Gå til innhold

Høyrebølgens talkingpoints: Transkvinner i kvinneidrett.


Anbefalte innlegg

Tycker det er helt absurt att jämföra transkvinner i idretten med egentligen noe som helst politiskt, ideologiskt eller sinte mennesker.

Den rationella forskningsbaserade förståelsen är att det är nödvändigt med regler och att dagens forskning tyder på att man ikke kan få till noe rättvist för transkvinner som har varit igenom puberteten hvis de ska konkurrera med kvinner. 

Att ha något flummigt som att de är kvinner som självklart ska få konkurrera med andra kvinner är ikke rättvist mot vanliga kvinner och då kan vi lika bra lägga ned kvinneidretten.

Det handlar om vetenskap och ikke ideologi.   

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (7 timer siden):

Poenget var at man hadde blitt sendt til psykiatrisk rehabilitering dersom man påstod at man hadde gjort natt til dag.

Man har ikke gjort natt til dag. Det er en stråmann.

Det finnes menn og kvinner som helt klart er menn og kvinner. Våre typiske vanlige kjedelige menn og kvinner. Stereotypen. Disse er Natt og Dag i din analogi. Disse er ikke de vi snakker om her. Det er ingen som går fra denne statusen, og så helt til andre siden og blir komplett det andre kjønn. Vis meg EN eneste person som har vært 100% sikker på sitt kjønn i 40 år og som så plutselig bytter uten forvarsel. Det skjer ikke.

Det vi snakker om er personer som allerede er kveld eller morgen, og som med litt skyer plutselig ikke er så lett å avgjøre om det er blitt natt eller dag enda. Altså personer som har "avvik" på en eller flere av de vanlige biologise kjønnsmarkørene vi bruker til å dele opp kjønn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 timer siden):

Og kvinner som blir utkonkurrert eller skadet av transkvinner i idretten

All idrett innebærer risiko for skade.
Dessuten er det jo snedig hvor opptatte disse folka plutselig er av kvinneidrett. Det er de samme som sier at kvinnefotball er gørr, som plutselig er VELDIG opptatte av disse stakkars kvinnene som blir utkonkurert. Skulle tro motivasjonen var noe helt annet enn rettferdig kvinneidrett.

Uansett bedrives det mye forsnkning og diuskusjoner blandt de seriøse om hvordan man løser dette problemet som voksne folk. Med dialog og diskusjon. Men så lenge koko-høyre og woke-venstre sitter på hver sin gjerdestople og kaster dritt så er det ganske umulig å ha saklige diskusjoner omkring temaet.

Det er jo bare å se på J.K. Rowlings, som var så frekk å ville minne oss på at vi ikke måtte glemme kvinners rettigheter i debatten om transkvinners rettigheter. Men da var jo koko-woke på plass og ekstremifiserte henne temmelig raskt. Koko-høyre sto selvsagt klar til å "beskytte og forsvare".

Jævla idioter alle sammen.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Zepticon said:

Man har ikke gjort natt til dag. Det er en stråmann.

Det finnes menn og kvinner som helt klart er menn og kvinner. Våre typiske vanlige kjedelige menn og kvinner. Stereotypen. Disse er Natt og Dag i din analogi. Disse er ikke de vi snakker om her. Det er ingen som går fra denne statusen, og så helt til andre siden og blir komplett det andre kjønn. Vis meg EN eneste person som har vært 100% sikker på sitt kjønn i 40 år og som så plutselig bytter uten forvarsel. Det skjer ikke.

Det vi snakker om er personer som allerede er kveld eller morgen, og som med litt skyer plutselig ikke er så lett å avgjøre om det er blitt natt eller dag enda. Altså personer som har "avvik" på en eller flere av de vanlige biologise kjønnsmarkørene vi bruker til å dele opp kjønn.

Å bygge en stråmann er å tilegne noen meninger de ikke har. Det har jeg ikke gjort. Det var et tenkt eksempel for noe som hadde vært tilsvarende sprøtt. Det eneste kriteriet for å kvalifisere er at noen hadde sagt at det er feil og at det ikke går, noe ganske mange allerede sier om å bytte kjønn.

Det har skjedd at folk har brutt seg inn hos ei virksomhet og iverksatt aktivitet som vanligvis skjer på dagtid. Det er ikke noe jeg har funnet på.

Teksten ble skrevet på mobilen mens jeg gikk i regnet. Jeg kan helt sikkert skrive bedre under tak og med mer tid til disposisjon.

Det går ikke å skape kvinner i retrospekt. Ei burde det være akseptert eller tillatt å utgi seg for å være noe man ikke er. I alle fall ikke i idrett med mindre det er åpen klasse.

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar
On 11.6.2024 at 12:33 AM, WiiBoy said:

Det er et så ekstremt idiotisk argument fra ytre høyre. 

Hva med homofile menn som sitter i fengsel for voldtekt av menn, skal de i kvinnefengsel?
Hva med heterofile menn som voldtar menn i et mannefengsel, skal de til et kvinnefengsel?

Voldtekter i fengsel er noe som IKKE SKAL SKJE verken mann voldtar mann, mann voldtar kvinne, kvinne voldtar mann, kvinne voldtar kvinne, mann later som han er kvinne voldtar mann, mann på ekte mener han er kvinne voldtar mann, etc. etc.

Fanger SKAL være trygge i fengsel uansett kjønn, uansett hva de identifiserer seg som!

Helt enig. For å løse mesteparten av dette, så starter det med at menn soner med menn, og kvinner soner med kvinner.

Eller mente du at vi ikke skal segregere på kjønn i fengsel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
18 hours ago, Camlon said:

Hvorfor kan ikke transkvinner som ikke passer inn i et kvinnefengsel, plasseres i et spesielfengsel for de med spesielle behov?

Burde vi også ha egne garderober i svømmehaller og offentlige toaletter? Eller hvor stopper tilretteleggingen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 hours ago, shockorshot said:

Min løsning er å ha egne avdelinger eller fengsler for slike tilfeller.

Men må si det er ganske drit at du synes noen folk er mindre verdt. Jeg synes alle folk burde ha like mye rett til å ikke bli voldtatt, uavhengig av kjønn.

Hvor har jeg sagt at noen er mindre verdt?

jeg sa det var galskap å putte en mann som er dømt for voldtekt av to kvinner til å sone i kvinnefengsel.

Forresten; folk som voldtar er mindre verdt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
39 minutes ago, bzzlink said:

Eller mente du at vi ikke skal segregere på kjønn i fengsel?

Det er en helt annen debatt som ikke bør tas i denne tråden. Jeg ville ikke konkludert uten at det foreligger argumentasjonen utover "sånn har det alltid vært".

35 minutes ago, bzzlink said:

Burde vi også ha egne garderober i svømmehaller og offentlige toaletter? Eller hvor stopper tilretteleggingen?

Hvorfor er det et massivt problem at en som er født mann og har byttet kjønn slipper inn i en dame garderobe, mens det er uproblematisk at en homofil mann oppholder seg i herregarderoben/lesbisk dame oppholder seg i damegarderoben ?

Når det kommer til toaletter så er det svært liten grunn til å segregere, bortsett fra med urinaler.

26 minutes ago, bzzlink said:

jeg sa det var galskap å putte en mann som er dømt for voldtekt av to kvinner til å sone i kvinnefengsel.

Hvorfor er det galskap, mens det å putte en homofil mann som er dømt for voldtekt av menn til å sone i et mannefengsel en selvfølge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, bzzlink said:

Burde vi også ha egne garderober i svømmehaller og offentlige toaletter? Eller hvor stopper tilretteleggingen?

Ja, vi bør ha egne garderober. 

Det handler ikke bare om transkvinner, men også om andre grupper som utviklingshemmede som trenger hjelp fra motsatt kjønn til å dusje og kle på seg. Det er også folk transeksuelle som ikke føler seg komfortabel i noen av garderobene.

Alternativet til dette er ikke som WiiBoy foreslår å tvinge kvinner til å dusje med transkvinner som ser ut som menn, siden det vil bare føre til lavere deltagelse og at folk slutter å dusje naken. Hvis vi ikke ønsker å tilrettelegge, så er der bedre å ha en felles garderobe med dusjskillevegger.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Camlon said:

Alternativet til dette er ikke som WiiBoy foreslår å tvinge kvinner til å dusje med transkvinner som ser ut som menn..

Bare for å presisere, jeg har ikke foreslått det. Jeg bare påpeker at mye av argumentasjon for hvorfor man må skille på kvinner og menn ikke henger på grep. Det ligner litt på en fornektelse av at homofili eksistere eller at kvinner må beskyttes mens menn er fritt vilt, i argumentasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, WiiBoy said:

Bare for å presisere, jeg har ikke foreslått det. Jeg bare påpeker at mye av argumentasjon for hvorfor man må skille på kvinner og menn ikke henger på grep. Det ligner litt på en fornektelse av at homofili eksistere eller at kvinner må beskyttes mens menn er fritt vilt, i argumentasjon.

Godt å høre, men det er mange som seriøst mener det og det har ført til hendelser som denne 

Quote

Furious students walk out of class in protest of trans bathroom and locker room policy

Between 50 and 100 students joined the walkout demanding Loudon County School Board revert back to its policy that saw female and male-only spaces in its schools, including bathrooms, locker rooms and showers.

Speaking to WJLA, one male student said: "In the locker rooms in the morning it's an invasion of privacy, as I said because when men and natural-born males are in our locker rooms, and they are showering in the morning, natural-born females can walk in there as they please."

https://www.express.co.uk/news/us/1831014/trans-bathroom-locker-room-policy-loudoun-county-virginia

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
1 hour ago, WiiBoy said:

Hvorfor er det et massivt problem at en som er født mann og har byttet kjønn slipper inn i en dame garderobe, mens det er uproblematisk at en homofil mann oppholder seg i herregarderoben/lesbisk dame oppholder seg i damegarderoben ?

Er vel inget massivt problem men tvivlar på att det idag skulle fungera speciellt bra. Tvivlar på att en transkvinne med penis skulle uppskattas i kvinnedusjen och tror att en transman med vagina skulle få en del blikkar i mannedusjen. 

Skulle självklart också gå att missbruke av vanliga män som vill se nakna damer dusja. 

I teorien skulle nakenhet också mellan könen kunna vara naturligt men vi är inte helt där i Norge idag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
24 minutes ago, fredrik2 said:

Er vel inget massivt problem men tvivlar på att det idag skulle fungera speciellt bra. Tvivlar på att en transkvinne med penis skulle uppskattas i kvinnedusjen och tror att en transman med vagina skulle få en del blikkar i mannedusjen. 

Skulle självklart också gå att missbruke av vanliga män som vill se nakna damer dusja. 

I teorien skulle nakenhet också mellan könen kunna vara naturligt men vi är inte helt där i Norge idag. 

Men er vi ikke da tilbake til at vi ikke ønsker å være naken sammen med noen som har seksuell glede/interesse av å se oss nakne?
Om det er rotproblemet og vi vet at homofile/lesbiske eksisterer, så er jo dagens løsning "å stikke hode i sanden".

  • Vi ser ikke at personen ved siden av oss er homofil/lesbisk, så da er det ok at han/hun smugkikker.
  • Vi ser at personene ved siden av oss er annerledes (men ikke om hen har glede av å se oss naken) og da er det ikke ok at hen er der i det hele tatt.

Jeg vet ikke hva som er veien ut av dette, men stikke hode i sanden er ikke løsningen.

Jeg er også mektig lei at en mann sitt krav på privatliv/trygghet vektes ekstremt mye lavere enn en kvinnes. Sist treningssenteret her jeg bor skulle oppgradere garderobene, så var det fritt frem for håndverkere av begge kjønn til å jobbe i herregaredroben. Da herregarderoben var ferdig byttet man om på herre og dame garderoben, slik at menn hadde håndtverkere av begge kjønn rundt seg i to runder mens damene aldri hadde det. Det forteller meg at mitt privatliv er langt mindre verdt en privatlivet til en dame, og at det er allment akseptert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, WiiBoy said:

Men er vi ikke da tilbake til at vi ikke ønsker å være naken sammen med noen som har seksuell glede/interesse av å se oss nakne?
Om det er rotproblemet og vi vet at homofile/lesbiske eksisterer, så er jo dagens løsning "å stikke hode i sanden".

Det er ikke rotproblemet. Rotproblemet er at mange kvinner er ukomfortable med å være naken sammen med folk med et maskulint utsende og en del menn er ukomfortabel med å være naken sammen med folk med et feminint utsende.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, WiiBoy said:

Men er vi ikke da tilbake til at vi ikke ønsker å være naken sammen med noen som har seksuell glede/interesse av å se oss nakne?
Om det er rotproblemet og vi vet at homofile/lesbiske eksisterer, så er jo dagens løsning "å stikke hode i sanden".

  • Vi ser ikke at personen ved siden av oss er homofil/lesbisk, så da er det ok at han/hun smugkikker.
  • Vi ser at personene ved siden av oss er annerledes (men ikke om hen har glede av å se oss naken) og da er det ikke ok at hen er der i det hele tatt.

Antar att det er en del av problemet men tror det handlar mest om det Camlon skriver. 

Men homoseksuella har ju uppenbart mycket enklare att se folk de er attraherade av nakna än vad heterofila har men det är möjligt att det ikke er lika spännande och intressant för dem på grund av att de hela tiden har kunnat göra det. 

Nu är det väl också rätt många som inte heller vill vara nakna tillsammans med andra av samma kön i dusjen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Camlon said:

Det er ikke rotproblemet. Rotproblemet er at mange kvinner er ukomfortable med å være naken sammen med folk med et maskulint utsende og en del menn er ukomfortabel med å være naken sammen med folk med et feminint utsende.

At det er et utbredt problem tror jeg ikke noe på.
Er det et problem for kvinner å dusje sammen med kvinnelige bodybuildere? Er det et problem for men å dusje sammen med hårløse menn med feminine trekk og manboobs? 
Jeg er temmelig sikker på at det bunner ned i en opplevelse av uønsket seksuell oppmerksomhet. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, WiiBoy said:

At det er et utbredt problem tror jeg ikke noe på.
Er det et problem for kvinner å dusje sammen med kvinnelige bodybuildere? Er det et problem for men å dusje sammen med hårløse menn med feminine trekk og manboobs? 
Jeg er temmelig sikker på at det bunner ned i en opplevelse av uønsket seksuell oppmerksomhet. 

Hårløse menn med manboobs ser ikke ut som kvinner. Jeg har aldri i mitt liv sett en mann i en garderobe som ser ut som en kvinne. Jeg har også aldri sett en transmann med vagina i en garderobe, så det er tydelig at de aller fleste transeksuelle finner alternative løsninger.

Og les artikkelen over. Det er definitivt et problem. Mange kvinner er ukomfortabel med å være naken sammen med noen som har mannelig utsende. Og det samme gjelder en del menn.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Just now, WiiBoy said:

At det er et utbredt problem tror jeg ikke noe på.
Er det et problem for kvinner å dusje sammen med kvinnelige bodybuildere? Er det et problem for men å dusje sammen med hårløse menn med feminine trekk og manboobs? 
Jeg er temmelig sikker på at det bunner ned i en opplevelse av uønsket seksuell oppmerksomhet. 

 

Tror att Camlon menade folk med penis och vagina. 

Som man skulle jag definitivt ha blandade følelser hvis jag skulle dusja samman med kvinner och det handlar ikke om att jag skulle få oönskad seksuell oppmerksomhet. 

För kvinner kan det nog oftare handla om det men också om att de helt enkelt ikke vill visa kroppen för män. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Benekte grunnleggende biologi: The Thread. 

En mann har en fordel over kvinner når det kommer til idrett, spesielt fysisk. Eller er det no bare tilfeldigheter at de fleste om ikke alle nye rekorder blir gjort av transkvinner i kvinne idrett? 

Separer trans i sin egen sportskategori. Menn har ikke noe i kvinne idrett å gjøre.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Enda en kulturkrig-tråd hvor samme gjeng skal sitte å kalle hverandre for høyre/venstre-ekstremister ja.

Hva om noen av dere klarer å begynne å diskutere sakene uten å bruke disse merkelappene?

Eller er poenget med trådene i seg selv å sitte å bare påstå at andre er ekstremister?

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...