Spillredaksjonen Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Call of Duty: Black Ops 6 tar over 300 GB med plass Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Shaddiz Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Tilbake til klassisk prestige .. samt me endelig får theatr mode tilbake ... dette hjelper stort ang. usikkerheten om nokken juksar eller ikkje. Får heilt sikkert mykje hat .. men tipper eg kjem til å kjøpe denne... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Hvis spillet tar over 300 GB hos kunde så vil jeg ikke engang tenke på hvor mye data prosjektet har hos utviklerstudioet. Prisene kommer nok til å holde seg rimelig høye da utviklingstiden og kostnadene fyker i været når konsollene blir så kraftige. Er vel egentlig mest interessant hvordan folk blir å håndtere de økte mengdene datalagring de store AAA-spillene krever fremover Lenke til kommentar
Feenyx Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni zilas0 skrev: 900 kroner for et spill?! Er bare å la være å kjøpe, så lærer de til slutt. Eventuelt vent til det er på tilbud til en pris du synes er ok. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni (endret) Det folk gjør nå er vanligvis å vente til prisene går ned før de kjøper. Tipper prisene kommer til å forbli høye ved lansering, men at de sannsynligvis synker fortere enn før. Dette er for at en skal klare å tjene mest mulig når spillet er nytt og folk kjøper det av nyhetsinteressen, men så synker prisene en stund etterpå for å tjene penger på de som er villige til å betale litt mindre. Endret 10. juni av vidor Lenke til kommentar
Sjokolade1 Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Jeg betaler gjerne 900kr for et bra spill. Gi meg eventuelt en liten demo-mulighet før kjøp. Jeg betaler ikke 900 kr for den årlige utvidelsespakken til CoD. Det må virkelig ta slutt snart. Om GTA 6 bare koster 900 kr vil det føles som et røverkjøp. 3 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni (endret) Sjokolade1 skrev (5 minutter siden): Jeg betaler ikke 900 kr for den årlige utvidelsespakken til CoD. Det må virkelig ta slutt snart. Enig. Spesielt siden de helt siden Warzone legger mest fokus på det og Warzone er jo gratis uansett. Sjokolade1 skrev (5 minutter siden): Om GTA 6 bare koster 900 kr vil det føles som et røverkjøp. Enig. Jeg blir å måtte kjøpe GTA 6 to ganger (først konsoll, så PC) i tillegg til å kjøpe en konsoll å spille det på. Likevel føler jeg det er en bedre deal enn 900 kr for CoD. Skal sies at BO6 frister mer enn både MW2 og MW3 har gjort. Siste COD jeg likte var 2019, men prisen er for drøy. 600 kr er også egentlig for dyrt men det kunne jeg godtatt, så jeg ser det an på eventuelle tilbud eller game pass. Endret 10. juni av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Shaddiz Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni Comma Chameleon skrev: Sjokolade1 skrev (5 minutter siden): Jeg betaler ikke 900 kr for den årlige utvidelsespakken til CoD. Det må virkelig ta slutt snart. Enig. Spesielt siden de helt siden Warzone legger mest fokus på det og Warzone er jo gratis uansett. Sjokolade1 skrev (5 minutter siden): Om GTA 6 bare koster 900 kr vil det føles som et røverkjøp. Enig. Jeg blir å måtte kjøpe GTA 6 to ganger (først konsoll, så PC) i tillegg til å kjøpe en konsoll å spille det på. Likevel føler jeg det er en bedre deal enn 900 kr for CoD. Skal sies at BO6 frister mer enn både MW2 og MW3 har gjort. Siste COD jeg likte var 2019, men prisen er for drøy. 600 kr er også egentlig for dyrt men det kunne jeg godtatt, så jeg ser det an på eventuelle tilbud eller game pass. Då blir det kanskje enklare å få seg ein 1 mnd GP .. og "teste" ut spelet .. sia da kjem på GP frå dag ein :) Eg tenkte først tanken .. men ... so tenkte eg at .. mest sannsynlig so vil eg fortsetta .. og .. om eg no kjøper spelet via Battle.net eller Steam .. so må eg starte på nytt... Blir allefall for meg, enklare å kjøpe direkte på Battle.net ( kor eg har alle dei andre COD spela ) Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni Er det ikke cross progression? 😳 I Så fall blir det nok steam ja Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni Jeg betaler heller 900 kr for et spill heller enn å ha et sugerør ned i bankkontoen min som uansett trekker mer penger over tid enn jeg noen gang kommer til til å spille. Er klar over at mange får god verdi ut av abo som Game Pass, men jeg er garantert ikke en av dem. Har vært mer eller mindre støttemedlem av Amazon Prime video, Netflix, VIAplay etc. Så for min del kjøper jeg heller det jeg trenger når jeg trenger det av film og serier. Mye tror jeg i bunn og grunn handler om FOMO (fear of missing out) og derfor løper disse aboene til en til slutt tar til vett og kansellerer dem eller har f.eks ett om gangen. 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 12. juni Del Skrevet 12. juni Får det ikke mer AAA enn dette. Remake nr 6 av så og si samme spill. Kun fint pakket inn og selv om du ønsker å spille alene må du ha nett. Pisen er typisk AAA og vi kan vel helt sikkert regne med både ingame shop, season pass og DLC. Dette blir bra karer ^^ Lenke til kommentar
Yakamaru Skrevet 12. juni Del Skrevet 12. juni (endret) 900kr for et så dårlig plass-optimalisert spill. Bra jeg aldri gadd Call of Duty utenom de originale Singleplayer spillene for sånn typ 20 år siden. Jeg kan kanskje kjøpe et spill for 900kr, men da forventer jeg ordentlig kvalitet. Gratis DLC i mange år framover, tonnevis med maps, modes, våpen, customization, ingen forbaska microtransactions, progresjon for bedre og/eller bredere valg for mulige tactics/våpen/utstyr/granater, mulig et RTS perspektiv, +++. Verste er at folk fortsatt kjøper denna dritten fortsatt når det er så dårlig optimalisert og grådig. Folk må virkelig slutte å støtte slik motbydelig praktisering. Disse spill firmaene/bedriftene har alt for mye bloat i seg, noe som er en av grunnene til at de prøver å unnskylde prisen. Se på Terraria, Factorio, Dyson Sphere Program, ARK: Survival Evolved, Helldivers 2, +++. Alle disse har ikke bare forsvarlige priser men de har tullete mye innhold for prisen, og det er snakk om mulig en tusen timer med underholdning for en tittel alene. Endret 12. juni av Yakamaru Typo Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 12. juni Del Skrevet 12. juni Imponerendes at det tok så lang tid før det ble lagt inn en rettelse. Tyngden på 300 GB er 4 spill... Quote I en uttalelse på X skriver utvikleren at tallet inkluderer komplette lanseringer av Modern Warfare II, Modern Warfare III og Warzone. Disse spillene blir det ikke nødvendig å laste ned for å spille Black Ops 6, påpeker Activision. Hvor mye innhold de har for prisen avhenger hva du liker. Ikke at CoD til 900 er noe jeg vil kjøpe(spes ikke med mtx inni), men det har en MP del som mange putter mange timer inni. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. juni Del Skrevet 12. juni Synd at de ikke satset videre på større gamemodes som Ground War. Hadde de fjernet killstreaks og fått fikset på kjøretøy fysikken så kunne jeg nok vurdert et kjøp. Knøtt små kart og kun 6 vs 6 er ikke så veldig interessant for min del og hvertfall ikke til 900kr. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. juni Del Skrevet 12. juni Det litt dårlig praksis å kalle spillet helt spesifikt for Black Ops 6 og så putte i flere spill som fansen allerede har spilt for å forsvare å jekke opp prisen. Så går man ut med at en ikke trenger å laste ned alt "ekstra" fordi folk synes 300 GB blir for mye. Dette er et typisk corporate-stunt som kommer til å koste dem mange lojale fans etter hvert. Kortsiktig money-grab er det som er i ferd med å forpeste markedet. Håper bare de ser dette før det er for sent. Lenke til kommentar
Trombass Skrevet 24. juni Del Skrevet 24. juni zilas0 skrev: 900 kroner for et spill?! Med tanke på at spill kostet 500-600 kroner for 15-20 år siden, så har ikke prisen på spill økt i takt med resten av varer i verden. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. juni Del Skrevet 24. juni Trombass skrev (3 minutter siden): Med tanke på at spill kostet 500-600 kroner for 15-20 år siden, så har ikke prisen på spill økt i takt med resten av varer i verden. Da må du også ta med at 1. Nye verktøy og gratis spillmotorer har gjort det enklere enn noen gang å lage spill (også skytespill som dette) 2. Volumet av spillsalg er utrolig mye større enn før 3. De fleste store spill nå til dags og i lang tid har kostet 5-600 pluss en haug med mikrotransaksjoner, sesong-pass, DLC og slikt som gjør at det for veldig mange koster mye mer enn bare den originale prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå