Gå til innhold

Første smakebit på Dragon Age: Veilguard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde helt ærlig det var en slags looter / hero shooter crossover, men nei, dette er altså hva Dragon Age har blitt. Etter så mange år hvor alt de har vist frem var logoer og noen tegninger så blir vi servert en trailer som ser ut som et meme-reel hentet rett ut av Fortnite. Her har jeg absolutt null trua.

Endret av Runis
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Verste dritten jeg har sett på lenge. Tenk at dette er hva som har blitt av hva som startet med dragon age origins, et spill som var kjent for all blodet som var overalt på kroppen og fjes etter fight, i cutscenes. DA:Origins var dark fantasy. Dette er fortnite møter suicide squad.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av det som presenteres i traileren her er som flere poengterer ut stemningen helt off. Denne stilen minte meg mer om en letthjertet F2P hero shooter enn en grimdark fantasy som dragon age tidligere har vært. En for spille gjennom Dragon Age Origins igjen å minnes bedre tider 🥲

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk har forventinger til DA. Av 3 spill i serien er jo bare det første faktisk bra.

2eren har så mye opplagt gjenbruk av assets i verden at det er trist, med veldig "wooden" animasjoner og kjip combat. 

3eren er vel mer eller mindre bare en singleplayer MMO.

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg ikke tusenvis av timer i Dragon Age og har ingen forventinger til dette spillet, ei heller har jeg spilt Fortnite siden lansering så jeg vet ikke hvordan det ser ut i dag, men jeg klarer ikke å se koblingen mellom de to.

Videre er dette en cinematic trailer mer enn noe annet, så hvordan flere trekker konklusjonen mot mobilspill ser jeg ikke helt, foruten at mobilspill til tider har blitt lansert med cinematiske trailere som på ingen måte er representative for gameplay.

Gameplay avsløres vell over de neste par dagene om jeg ikke husker gelt feil. Jeg tenker jeg avventer og ser.

Ellers må vi vel bare innse at vi som har vært i gamet en stund, bokstavelig talt, nok ikke lenger er å anse som målgruppen for de store spillene. Av samme grunn må vi nok belage oss på enspillerdeler som 14-åringer synes er kule og dovendyr høye på harsj i spill som CoD, bare som et eksempel.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Reg2000 said:

Det er bare en cinematic trailer...

De sier jo stort sett lite eller ingenting om faktisk gameplay og har ikke gjort det så lenge jeg kan huske. 

Dragon age origins traileren fra 2009 som jeg delte sa veldig mye om hva slags setting og hvilken type historie de skulle fortelle.

Gameplay er ikke alt i et RPG, spesielt ikke for et som ble grunnlagt som den spirituelle etterfølgeren til BG2. Historien og kunstnerisk stil er utrolig viktig.

Litt flere screenshots, fortsatt veldig cartoony og veldig lite dark fantasy:

RDT_20240611_1505188214723558584131964.jpg

RDT_20240611_150523931352569379035486.jpg

Endret av shockorshot
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 10.6.2024 at 3:33 PM, Serpentbane said:

Ok, nå har jeg ikke tusenvis av timer i Dragon Age og har ingen forventinger til dette spillet, ei heller har jeg spilt Fortnite siden lansering så jeg vet ikke hvordan det ser ut i dag, men jeg klarer ikke å se koblingen mellom de to.

3tas4jbj8a6d1.thumb.jpeg.2c5c78047bd77a761f12abb9ab6ccc37.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...