Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Krig og fred skrev (1 minutt siden): Dette er en veldig rar måte å se på de som faktisk utfører arbeidet og står for inntjeningen. Med mindre du tror at bensin og boller selger seg selv. Problemet er vell at fortjenesten på boller og bensin er så lav at det ikke svarer seg å ha noen å selge de. Og jo, bensin å boller kan lett selge seg selv. Majoriteten av bensinen selges av seg selv(kort betaling på pumpe). Og mange kjøper i dag boller i selvbetjente kasser. Noe som bare øker dag for dag. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Man må se det i sammenheng med inntjening. De kan spare mye ved å legge ned hele butikken, men da går også inntekten ned. Det mest lønnsomme for eieren er kanskje en ubemannet bensinstasjon med kortautomat. En butikk med vedlikehold, mykje lys og varme med dagens strømpriser, svinn og flere ansatte kan gå i minus. Endret 2 timer siden av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Mannen med ljåen skrev (9 minutter siden): Man må se det i sammenheng med inntjening. De kan spare mye ved å legge ned hele butikken, men da går også inntekten ned. Det mest lønnsomme for eieren er kanskje en ubemannet bensinstasjon med kortautomat. En butikk med vedlikehold, mykje lys og varme med dagens strømpriser, svinn og flere ansatte kan gå i minus. Jeg ser absolutt null bruk for folk i kasse lengre. De trengs heller til å holde varebeholdningen i sjakk. Velger selvbetjente løsninger 99/100 ganger og det funker kjempe bra. Skulle bare ønske de tilbudte gulrot for å gjøre det. Da vi sparer eieren penger for å gjøre arbeidet selv. Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden kremt skrev (19 minutter siden): Så mye koster det virkelig ikke å ha noen skoleungdom til type 150 kroner timen i en deltids jobb. Kanskje enkelte steder, men her jeg bor det er få 18+ åringer som vil jobbe for 150,-/t, hvertfall ikke kvelder og helg. Når forhenværende stasjonseier sier lønn var største utgiften og at han hadde spart penger på å holde stengt et par dager i uka, så er lønn en stor utgift sett mot inntjening. Krig og fred skrev (15 minutter siden): Dette er en veldig rar måte å se på de som faktisk utfører arbeidet og står for inntjeningen. Med mindre du tror at bensin og boller selger seg selv. For et merkelig svar. Greide du på noe vis å vri dette til at jeg rakket ned på noen her? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): [...] Skulle bare ønske de tilbudte gulrot for å gjøre det. Da vi sparer eieren penger for å gjøre arbeidet selv. Eller så pakker du bare varene ned i en gulrot når du går. Hvordan er det med svinn? Jeg observerer at noen få butikker har deaktivert selvbetjeningskasser etter å ha hatt dem en stund. Har en mistanke om at det jevner seg litt ut - mindre ansatte, mer svinn. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Nedward skrev (1 minutt siden): Eller så pakker du bare varene ned i en gulrot når du går. Hvordan er det med svinn? Jeg observerer at noen få butikker har deaktivert selvbetjeningskasser etter å ha hatt dem en stund. Har en mistanke om at det jevner seg litt ut - mindre ansatte, mer svinn. Ja har sett noen si slikt men aldri opplevd stengte kasser. Og om det er problem må en bare øke sikkerheten. Er jo plass i budsjettet til det da:) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden kremt skrev (31 minutter siden): Så mye koster det virkelig ikke å ha noen skoleungdom til type 150 kroner timen i en deltids jobb. Finnes det noen som er villige til å jobbe for 150 kroner i dag? Det ville sjokkert meg! Iallefall på helg/kveld som en typisk gjør i de stillingene. Mener jeg hadde en god del mer selv for 15 år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå