Gå til innhold

Civilization VII


Anbefalte innlegg

Nå kommer neste spill i Civilization-serien: Civilization VII

Foreløpig lite er kjent, men det skal komme mer offisiell informasjon i August.
https://civilization.2k.com/seven/
https://store.steampowered.com/app/1295660/Sid_Meiers_Civilization_VII/

Sitat

Den prisbelønte strategispill-serien er tilbake med et helt nytt og revolusjonerende kapittel. Med Sid Meier's Civilization® VII kan du bygge et imperium uten sidestykke i historien!

Hersk som en av mange legendariske, historiske ledere. Etabler sivilisasjonen din, bygg byer og arkitektoniske underverker for å utvide territoriet ditt, erobre eller samarbeid med rivaliserende sivilisasjoner i jakten på rikdom og vekst, og utforsk alle verdenshjørner. Klarer du å bygge et imperium som vil tåle tidens tann?

Sid Meier's Civilization® VII er et 4X strategispill som er utvikl

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Brother Ursus skrev (4 timer siden):

Flere nye civs avslørt, inkludert India og Normannerne.

I Civ VII vil man altså kunne bytte sivilisasjon per æra.
Spillet har tre æraer. Antiquity, Exploration, Modernity.

Så du kan spille f.eks Rome->Normans->French Empire

Usikker på om du kan bytte leder også.

Fantastisk idé! 😀

Høres kjempebra ut. Ikke helt dumt å forenkle antallet æraer heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, DJViking said:

Håper det blir mulig å spille uten å bytte sivilisasjon.
Jeg liker å forholde meg til en sivilisasjon gjennom hele spillet, men det kan nok hende jeg vil prøve meg å spille ved utføre bytte ved hver æra.


Det er det også. Du kan følge standard bane hele veien om du vil.

De bekrefftet at AI alltid vil følge standardmalen, med mindre du velger å starte med to av samme typer, f.eks to Egypt. Da vil du få "first pick" og så vil AI velge en av de andre.

 

2 hours ago, DJViking said:

Det værste med Civ 7 er prisen.

Standard Edition: 829kr
Deluxe Edition: 1199kr
Founders Edition 1569kr

 

Enig i det. Blir ikke noe preorder på meg, i hvert fall. Når det er sagt så er det allerede tilgjengelig andre steder til drøyt 650kr.

 

2 hours ago, Entern said:

Fantastisk idé! 😀

Høres kjempebra ut. Ikke helt dumt å forenkle antallet æraer heller.

 

Ja, det er litt mange i VI, og de går litt fort unna. I hvert fall i begynnelsen. For når man kommer til "endgame", si 1800+ så går det jo plutselig skikkelig sakte, fordi det er så mye mer innhold. Mine favorittperioder er dog de eldre, så jeg pleier å sette på Epic og begrense turns.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Elefantmesteren said:

Å bytte sivilisasjon er obligatorisk. India har visst tre ulike varianter, en for hver tidsalder, slik at man kan forbli "india" selv om det er ting som endres. Er sikkert noen andre civs som har tre varianter også, men ikke alle vil ha det.


Aha... det var ikke så problemfritt som jeg så for meg. Eksemplet jeg så var Rom->Normannerne->Frankrike og det er jo "historisk korrekt".

Jeg håper alle vil ha en noenlunde "korrekt" precursor-sivilisasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (6 timer siden):

Det værste med Civ 7 er prisen.

Standard Edition: 829kr
Deluxe Edition: 1199kr
Founders Edition 1569kr

Det kan jeg godt betale for et godt Civ-spill, men skal nok mye til at jeg ikke kjøper på tilbud, siden jeg ikke har tillit til at Firaxis kan levere gode strategispill lengre. Xcom 2 var ålreit, men ellers har jeg ikke vært fornøyd siden Civ 4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (5 timer siden):

Det kan jeg godt betale for et godt Civ-spill, men skal nok mye til at jeg ikke kjøper på tilbud, siden jeg ikke har tillit til at Firaxis kan levere gode strategispill lengre. Xcom 2 var ålreit, men ellers har jeg ikke vært fornøyd siden Civ 4.

Jeg likte Civ V. Det var også den første Civ som ble lansert på Linux. Den i min mening var mye bedre enn Civ VI.
Samt også Civ Beyond Earth spilte jeg mye av.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (8 timer siden):

Å bytte sivilisasjon er obligatorisk. India har visst tre ulike varianter, en for hver tidsalder, slik at man kan forbli "india" selv om det er ting som endres. Er sikkert noen andre civs som har tre varianter også, men ikke alle vil ha det.

egyptsonghaibuganda.thumb.png.2bb680ff62e841900fd93f47d0db581d.png

Ser ikke så dumt ut. Forståelig at Egypt -> Axum, siden sistnevnte var en etterkommer av Kush som var sterkt påvirket av gammelegyptisk kultur, inkludert at de dyrket de samme gudene, osv. :) 

Lenke til kommentar
DJViking skrev (5 timer siden):

Jeg likte Civ V. Det var også den første Civ som ble lansert på Linux. Den i min mening var mye bedre enn Civ VI.
Samt også Civ Beyond Earth spilte jeg mye av.

Jeg har spilt V og VI, ikke nødvendigvis dårlige spill men ga meg aldri følelsen tidligere spill har gitt. AI-en i VI var så dårlig at jeg ga opp der, likte ellers spillet – mulig jeg burde spilt det i multiplayer, men civ-spillene har alltid vært single-player for min del.

Beyond Earth virka som en dårlig kopi av Alpha Centauri, Har spilt noen runder med AC de siste åra.

Lenke til kommentar

Skeptisk til bytte av "sivilisasjoner" underveis i spillet. Det var noe av det som gjorde "Humankind" mindre interessant for min del. I CIV spillene har jeg alltid likt hvordan man bygger relasjoner til ulike nasjoner, og mye innlevelsen i spillet forsvant for min del når erkefienden plutselig ble en helt annen nasjon, og dine allierte det samme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har spilt en del civ 6 i det siste og liker det godt. Setter pris på utviklingen underveis gjennom ulike epoker. Synes det virker veldig unaturlig å begrense det til 3. Virker for meg også pussig å skulle bytte sivilisasjoner, hvordan henger det på greip med historien? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...