Gå til innhold

Microsoft Flight Simulator 2024 kommer i høst – ser fortsatt nydelig ut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, simalarion said:

Hva trengs av CPU/GPU for å kjøre dette på High med OK FPS ?, tidligere har FS brukt godt med CPU kraft.

Tja, det kommer til Series S/X, så jeg regner med Series X går for 4K 30 fps (som i MSFS2020). Det kjører da på en blanding av Medium/High/Ultra. Series X sin APU er tilsvarende en AMD 4800S CPU, og GPU-delen tilsvarer en RX 6700 (ikke-XT). Håper at 2024 er mer optimalisert enn 2020, men jeg tror ikke det blir problematisk å kjøre det med mindre man sikter mot 4K 120+ fps, f.eks. Da blir det nok en RTX 4090 og en 7800X3D som gjelder.

Det skal dog nevnes at høy fps ikke er noe man typisk strekker seg mot i flight sim-miljøet, da det ikke er så mye action som krever høy fps. Det trengs i skytespill, men ikke når man crusier på 38,000 fots høyde på auto-pilot. Stabil fps er mye viktigere, så ligger man rundt 45-60 fps i MSFS2020 med det meste på Ultra så er det å anse som en god opplevelse. Har man en 4090, så får man selvsagt en enda bedre opplevelse, men det er ikke alle som synes at det er verdt pengene. Vi må nok uansett vente og se, så det blir mye synsing og spekulering nå. Personlig har jeg Ryzen 7 5700X (8-kjerner) og en 6700 XT, og det fungerer bra for 1440p High/Ultra i MSFS 2020 (40-75 fps avhengig av by, kompleksiteten til flyet, flyplass, trafikk etc.). Om dette blir tilfellet i MSFS 2024 vil tiden vise. Det blir potensielt ny GPU på meg da.

Endret av µT.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...