Gå til innhold

Kickstarter suksesshistorier ?

Anbefalte innlegg

I og med Oncelost Games prøver seg på kickstarter for wayward realms lurer jeg på om det finnes suksesshistorier for kickstarter?

jeg fulgte camelot unchained (skulle liksom bli noe ala daoc ) , men jeg sluttet å følge det og så i en YouTube video at det rant ut i sanden som så mange andre kickstarterprosjekter. Kickstarter skulle liksom endre bransjen , men fikk vel ikke den påvirkningen som en standard early access som bg3? Finnes det noen gladsaker på ambisiøse kickstarterprosjekt som har kommet i mål ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Første Chivalry var på kickstarter  og det gikk bra, tok del i den selv.

Kanskje største spill kickstarter suksessen er vel Kingdom Come Deliverance. Endte opp med hva? 1 million pound. Som er ca. 1/5 av det planlagte budsjettet. Og selv etter kickstarter sluttet endte de opp med 2 millioner dollar fra div backere.

Selv spytta jeg inn 1500kr på kickstarteren.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Dette var vel en av de riktig store suksessene - ikke spill men nært relatert - og lever i dag i beste velgående (men dessverre under facebook paraplyen)

https://www.kickstarter.com/projects/1523379957/oculus-rift-step-into-the-game

Siste jeg deltok med penger i (hardware) var en garantert suksess, og fikk refundert ca 90% når den feilet.  (feilet når kina prisene plutselig eskalerte så alt kan gå galt).

Endret av ps5
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Takk for gode svar, begge to!  👍 oculus hadde jeg glemt, men ja definitivt! 
Usikker på om jeg hadde glemt eller ikke visste om kingdom, men igjen; definitiv suksess. 

Siden denne var så gode, positive, seriøse og ontopic svar har jeg lyst til å grave litt til. @Gunfreak når vi ser hvordan det har gått med så mange andre ville du spyttet inn den summen igjen? Hva gjorde deg trygg på investeringen? 🙂

veldig realt at du faktisk fikk refundert betydelig andel @ps5 , er vel nok av kickstarterprosjekt hvor giverne står igjen med ingenting..(?)

så åpent spørsmål til alle: hva skal til for at kickstarterprosjekt virkelig skal komme i mål (i CU sitt tilfelle hjalp det ikke med et respektert navn (Jacobs) i bransjen f.eks.) ? Er jo på papiret en fin tanke (at entusiaster kan få frem spennende prosjekter som en rik investor ikke ser nytten i å investere i og derav styrke disse utviklerene og skape smitteeffekt i bransjen ) . Synd at suksessraten blir så pass lav.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...