Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er det mer sannsynlig at menn forlater kvinner som utvikler en sykdom,enn omvendt?


Gjest a039a...428

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest fe6be...9aa

Fordi kvinner ofte er mer omsorgsfulle og empatiske enn menn. Kvinner har heller ikke det store behovet for sex på sikt, spesielt om mannen deres blir alvorlig syk. En mann kan selvsagt ikke ha sex med en alvorlig syk kone, og når muligheten for sex ikke lenger er til stede så vil han nok dra. 

Er kvinne selv, jeg ville ikke forlatt min mann om han ble alvorlig syk. Hadde jeg blitt alvorlig syk hadde jeg gjort det slutt. Ikke nok med at jeg skal streve med sykdom, men må også bekymre meg for mannen som ikke får dekket sine behov - så da trenger han ikke være til stede. :) 

 

Anonymous poster hash: fe6be...9aa

Lenke til kommentar
Gjest fe6be...9aa skrev (16 minutter siden):

Kvinner har heller ikke det store behovet for sex på sikt, spesielt om mannen deres blir alvorlig syk. En mann kan selvsagt ikke ha sex med en alvorlig syk kone, og når muligheten for sex ikke lenger er til stede så vil han nok dra.

Mannfolk trenger ikke å ha sex for å trives med en kvinne...

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest fe6be...9aa
Iki skrev (Akkurat nå):

Mannfolk trenger ikke å ha sex for å trives med en kvinne...

Et ekstremt lite mindretall trenger ikke det, nei. Noen kan trives med en kvinne og så ha sex med en annen en. 

Anonymous poster hash: fe6be...9aa

Lenke til kommentar
Gjest fe6be...9aa skrev (8 minutter siden):

Et ekstremt lite mindretall trenger ikke det, nei. Noen kan trives med en kvinne og så ha sex med en annen en. 

Vet ikke hvilke mannfolk du har møtt på, men du burde nok møte flere...

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest fe6be...9aa
Iki skrev (30 minutter siden):

Vet ikke hvilke mannfolk du har møtt på, men du burde nok møte flere...

Hehe. Ellers takk. 🤣

Anonymous poster hash: fe6be...9aa

Lenke til kommentar

Nå spekulerer jeg veldig: Det er kanskje forskjell på sykdommene? Menn er syke en stund, og så dør de. Kvinner har kanskje sykdommer som rammer dem uten å forkorte livet veldig mye? Å holde ut et år eller tre med kreft er kanskje mer overkommelig enn 50 år med kronisk utmattelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor inneholder trådens tittel en ubegrunnet påstand om at det er mer sannsynlig at menn forlater kvinner som utvikler en sykdom, enn omvendt?

Hva om det er mer sannsynlig at kvinner forlater menn som utvikler en sykdom, enn omvendt?

Det er for dumt å bare kaste ut en tøvete påstand, for så å be om forklaring på hvorfor.

Først må vi finne ut av om påstanden stemmer. Deretter kan vi saktens begynne å lete etter forklaringer/begrunnelser.

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
OJ Doe skrev (På 11.6.2024 den 11:59 AM):

Nå spekulerer jeg veldig: Det er kanskje forskjell på sykdommene? Menn er syke en stund, og så dør de. Kvinner har kanskje sykdommer som rammer dem uten å forkorte livet veldig mye? Å holde ut et år eller tre med kreft er kanskje mer overkommelig enn 50 år med kronisk utmattelse?

I det verkelege livet kan også menn ha sjukdommar som varer heile- eller store deler av livet. Og mange kvinner får kreft og kjem seg til hektene igjen, trass i at kreftsjukdommar set sine spor også på lenger sikt.

Endret av torbjornen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (7 timer siden):

I det verkelege livet kan også menn ha sjukdommar som varer heile- eller store deler av livet. Og mange kvinner får kreft og kjem seg til hektene igjen, trass i at kreftsjukdommar set sine spor også på lenger sikt.

Næh? Finnes det UNNTAK fra en generalisering? Det er helt nytt for meg. Er det også sånn at selv om flest menn dør i trafikken, så er ikke kvinner udødelige? Her må jeg snu helt opp ned på alt jeg har trodd. 

Lenke til kommentar
4 hours ago, OJ Doe said:

Næh? Finnes det UNNTAK fra en generalisering? Det er helt nytt for meg. Er det også sånn at selv om flest menn dør i trafikken, så er ikke kvinner udødelige? Her må jeg snu helt opp ned på alt jeg har trodd. 

Forslag til reklamekampanje: "Diskusjon.no, nå også livsomveltende..." :lol:

Lenke til kommentar
13 hours ago, qualbeen said:

Hvorfor inneholder trådens tittel en ubegrunnet påstand om at det er mer sannsynlig at menn forlater kvinner som utvikler en sykdom, enn omvendt?

Hva om det er mer sannsynlig at kvinner forlater menn som utvikler en sykdom, enn omvendt?

Det er for dumt å bare kaste ut en tøvete påstand, for så å be om forklaring på hvorfor.

Først må vi finne ut av om påstanden stemmer. Deretter kan vi saktens begynne å lete etter forklaringer/begrunnelser.

 

Ser ut som det er forskning som tyder på at det er stor forskjell på hvilket kjønn som forlater når man får en alvorlig diagnose. Hvis man titter i dataene så var det nesten bare kvinner som ble skilt:

Gender disparity in the rate of partner abandonment in patients with serious medical illness

 

Hvis du derimot får en hodeskade så fant de ingen korrelasjon mellom kjønn og hvem som forlot:

Marital stability after brain injury: an investigation and analysis

Endret av shockorshot
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...