Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (29 minutter siden):

Det ser du på bildet at det er. Støpselet vises i bakgrunnen.

Enda viktigere kanskje, Colaforsterkeren, med Ali express, 300w omformeren? Godkjent for bruk, i Norge?

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (5 timer siden):

Jeg tipper at den Ali Express-omformeren aldri har vært forsøkt godkjent i noe europeisk land. Om den er trygg vet jeg ikke. Stoler mer på den som selges over disk i Norge. 

Hvorfor er du så interessert i den fra Ali Express?

Den koster rett over 200kr, kjellemann sin, 1100kr. 

Bruker 200kr, paa aa vite, hvordan den funker.

Om den funker, er den brukenes?

Vil jo ikke bruke allverden, en plass gaar  grensen.

Kjoeper den dyre og forsterkeren durer og maa igjennom, en alt for dyr, reperasjon, i forhold til hvor langt jeg vil gaa.

Da faar det holde med dekorasjonsverdien. og virker den bra, saa faar den fremtidige kjoeperen, velge selv.

Den virker i hvert fall, saa da, faar han velge selv, om han vil ha en dyrere.

Det  er jo ingen tvil om hvilken, som er best kvalitet. Det ser du paa dem. Kjellemann sin ser mye mer robust ut.

Men jeg tar sjansen paa at Ali sin, er saapass, at jeg ikke brenner den og.. 😄

Og kopler den til, kun naar den brukes. Litt sjekking paa varmgang i begynnelsen, kanskje.

Tror det blir den beste loesningen. Det er en forsterker, som kommer for det meste, til aa staa til pynt i baren, skal ikke brukes, saa mye. Men virker  den, saa er det et pluss.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (3 timer siden):

I min nettleser står det at Kjell sin koster 599 med gratis frakt. Får vi ikke opp samme pris?

Ser at jeg, har vast der, saa paa mangen den dagen, har blandet litt der.

Enda en gang takk, for du gjorde meg oppmerksom paa det.

Ali sin, kommer jo med toll, noen gebyrer sikkert, til aa koste en 350kr. kanskje.

Og her en skikkelig en, som kan loese slike problemer, resten av min tid, 600kr er jo det, mest rasjonelle valget her.

Kjempe, takk skal du ha. 🙂

 

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (På 10.6.2024 den 10:54 AM):

I min nettleser står det at Kjell sin koster 599 med gratis frakt. Får vi ikke opp samme pris?

Viste ikke at Kjell, har foretninger over hele landet. Fikk lagt av en,  skal hente den i morgen.

Da skal jeg ogsaa, innom Clas Olson og kjoepe en 230v - 9v, 7,2w, omformer, som jeg skal bruke til den forsterkeren, som jeg har lagt ut bilder paa. Det er en 1w utgangseffekt forsterker. Det eneste, som staar, er et merke og DC9v. Det er en Marshall MS-2.

https://www.clasohlson.com/no/search?text=transformator+9v

Og her er forsterkeren. Den siste, har ikke flere forsterkere, som trenger omformer naa. 😄

 

IMG_20240611_142412.jpg

IMG_20240611_150405.jpg

IMG_20240611_142342.jpg

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (22 timer siden):

Den lille kan vel for enkelthetens skyld bruke batteri?

Kommer i fra Kjell naa. Kjoepte den 110v omformeren og en 9v til den lille forsterkeren.

Forstaar godt, at du ikke ville gaa inn paa den lille. Det var  noen feller der, om den var minus, et eller annet,du maatte sette kontakten i rett vei, og greier. Men sjefen paa Kjell hadde staalpeiling og foerte meg frem. Hadde lik forsterker selv.

Naa har jeg funnet elektroforetningen min. Godt utvalg, stoedige saker og sjefen, er gitarist. 😀

Kjoerer snart en test, paa colaen, og kommer med en rapport, paa opplevelsen. 😬

 

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

God foelelse 110 volten, virker veldig stoedig, kan bare  vare tilkoplet permanent.

Forsterkeren, virket bra. Stilt og fint, naar den staar og "sviver" Rimelig grei lyd. Hadde ikke ventet den saa bra. Den er faktisk brukenes. Ikke bare til pynt. 

 

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar

Jeg vet ingenting om batteriet i Cola -forsterkeren din. Blir nysgjerrig. Kanskje et blybatteri? Fritidsbatterier er ulike bilbatterier ved at de tåler å tømmes mer, mens bilbatterier alltid skal være fulladet. De kan ikke gi så mye strøm på en gang, men det går greit. Det skal ikke starte en bilmotor, og trenger ikke den kraftige startstrømmen.

Det er normalt at slike bruker timevis på å lades opp. 

 

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (47 minutter siden):

Jeg vet ingenting om batteriet i Cola -forsterkeren din. Blir nysgjerrig. Kanskje et blybatteri? Fritidsbatterier er ulike bilbatterier ved at de tåler å tømmes mer, mens bilbatterier alltid skal være fulladet. De kan ikke gi så mye strøm på en gang, men det går greit. Det skal ikke starte en bilmotor, og trenger ikke den kraftige startstrømmen.

Det er normalt at slike bruker timevis på å lades opp. 

 

Riktig, da faar jeg gi den en sjanse da.

Voltmeteret, staar paa fullt. paa det groenne feltet og den roede ladelampen lyser. Den slukker vel, naar den er fulladet?

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (16 minutter siden):

Ser ut som det er to lysdioder. Jeg gjetter at den røde lyser mens den lader, og jeg gjetter at den andre lyser grønt når batteriet er fullt.

Klarer du å oppdrive en bruksanvisning?

Saann tenkte jeg ogsaa,men de lyser begge to, roedt og groent.

Har ingenting, aa soeke paa. Coca cola, er alt en finner paa den.

Du faar det ikke saa bra frem paa bildet, men skal si den ble toeff, med den belysningen paa, i den moerke kroken. 😀

IMG_20240612_202446.jpg

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...