema). ^fmj skrev (På 11.6.2024 den 20.32): Klassisk feil, som regel er det lett å fikse. Åpne opp fjernkontrollen, vask plast- og gummideler. Dra over kretskortet med et viskelær, bruk også viskelæret på undersiden av tastene. Vasking av plast og gummideler: med såpe og vann, eller tørrvasking ved å pirke vekk støv og skitt med feks. en stoffbit rundt en stoppenål? Jeg har harde og myke viskelær, hvilken type er best? Dra over kretskortet med et viskelær: på hele platen der den er dekket av plast, eller bare på de grå rundingene? Spoiler Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni Subara skrev (45 minutter siden): Dra over kretskortet med et viskelær: på hele platen der den er dekket av plast, eller bare på de grå rundingene? For meg ser det ut som dette er "metal dome" type, de grå rundingene. Når du presser de ned vil domen gi kontakt mellom to punkter på kretskortet. Men disse ser ut til å sitte montert på en plastmembran som er limt fast i kretskortet. Kontaktpunktene er da ikke tilgjengelig uten å dra av hele plastmembranen. Usikker på om det er lurt, vanskelig å få de tilbake på rett plass? Har ingen erfaring med dette. 1 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni Ser ut til at det er vanskelig å gjøre noe med det. 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 14. juni Forfatter Del Skrevet 14. juni Fant også to små hull i gummien over og under tast 1 . Kanskje derfor det ikke gikk an å trykke den ned. Får dobbeltsjekke med Telenor om de tror ny fjernkontroll vil fungere med gammel dekoder eller om de har en gammel canal-digital dekoder liggende. Eller kjøpe en "allround" fjernkontroll, som en nevnte her. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni Tenkte det var annen type kretskort. 😕 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni Før du kastar fjernkontrollen kunne det vel vere interessant å prøve om knappane fungerer når du trykkjer direkte på dei små rundingane. Lenke til kommentar
Subara Skrevet 2. juli Forfatter Del Skrevet 2. juli torbjornen skrev (På 15.6.2024 den 12:22 AM): Før du kastar fjernkontrollen kunne det vel vere interessant å prøve om knappane fungerer når du trykkjer direkte på dei små rundingane. Nei, det hjalp ikke å trykke direkte på de små rundingene etter å ha demontert fjernkontrollen. Og den ble enda mindre medgjørlig, men fortsatt 5 kanaler igjen å se på. Uansett løste det seg, da jeg ringte Telenor for 3. gang. Antagelig fordi jeg var spesifikk på hva jeg var ute etter. "Har dere noen gamle fjernkontroller til dekodere liggende. Det er bare fjernkontrollen som er i stykker. Den er ca. 10 år gammel. Det står Canal digital på den". I dag fikk jeg tilsendt en eldre fjernkontroll, så nå fungerer TV-en som den skal 🙂Tenkte først ikke over at Telenor kunne ha gammelt utstyr liggende. Jeg slapp å betale 99 kr pr. måned for leie av ny TV-boks. Og jeg fikk orden på problemet som jeg hadde utsatt å gjøre noe med. Jeg fikk motivasjon til å forfølge saken av denne tråden 🙂 1 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Fint at problemet vart løyst. Og takk for at du oppdaterte tråden. Lenke til kommentar
Subara Skrevet 3. juli Forfatter Del Skrevet 3. juli Takk til alle som svarte 🙂 Fant også ut at universal fjernkontroll ikke virker for Telenor-kundene, sa de på Elkjøp, som ikke hadde avtale lenger med Telenor, og derfor ikke kunne levere ut noe utstyr fra dem. Kundene kommer tilbake med fjernkontrollene, sa den ansatte. Etter jakten på fjernkontroller i familien var jeg innom min gamle mor. Det lå 4 Altiboks-fjernkontroller i skuffen og en på bordet. (Bestilling av ny fjernkontroll hver gang batteriene gikk ut?) Og jeg fant to utgaver av Get. Jeg prøvde de på TV-dekoderen min, men ikke uventet, så fungerte det ikke. Håper at å slå på en TV blir enklere i framtiden, men fenomenet er vel snart utryddet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå