peterjohn Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni Mercedes er lit dyr sammenheng med andre bilen. Er det lurt å kjøpe mercedes ? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni Du må nesten utdype litt hva du er ute etter og hva du vurderer. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Det er lurt å kjøpe noe du har råd til. Du må spørre deg selv når du kjøper bil om du har råd til et verkstedbesøk på 20-30-40 tusen i verste fall. Ikke bruk alle pengene på bil, husk at den trenger service og reparasjoner. Lenke til kommentar
peterjohn Skrevet 11. juni Forfatter Del Skrevet 11. juni Jeg hørt at verkstedbesøk er dyrt hvis det trenger service og reparasjoner. Men kan vi sammenligne med andre biler. Kan vi si at Mercedes er sterk bil og pålitelig bil. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni Selv om bilen er pålitelig så vil den kreve service, luksus merker som mercedes, bmw, audi har som regel høyere kostnad på slite deler enn f.eks toyota. Er derfor mange luksus biler som kjøres i grøfta fordi folk kjøper dem brukt men har ikke råd til å vedlikeholde dem. 1 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni (endret) Skal man ha deler eller tjenester som man må handle hos Mercedes kan det være dyrt. Min erfaring med "premiumbil" er at det ikke er så ille som mange påstår. F.eks Bosch-deler til en Audi koster nødvendigvis ikke mer enn Denso- og Akebono-deler til en Toyota. Min erfaring er at det er motsatt, delene som stort sett passer på en liten håndfull japanske biler er dyrere enn de som går på et utall europeiske. Endret 11. juni av MailMan13 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni Viss du ikke har ti tommeltotter, er det mye man kan gjøre selv på bilen! Har en Volvo V70 2009 modell, hvor jeg har tatt servicen selv hvert eneste år de siste 4 årene. Havner på 1500kr med alle filtre og olje! Bremser bytter jeg selv, foring etc. Dette er noe jeg har gjort på alle biler. Skal du ha "ny" bil type innfor garantien, så ville jeg levert inn bilen på service. Her er det mye penger å spare viss man tar en ringerunde til lokale verksted! Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni Min erfaring er at japanske deler er langt dyrere, det er også enklere å få tak i billige ettermarkedsdeler av rimelig god kvalitet til tyskproduserte biler. Lenke til kommentar
Subara Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni Man må også undersøke serviceavtalen. Jeg har Subaru som er en rimeligere bil, men den har obligatorisk service hvert år de første 5 årene for å at garantien skal gjelde, uavhengig av kjørelengde. Og om de responderer på garantisaker. Hørt at Tesla har størst andel klagesaker. Jeg har en girkasse jeg aldri får svar på. Når jeg sammenligner Subaru med feks. Volkswagen i tilsvarende biltype, virker Volkswagen mye mer solid. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni (endret) Subaru er merket jeg har hatt som var dyrest å eie. Subaru lager få modeller, og er ikke veldig mange av dem på veien, som fører til at man må kjøpe lav-volum-deler og ofte må til merkeverksted for enkle ting. Betalte for eksempel 290,- for to bolter til klavene til bremsekaliperne foran hos Sande Auto. Hadde det vært en Audi eller BMW kunne jeg fått det samme for noen tiere uten å gå til merkeverksted. Bremseskjoldene foran var rustet bort (fgammel Subaru tross alt...) kostet 1500,- stykket, men samme til en hvilke som helst tysk bil ville kostet et par hundre. Endret 11. juni av MailMan13 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni Subaru er av få merker som har boksermotorer. Ut fra min erfaring og bekjente har det vært mye trøbbel med motorer på disse. Kanskje spesielt med GT86/BRZ samt boxer diesel, mye havarier og dyrt å reparere. 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni Mitsubishi skulle ha 23000 pr dyse på 4m41 motoren min, dvs 92 000 for 4. Fant dem helt nye på nettet til 4000kr stykket. Man kan også kjøpe originale deler til japser på denne siden til ofte en tiendedel av prisene norske forhandlere skal ha: https://partsouq.com/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå