winni687 Skrevet 9. juni Del Skrevet 9. juni Hei. Har gått til innkjøp av en jordet taklampe og ser at uttaket i taket er ujordet. Står også i bruksanvisningen at produktet må kobles til jord, finnes det noen smarte løsninger på dette, eller må jeg se til at hele uttaket blir byttet? Lenke til lampe: https://www.clasohlson.com/no/Taklampe/p/36-8508 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 9. juni Del Skrevet 9. juni Spurte dette i en lampebutikk for noen få år siden: kan ignoreres ved en taklampe (som er montert så høyt at man ikke rekker opp til den uten stige). 1 Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 9. juni Del Skrevet 9. juni Du kan jo sjekke om du har jordingsleder i takboksen. Er det gammeldags skjultanlegg med metallrør så kan det hende at selve boksen er jordet også. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 9. juni Del Skrevet 9. juni Det ser for meg ut som at det ikke er noen ledning på lampe siden av sukkerbiten på bildet. Da har det ingen hensikt i å koble til jord. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 9. juni Del Skrevet 9. juni (endret) Marzo skrev (1 time siden): Det ser for meg ut som at det ikke er noen ledning på lampe siden av sukkerbiten på bildet. Da har det ingen hensikt i å koble til jord. Det er typisk en blikkstrimle (del av lampekroppen) som går inn i 'sukkerbiten' fra baksiden og både gir jordkontakt og mekanisk feste til sukkerbiten. Nærmest garantert her også. Faktisk vist i en tidligere tråd her, men ikke så tydelig som ønskelig og mer moderne form for 'sukkerbit': Endret 9. juni av trikola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå