Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er det lov å bruke treningsenter som arena for å selge ting?

Gjest dd5ff...25d

Anbefalte innlegg

Gjest dd5ff...25d skrev (2 minutter siden):

Jeg prøvde å si nei til å prøve produktene men hun gav seg ikke. Mener selv at dette ikke er min skyld. Er hun som er frekk nok til å holde på med salg på ett treningssenter. Jeg prøvde jo bare å si at selv om jeg var fornøyd med det jeg allerede har kjøpt og fått så betyr ikke det at jeg vil kjøpe mer. Jeg har ikke råd til å bruke flere tusen kroner på å kjøpe hudpleieprodukter og sminke. 

Jeg har sett at hun har mast på flere i garderoben. Men jeg skulle nok ikke kjøpt noe av henne i det heletatt. Tenkte ikke på at jeg ville bli utsatt for mer kjøpepress om jeg kjøpte en ting og tok imot noen prøver. Jeg var naiv og tenkte hun gav meg det for å være snill men det er jo for å deøfe mer. Eller jeg visste jo det innerst inne men jeg tenkte ikke over det der og da. 

Hun respektere ikke meg når jeg prøvde å si nei heller. Så når hun er på trening så gidder jeg ikke å dusje der for å unngå henne. Drar rett hjem etter gruppetimer der hun er.  

Anonymous poster hash: dd5ff...25d

Jeg sa ikke at du hadde skyld. Men du har fortsatt et ansvar for dine ytringer og grenser.

Og problemet her er at du sender blandede signaler. Du sier kanskje nei, men samtidig kjøper du av henne og tar i mot vareprøver. Og når hun spør om du liker produktet så sier du ja og du legger til og med til at du bruker det daglig og gjør at du slipper å smøre deg så ofte. Og så avslutter du med at dere håpes at dere sees på trening snart.

Dette gir blandede signaler og jeg tror nok ikke det neiet du har gitt har vært så tydelig som du tror.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest dd5ff...25d
nomore skrev (6 minutter siden):

Jeg sa ikke at du hadde skyld. Men du har fortsatt et ansvar for dine ytringer og grenser.

Og problemet her er at du sender blandede signaler. Du sier kanskje nei, men samtidig kjøper du av henne og tar i mot vareprøver. Og når hun spør om du liker produktet så sier du ja og du legger til og med til at du bruker det daglig og gjør at du slipper å smøre deg så ofte. Og så avslutter du med at dere håpes at dere sees på trening snart.

Dette gir blandede signaler og jeg tror nok ikke det neiet du har gitt har vært så tydelig som du tror.

Åja sånn ja. Nei jeg skjønner. Men jeg føler jeg må bruke det produktet når det kostet så mye og ja det fungerer jo bra. Men jeg tror man finner liknende like gode hånd sett til 200 kroner på Normal eller på apoteket til under 400 kr. Selv om jeg ikke skrev akkurat det til henne. Så det jeg mener er at jeg tror Mary Kay er unødvendig dyrt og at det finnes liknende produkter som er like gode til en mye hyggeligere pris.

Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d skrev (8 minutter siden):

Åja sånn ja. Nei jeg skjønner. Men jeg føler jeg må bruke det produktet når det kostet så mye og ja det fungerer jo bra. Men jeg tror man finner liknende like gode hånd sett til 200 kroner på Normal eller på apoteket til under 400 kr. Selv om jeg ikke skrev akkurat det til henne. Så det jeg mener er at jeg tror Mary Kay er unødvendig dyrt og at det finnes liknende produkter som er like gode til en mye hyggeligere pris.

«Jeg er fornøyd med det jeg har kjøpt hos deg men jeg ønsker ikke at alt skal handle om produktene du selger og at du skal selge noe til meg. Jeg vet du selger disse produktene og jeg tar kontakt med deg først om jeg ønsker å kjøpe mer av de».

Du må være tydelig på hva du ønsker og ikke ønsker. Det er du ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noe av det beste å smøre seg med er Agrysan Pattesalve, koster typ 170-200,- for 500ml. Fås også med solfaktor 8. Så i tillegg til å ha skam-deilig blank hud, slik som meg, kan du gå uten solkrem.

"Nei takk :)" - er alt du trenger å si til denne desperate selgeren.

Endret av Valmeth
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d
nomore skrev (7 minutter siden):

«Jeg er fornøyd med det jeg har kjøpt hos deg men jeg ønsker ikke at alt skal handle om produktene du selger og at du skal selge noe til meg. Jeg vet du selger disse produktene og jeg tar kontakt med deg først om jeg ønsker å kjøpe mer av de».

Du må være tydelig på hva du ønsker og ikke ønsker. Det er du ikke.

Nei men man skulle ikke måtte behøve det heller etter min mening. Synes det er frekt av folk å ta forgitt som en selvfølge at man har sagt ja til å kjøpe hele katalogen bare fordi man har testet noen produkter og kjøpt en vare. Men ja er nok min egen feil også.

Men hun var veldig overtakende om hvor bra det er og at jeg burde ta vare på huden og jeg sa selv at jeg må bli flinkere til å ta vare på huden min i ansiktet siden jeg dusjet mye og glemte å smøre meg ofte den perioden. Men jeg har masse bra dag og natt krem her hjemme. Til normal pris. 

Men hun tok det som at jeg skulle kjøpe kremer og sånn til ansiktet også siden jeg sa jeg ikke har råd til alt på en gang. 

Jeg viste litt interesse i starten fiden jeg hadde lite peiling på hudpleie. Så greit å lære å bruke det riktig. Men skjønte da etterpå at mye av det jeg har her hjemme som jeg tydeligvis har brukt helt feil er akkurat det samme bare andre produsenter. 

Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d
Valmeth skrev (1 minutt siden):

Noe av det beste å smøre seg med er Agrysan Pattesalve, koster typ 170-200,- for 500ml. Fås også med solfaktor 8. 

"Nei takk :)" - er alt du trenger å si til denne desperate selgeren.

Bruker det på tatoveringer men ikke på hendene og i ansiktet. Da får jeg fett hår og kviser 🤣

Lenke til kommentar

Som en liten digresjon til det opplagte aggressive salget.

Hudprodukter, det er en grunn til at svindelselskapene multi-level-marketing velger akkurat hudprodukter - for produktene er også SCAM i utgangspunktet.

For med liten innsats kan de selge inn evig mye av denne skiten, fordi folk i den siste generasjonen har blitt lurt til å tro at vi trenger det. 

Kroppen vår klarer seg ypperlig av seg selv, og vann kommer man ekstremt langt med. Bare i spesielle tilfeller det kan være greit med "hjelpemidler"

Tørr hud får man av for mye vasking med såpe og slike dritt produkter. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d
Bing123 skrev (1 time siden):

Som en liten digresjon til det opplagte aggressive salget.

Hudprodukter, det er en grunn til at svindelselskapene multi-level-marketing velger akkurat hudprodukter - for produktene er også SCAM i utgangspunktet.

For med liten innsats kan de selge inn evig mye av denne skiten, fordi folk i den siste generasjonen har blitt lurt til å tro at vi trenger det. 

Kroppen vår klarer seg ypperlig av seg selv, og vann kommer man ekstremt langt med. Bare i spesielle tilfeller det kan være greit med "hjelpemidler"

Tørr hud får man av for mye vasking med såpe og slike dritt produkter. 

Ja du har helt rett! Jeg trengte å rense huden min oftere før når jeg ikke trente og spiste feit og usunn mat. Da fikk jeg svett og skitten feit og uren hud. Men nå som jeg trener fast dusje jeg 2 ganger om dagen. Så nå renser huden seg selv når jeg svetter ut urenjet på trening. Har ikke hatt kviser på ett halvt år nesten.

Men jeg må brike krem siden jeg blir tørr i panna og flasser pga all dusjingen. Men det holder lenge med de kremene man får i dagligvarebutikker. De er veldig bra på huden og naturlige og ikke for mye parfyme 

Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d

https://journalen.oslomet.no/2024/03/ungevenstre-mener-multi-level-marketing-ma-pa-dagsorden

Ts her igjen. Er ikke helt lett å skjønne seg på dette opplegget. Når de som selger ofte skal ha kunder til å bli selgere selv. Nå har ikke jeg blitt spurt om å selge men hvis man har homeparty blir man jo ofte selger etterpå. Og dermed har de ikke fler kinder da. For til slutt så får jo alle alt til innkjøpspris likevel. Så jeg ser virkelig ikke poenget. Men men

Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d skrev (3 timer siden):

Det er fordi vi trener sammen og at jeg vil ha en god tone.

Dere trener sammen? Dvs. dere må samarbeide direkte? Spotte hverandre? Jobbe i makkerpar?

Hvorfor er det så viktig å ha en god tone? Bare be henne holde seg unna.

Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d
Markiii skrev (3 minutter siden):

Dere trener sammen? Dvs. dere må samarbeide direkte? Spotte hverandre? Jobbe i makkerpar?

Jeg vet ikke hva makker par er. Men vi går sammen på gruppetimer med instruktør. Men er ikke mens vi rrner hun msder men i garderoben etterpå. Men jeg har slutta å dusje på trening når hun er der. Kommer til å fortsette å dusje hjemme hvis jeg ikke skal noe annet enn hjem etter trening når hun er der. Eller ta en ekstra økt egentrening til hun har dratt fra senteret 

Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d
Markiii skrev (8 minutter siden):

Men det er ikke mens vi trener at hun maser. Er etterpå i garderoben skulle det stå 😅 

Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d
RRhoads skrev (5 minutter siden):

Hva sier du når telefonselgere ringer deg?

Jeg pleier å gå å holde telefonen ned i do mens jeg drar ned. Da legger de som regel på. Om ikke legger jeg mobilen fra meg på stuebordet og støvsuger og rydder litt, tar oppvasken og ting jeg må gjøre her. 

Men som regel tar jeg aldri telefonen når selgere ringer. Men har hendt et par ganger jeg har vært uheldig og trodd noen andre jeg venter telefon fra har ringt meg som for eksempel jobber jeg har søkt på. Men pleier som regel å søke opp nummeret og ringe tilbake hvis det står hvem det er.

Ts

Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d skrev (5 minutter siden):

Jeg pleier å gå å holde telefonen ned i do mens jeg drar ned. Da legger de som regel på. Om ikke legger jeg mobilen fra meg på stuebordet og støvsuger og rydder litt, tar oppvasken og ting jeg må gjøre her. 

Men som regel tar jeg aldri telefonen når selgere ringer. Men har hendt et par ganger jeg har vært uheldig og trodd noen andre jeg venter telefon fra har ringt meg som for eksempel jobber jeg har søkt på. Men pleier som regel å søke opp nummeret og ringe tilbake hvis det står hvem det er.

Ts

Ja, blir kanskje litt voldsomt å dra selgeren etter håret og holde hodet til selgeren ned i do mens du trekker ned. Jeg pleier bare å si, "nei", og det pleier å fungere. 

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d
RRhoads skrev (2 minutter siden):

Ja, blir kanskje litt voldsomt å dra selgeren etter håret og holde hodet til selgeren ned i do mens du trekker ned. Jeg pleier bare å si, "nei", og det pleier å fungere. 

Ja 🤣 🤣 🤣  da er det ikke jeg som er noe offer lenger hvertfall 🤣🙈 

Men jeg tenker at det er vel grenser for hvor lenge folk gidder å være selger i dpnne pyramidespill. Vil tro de fleste slutter gsndke kjapt. Så hun må vel gi det opp etterhvert og innse at det ikke er noe man kan drive med i årevis. 

Jeg har sett masse annonser på finn på Mary Kay produkter til halv pris fra konsulenter som ikke får solgt som prøver å bli kvitt det. 

Så hvis noen vil ha sånne produkter er det bare å gå på finn å kjøpe det til halv pris. Blir uansett boøøibere med porto enn å kjøpe til full pris 

Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d
RRhoads skrev (7 minutter siden):

Ja 🤣 🤣 🤣  da er det ikke jeg som er noe offer lenger hvertfall 🤣🙈 

Men jeg tenker at det er vel grenser for hvor lenge folk gidder å være selger i sånne pyramidespill. Vil tro de fleste slutter ganske kjapt. Så hun må vel gi det opp etterhvert og innse at det ikke er noe man kan drive med i årevis. 

Jeg har sett masse annonser på finn på Mary Kay produkter til halv pris fra konsulenter som ikke får solgt som prøver å bli kvitt det. 

Så hvis noen vil ha sånne produkter er det bare å gå på finn å kjøpe det til halv pris. Blir uansett billigere med porto enn å kjøpe til full pris 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest dd5ff...25d said:

Men jeg må brike krem siden jeg blir tørr i panna og flasser pga all dusjingen

Fins mange tips i "no poo" bevegelsen 🙂

Ett jeg har lest er at hvis man dusjer mye i varmt vann kan du risikere å fjerne det fettet oppå huden som faktisk skal være der naturlig. 

Så vet jeg ikke alle liker kald dusj, men trenger ikke være isbading heller 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d
Bing123 skrev (11 minutter siden):

Fins mange tips i "no poo" bevegelsen 🙂

Ett jeg har lest er at hvis man dusjer mye i varmt vann kan du risikere å fjerne det fettet oppå huden som faktisk skal være der naturlig. 

Så vet jeg ikke alle liker kald dusj, men trenger ikke være isbading heller 

Ja gjør nok det. Men det tilfører jeg huden med lirt kremer så det går bra. Jeg får lett kviser og hudormer så for meg er det bra å ha litt tørr hud. Så fort bufen min blir fettete så får jeg kviser.. før jeg rrente dusja jeg bare annenhver dag og noen ganger hver dag på sommeren etter jobb når det var veldig varmt. Nå dusjer jeg to ganger daglig etter trening og etter jobb unntagen i helger når jeg har fri.

Så nå har jeg mye mindre uren hud siden jeg svetter ut og bsdkrt ansiktet mer 

Lenke til kommentar
Gjest dd5ff...25d skrev (23 timer siden):

Men det er ikke mens vi trener at hun maser. Er etterpå i garderoben skulle det stå 😅 

Da trenger du jo ikke å forholde deg til henne i det hele tatt. Bare si ifra om at du ikke ønsker noe fra henne, og ikke snakk med henne i det hele tatt. Hvis det ikke er noe som krever at dere samarbeider eller lignende så er dere jo bare to fremmede på et senter, og kan bare ignorere hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...