Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Karltorbj skrev (4 minutter siden):

Du faar det ikke saa bra frem paa bildet, men skal si den ble toeff, med den belysningen paa

Han kompisen din på Kjell hadde ikke et rimelig tastatur til deg da? Med ÆØÅæøå?  Gjør skriveriene dine lettere å lese vetttu.. 😊

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Woff skrev (8 minutter siden):

Han kompisen din på Kjell hadde ikke et rimelig tastatur til deg da? Med ÆØÅæøå?  Gjør skriveriene dine lettere å lese vetttu.. 😊

Ser det er en svenske her for tiden, nynorsk gaar det i ogsaa. Du faar fikse det, tenker aa kjoepe ny, om ikke saa lenge. Har ikke du vaert backpacker da?

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (6 minutter siden):

Ser det er en svenske her for tiden, nynorsk gaar det i ogsaa. Du faar fikse det, tenker aa kjoepe ny, om ikke saa lenge. Har ikke du vaert backpacker da?

Neppe meg du tenker på der.. Jeg har vært i Sverige noen ganger, men jeg er nok absolutt Norsk ja, og har heller aldri vært backpacker heller...  🙄

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (20 minutter siden):

Batteriet kan være fulladet.

Virker den på batteridrift?

Doedt som i graven,i fra foerste sekund. tok ut stroemkabelen i tilfelle,den blokkerte. Slo den over  paa 12v???

Er det kanskje omvendt, til kjappere den blir fulladet, til daarligere er batteriet.

Hadde lite tro paa det i utganspunktet, Veldig gammelt.

Dette kan kanskje bli et problem, Baksiden, var varm?

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
sedsberg skrev (28 minutter siden):

 

Na fotstaar jeg, Marshall ja. De maa nesten faa lov til aa bruke elleve de. Veldig gode forsterkere.

Og 1w min, gaar bare til ti. Veldig skuffende. 😄

En parodifilm, ser jeg.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Mulig å inspisere det innebygde batteriet? Kan være mulig å skifte det.

Ikke like lett aa ta som den, jeg brente, men av med trillekofferthaandtaket, 4 skruer, ogsa den svarte metallplaten, festet, med 12 skruer, synes jeg, maa bli det foerste forsoeket.

Det er den platen, som blir varm. Naer batteriet kanskje eller leder varmen bedre enn, de andre materialene.

Tror det blir et prosjekt, i naermeste fremtid.

Skal ikke bare fjerne, batteriet da.

Blir brent da. 😄

IMG_20240613_003012.jpg

IMG_20240613_002547.jpg

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (6 minutter siden):

Om noe er galt med batteriet kan det være greit å fjerne eller erstatte det. I hvert fall slutte å sette strøm på det inntil videre. Kan den brukes uten at batteriet lades, eller vil den alltid lade når den får strøm?

Forstaar at det ikke er bra, aa kjore et odelagt batteri. Det greieste, blir vel aa fjerne det, ved aa kutte stroemmen.

Begge ladelysene, sto paa, til jeg, skulle sjekke om den gikk paa batteri. Saa det kan virke som den lader hele tiden.

Lenke til kommentar

Slik som situasjonen er naa, er den degradert til en pyntegjenstand i baren.

Da koster det ingenting aa proeve.

Faar jeg den ikke brukenes, saa skal jeg alltids, faa paa bakplaten og haandtaket igjen, slik at den beholder pyntegjenstandstatusen.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (10 timer siden):

Om noe er galt med batteriet kan det være greit å fjerne eller erstatte det. I hvert fall slutte å sette strøm på det inntil videre. Kan den brukes uten at batteriet lades, eller vil den alltid lade når den får strøm?

Ser ikke noe batteri her, sjekket kassen ogsaa, der var bare hoeytalerene. Tror jeg maa skru opp den platen paa forsiden, som volumknappen og all betjeningen, er festet paa. Takk og lov at jeg  slipper aa fjerne alle knappene, pyntedekslene, for aa ta den ut.

Lar det ligge slik, til du har sett.IMG_20240613_102850.thumb.jpg.97066d3289a320195edcbad744e7db8e.jpg

IMG_20240613_102902.jpg

IMG_20240613_102914.jpg

IMG_20240613_103127.jpg

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden):

Like greit om den ikke har innebygget batteri. Men da skjønner jeg ikke hvorfor det lyste i lampa for charging.

Den har uansett inngang for et bilbatteri.

Det ligger ikke i toppetasjen da, rommet til betjeningen. 

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Er det transformatoren inni ampen, som har gaatt varm da, etter 7 timers gange?

Satser paa den taaler, normalt bruk. Den vil jo ikke staa paa i lang tid, for aa lade heller lenger?

Det var ikke saa varmt, du brant deg ikke. God aa varme nevene paa.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (3 timer siden):

Like greit om den ikke har innebygget batteri. Men da skjønner jeg ikke hvorfor det lyste i lampa for charging.

Den har uansett inngang for et bilbatteri.

Av meg, kommer den kun til aa bli brukt inne.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (6 timer siden):

Like greit om den ikke har innebygget batteri. Men da skjønner jeg ikke hvorfor det lyste i lampa for charging.

Den har uansett inngang for et bilbatteri.

Naa har jeg skrudd den sammen ogsaa er den friskmeldt. Hadde den paa i en halvtime og bakplata, ver ikke nevneverdig varm da, i hvertfall. Naar den ble litt varm. sto den i seks, syv timer. Naa skal den ikke lades, bare skrus paa, naar den brukes, en sjelden gang, saa jeg kjenner meg trygg der. Litt mer engstelig, naar det var mistanke om varmgang i flatt batteri.

Bukker og takker for  hjelpen.

Vil spoerre deg om du synes det er kjekt aa vaere med aa hjelpe, paa slike prosjekter, eller blir det litt mye mas?

Naa har du hjupet meg, med to prosjekter, saa jeg spoer deg ydmykt, vil du vaere med paa et til? Har full forstaaelse for, hvis du synes det blir litt mye. Du er i et utsatt yrke, meget populaer.

Har faatt blod paa tann naa. Denne gangen, en 60 aar gammel forsterker, som kondensatoren, trenger aa skiftes paa. Den durer, naar den gaar paa tomgang. Kan du fortelle meg, hvor kondensatoren ligger her?

Dette er definitivt, den siste jeg har. 😀

Har du lyst til aa vaere med paa denne? Har flere bilder. Hadde en traad paa den tidligere her, saa du har  kanskje sett den foer.

IMG_20240613_174902.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...