maanemann Skrevet 9. juni Del Skrevet 9. juni I og med Oncelost Games prøver seg på kickstarter for wayward realms lurer jeg på om det finnes suksesshistorier for kickstarter? jeg fulgte camelot unchained (skulle liksom bli noe ala daoc ) , men jeg sluttet å følge det og så i en YouTube video at det rant ut i sanden som så mange andre kickstarterprosjekter. Kickstarter skulle liksom endre bransjen , men fikk vel ikke den påvirkningen som en standard early access som bg3? Finnes det noen gladsaker på ambisiøse kickstarterprosjekt som har kommet i mål ? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. juni Del Skrevet 9. juni (endret) Første Chivalry var på kickstarter og det gikk bra, tok del i den selv. Kanskje største spill kickstarter suksessen er vel Kingdom Come Deliverance. Endte opp med hva? 1 million pound. Som er ca. 1/5 av det planlagte budsjettet. Og selv etter kickstarter sluttet endte de opp med 2 millioner dollar fra div backere. Selv spytta jeg inn 1500kr på kickstarteren. Endret 9. juni av Gunfreak Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 9. juni Del Skrevet 9. juni (endret) Dette var vel en av de riktig store suksessene - ikke spill men nært relatert - og lever i dag i beste velgående (men dessverre under facebook paraplyen) https://www.kickstarter.com/projects/1523379957/oculus-rift-step-into-the-game Siste jeg deltok med penger i (hardware) var en garantert suksess, og fikk refundert ca 90% når den feilet. (feilet når kina prisene plutselig eskalerte så alt kan gå galt). Endret 9. juni av ps5 Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 10. juni Forfatter Del Skrevet 10. juni (endret) Takk for gode svar, begge to! 👍 oculus hadde jeg glemt, men ja definitivt! Usikker på om jeg hadde glemt eller ikke visste om kingdom, men igjen; definitiv suksess. Siden denne var så gode, positive, seriøse og ontopic svar har jeg lyst til å grave litt til. @Gunfreak når vi ser hvordan det har gått med så mange andre ville du spyttet inn den summen igjen? Hva gjorde deg trygg på investeringen? 🙂 veldig realt at du faktisk fikk refundert betydelig andel @ps5 , er vel nok av kickstarterprosjekt hvor giverne står igjen med ingenting..(?) så åpent spørsmål til alle: hva skal til for at kickstarterprosjekt virkelig skal komme i mål (i CU sitt tilfelle hjalp det ikke med et respektert navn (Jacobs) i bransjen f.eks.) ? Er jo på papiret en fin tanke (at entusiaster kan få frem spennende prosjekter som en rik investor ikke ser nytten i å investere i og derav styrke disse utviklerene og skape smitteeffekt i bransjen ) . Synd at suksessraten blir så pass lav. Endret 10. juni av maanemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå