Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slipp meg fri....

Gjest 245d9...c1b

Anbefalte innlegg

Gjest 245d9...c1b

Jeg har alltid vært en kreativ sjel. Elsker det rare, det utenom, det spesielle. Jeg elsker å male, danse, lage musikk, le av rare ting, tenke utenfor boksen. 

Problemet er at jeg er vokst opp i en rik familie hvor fasade har betydd mest. Man er ikke bra nok med mindre man kler seg pent (noe konservativt), er rik og pen. Bor i et flott hus og kjører flotte biler etc. Diskutere politikk og andre. 

I stede for å følge drømmer, tok jeg en bachelor i økad. Begynte å jobbe med økonomi, som jeg skjønte faktisk lite av, selv om jeg fikk skryt for arbeidet mitt. På skolen var det de administrative fagene jeg var god i. 

Fant meg en mann, fikk barn, bygde et flott klassisk hus i et populært og rikt område. Gikk i pene klær og perlerøredobber. Fasade! 

For innvendig døde jeg mer og mer. Ingen uløp for det kreative. Selvtilliten sank, for jeg var ikke så god på fasade. 

Jeg ble sykemeldt og vi nedgraderte boligen til noe mer normalt. 

Jeg har dager hvor kreativiteten flyter. Samtidig setter min innøvde tankegang fra oppveksten av en begrensning samt det livet jeg har skapt. Hva vil folk tro og tenke om det jeg skaper? Er det bra nok? Er jeg bra nok? 

Jeg setter på en falsk meg i møte med andre. Det bare ødelegger for meg. Jeg ønsker å bli fri. Bare være meg, føle meg god nok som jeg er. 

Mannen min elsker når jeg er kreativ. Han sier at det er akkurat som om jeg våkner opp til live. Samtidig er han kritisk, som også setter en demper på meg. 

Hvordan blir jeg fri fra dette? 

En helt fri sjel som gjør akkurat hva jeg vil går selvsagt ikke, da jeg har plikter og barn. Men én mellomting liksom? 

Anonymous poster hash: 245d9...c1b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som du har ganske god innsikt i problemet ditt og bare trenger noe som kan gi deg riktig veiledning.

Det tror jeg absolutt du får av denne boken. Dette er en meget effektiv bok om du bruker den. Måten den oppsto på var at en lette etter hva som var mest effektivt på tvers av ulike konsepter.

Selv i dagens marked kan du bruke flerfoldige tusen på individuell terapi som ikke gir deg i nærheten av det denne boken kan gi deg, rett og slett fordi en bruker feil metode som ikke egner seg for problemet ditt.

https://www.ark.no/produkt/boker/fagboker/reinventing-your-life-9781912854356

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 245d9...c1b
vidor skrev (37 minutter siden):

Virker som du har ganske god innsikt i problemet ditt og bare trenger noe som kan gi deg riktig veiledning.

Det tror jeg absolutt du får av denne boken. Dette er en meget effektiv bok om du bruker den. Måten den oppsto på var at en lette etter hva som var mest effektivt på tvers av ulike konsepter.

Selv i dagens marked kan du bruke flerfoldige tusen på individuell terapi som ikke gir deg i nærheten av det denne boken kan gi deg, rett og slett fordi en bruker feil metode som ikke egner seg for problemet ditt.

https://www.ark.no/produkt/boker/fagboker/reinventing-your-life-9781912854356

Gull! Er en stor tilhenger av kognitiv terapi og funket gull på meg tidligere. 

Denne havner i handlekurven min. Takk! 

Anonymous poster hash: 245d9...c1b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...