Sanskulott Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni (endret) Hei! Kommer hit i håp om å få litt hjelp. Jeg kjøpte bilen min ribbet for en del paneler og trekk i plast innvendig. Har anskaffet paneler og trekk fra en delebil. Det er enkelte fester/hull som mangler i selve chassiet på bilen, slik at jeg ikke får festet panelene i chassiet. (Tror kanskje bilselgeren, uten å informere om det, har solgt meg en slags Frankenstein-bil som har vært reparert/ombygget med litt forskjellige deler eller noe - for disse delene burde passe. Har kanskje vært en varebil som er ombygget til personbil (varebilene ligger mye lavere i pris)). Det jeg trenger hjelp til er å finne en god fremgangsmåte for å få festet dørpanelene likevel, der det mangler hull for å feste clipsene. Legger ved bilder av samme type clipsfester. Jeg tror disse skal monteres i firkantede hull som jeg da må få borret ut i chassiet på bilen. Noen som kan hjelpe meg med en fornuftig fremgangsmåte? Egnede verktøy? Hadde satt stor pris på det. Ser for meg at jeg kanskje bare kan borre en serie runde hull ved siden av hverandre. De trenger vel ikke være perfekte, eller, så lenge clipsen går inn og ekspanderer slik at den ikke hopper ut igjen? Endret 10. juni av Sanskulott Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni I Norge så har Würth et godt utvalg i klips, kanskje finner du det du er ute etter der? Fra utlandet så er eks. Temu, AliExpress fulle av slike klips 😊 Samnsynligeten for at du finner noen klips som passer panelene du skal feste, og har rundt hull, vil jeg tro er stor 👍 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 16. juni Del Skrevet 16. juni Biltema Bildeler.no selger verktøy til dette Lenke til kommentar
Sanskulott Skrevet 16. juni Forfatter Del Skrevet 16. juni Maskinfører skrev (17 timer siden): Biltema Bildeler.no selger verktøy til dette Takk! Vet du hva det heter? De som jobber på biltema her vet ingenting når jeg spør, og når det kommer til bil er jeg helt kunnskapsløs 😂 1 Lenke til kommentar
Sanskulott Skrevet 16. juni Forfatter Del Skrevet 16. juni NoBo skrev (På 10.6.2024 den 11:26 PM): I Norge så har Würth et godt utvalg i klips, kanskje finner du det du er ute etter der? Fra utlandet så er eks. Temu, AliExpress fulle av slike klips 😊 Samnsynligeten for at du finner noen klips som passer panelene du skal feste, og har rundt hull, vil jeg tro er stor 👍 Er bare at det ikke er noen hull der i det hele tatt, så jeg må lage hull. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 16. juni Del Skrevet 16. juni Sanskulott skrev (24 minutter siden): Takk! Vet du hva det heter? De som jobber på biltema her vet ingenting når jeg spør, og når det kommer til bil er jeg helt kunnskapsløs 😂 Tja tja er jo så mye 😉 hehe ja er mye rar kvalitet på de som jobber på Biltema ja da må du skru mer så kommer kunnskapen 😉 https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/karosseriverktoy/demonteringsverktoy/verktoy-for-panelklips-2000041979. https://www.bildeler.no/klips-verktoy/v/78877/mitsubishi/outlander/2010/outlander-ii-suv-offroad-cww/diesel/20-136-140hk/rk11220. https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/bilverktoy/annet-bilverktoy/brytespaker-025960/ 1 Lenke til kommentar
Sanskulott Skrevet 16. juni Forfatter Del Skrevet 16. juni (endret) Takk! Ja, man lærer litt hver gang. Slike verktøy har jeg, men tror jeg forklarte problemet mitt for dårlig. På bilde 1 vises bakside av panel med klips. På bilde nr 2 er innside karroseri av bilen. Den stripa med klips på høyre side i bilde 1 (til høyre for etiketten 3h) skal opp langs den hvite veggen til venstre i bilde 2, men det mangler fullt og helt fester noen steder. Så jeg må rett og slett få laga noen hull 😅😅😅 Endret 17. juni av Sanskulott Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå