Gå til innhold

Halvgjennomsiktig rød plastplate (til LED display)


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor hen man får tak i (eller hva det heter, slik at jeg lettere kan finne frem til det) når det gjelder en halvgjennomsiktig rød plastplate som skal stå foran et rødt LED display? Størrelsen er sånn ca. 10x5 cm. Tykkelsen ser ut til å være rundt 0,5mm.
Poenget med plasten er vel å gjøre displayet mer diffust slik at man lettere bare ser det som lyser opp.
Det er til noe gammel elektronikk der det er blitt riper.
20240609-144738_P6090033.jpg.f9ef1a1ccb31f204e7c1929850e93acf.jpg

20240609-144656_P6090031.jpg.92a50f3078012ff2d3a64c73dcbdd633.jpg

Endret av minimax
Lenke til kommentar
  • minimax endret tittelen til Halvgjennomsiktig rød plastplate (til LED display)
Videoannonse
Annonse

Gel filter ja! De er fine, men litt for tynne og fleksible til akkurat dette. Og så langt jeg kan se selges de som regel i hele sett med et utall andre filtre.
Jeg har søkt etter rødt plexiglass, men der er det motsatt -de er for tykke (3mm osv.).

Jeg ser at det har vært mulig å få tak i egne "LED display lens" for dette, men er nå utgått og sikkert dyre å kjøpe fra USA.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Ja, det er kanskje en mulighet, bortsett fra at det kanskje blir litt for tykt.
Jeg ser at produsenten av elektronikken har brukt svært små toleranser, så det er ikke så mye å gå på (displayet vil butte mot denne plata hvis den er for tykk).
Den røde plata er limt på, og jeg vil nødig fjerne den i tilfelle den blir ødelagt og jeg ikke får noen erstatning, men ut fra øyemål er den nok ikke mer enn 0,5mm tykk.

Endret av minimax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...