DrSpawn Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Maskin:KR7A-RAID AMD XP 1800+ Gainward Ti/500TV GF3 Ti200 128MB WD 80 Gb Samsung DVD-ROM Hjelp! Har nettop Satt sammen min nye maskin, bygd opp rundt et hovedkort fra ABIT: KR7A-RAID, dette var et demobrukt hovedkort. Da jeg skulle slå på maskinen for første gang gikk alt som normalt, den fant alle disker og utstyr og oppførte seg pent! Problemet kom da jeg ville inn i Biosen og gjøre de nødvendige forandringene. Da ble skjermen svart med en blå horisontal linje tvers over helt nederst og en liten blinkende markørstrek øverst i venstre hjørne, i tilleg låste alt seg, den reagerte ikke på et eneste tastetrykk! -Jeg har forsøkt allt som står i min makt for å fixe problemet, men kommer ingen vei! Jeg har: Tatt ut alle "unødvendige" komponenter, jeg har Lest alle FAQ`s på abits hjemmesider og jeg har Til og med Flashet BIOS, men alt uten resultat! -Hjelp meg, hva kan problemet være? Må jeg bytte hovedkortet? Vennlig hilsen DrSpawn Lenke til kommentar
jason Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Prøvd å cleare cmos? Hold ned insert knappen under oppstart, så skal du kunne komme inn i bios. Hvis ingenting av dette virker + alt det du allerede har prøvd så kan nok noe være defekt, uten at jeg kan si hva. Du sier du har tatt vekk alt det unødvendige, har du prøvd å erstatte deler med andre, lån deg et skjermkort, minnebrikke osv. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Du har vel ikke tilfeldigvis montert en enermax kabinettvifte på hovedkortet? Dette resulterer i overnevnte problem. Isåfall er det bare å sette denne viften til strømforsyningen med den medfølgende overgangen. Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg har prøvd å flashe bios uten hell! -Jeg har en Titan vifte. Men det fulgte med strøm adapter så jeg skal gjøre et forsøk på å bytte! -Takk! Lenke til kommentar
msh Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Det er riktig det Byggeren sier. Jeg hadde samma problem. Lenke til kommentar
masterb Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Har en kompis som hadde det samme problemet. Tror det er cmos chipen som ikke får kontakt, prøv forsiktig å dytt den inn Master B Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Det funker!!!!!!!!!!! Sorry blingsa på svaret! -Har Titan CPU vifte, Men Enermax kabinettvifte. -Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå