Mestønsket Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni (endret) Jeg leter en morsom og pålitelig bil, under 150k. Jeg er alene og derfor bryr meg ikke om det er en coupe med 2 seter eller en praktisk hatchback med 5 seter som Civic Type R. Drømmebil til denne prisen er RX8, men de er jo det motsatte av pålitelig. Jeg kan ikke fikse ting på bilen selv, derfor trenger jeg noe som krever minimal arbeid, helst med lav km stand også. Hvilken bil ville dere anbefale da? Tenkte miata men de som koster under 150k kommer med 90-110hestekrefter og det er litt under det jeg vil ha 😕130-140hk er minimum Endret 8. juni av Mestønsket Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni Tror mest sannsynlig du ønsker deg en umulighet, spesielt siden lav pris tilsier en eldre bil der pålitelighet stiller noe svakere. Samtidig vil du ha en bil som er populær blant yngre bilførere som sier noe om sannsynlighet for at man har tatt snarveier ved mekking og fiksing. Høy km kan selvsagt gi lavere pris, men også lavere pålitelighet. Flere hk gir som regel høyere pris. Miata tror jeg blir vanskelig å finne uten større feil, veldig høy km osv siden de har vært populære i mange år og har kunstig høy pris ift alder når du finner utgaven med mer motor. Noen alternativ som kan gi kurant bil med litt flaks i letinga, som jeg kommer på: Ford Focus ST Audi TT Hyundai i20 N Lenke til kommentar
epifant Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni (endret) Toyota MR2? For eksempel: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=305114779 Endret 8. juni av epifant Lenke til kommentar
Mestønsket Skrevet 8. juni Forfatter Del Skrevet 8. juni 23 minutes ago, epifant said: Toyota MR2? For eksempel: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=305114779 Ok dette var en bra anbefaling, jeg liker den Regner med at disse er like pålitelige som andre toyota biler? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni Det er fremdeles en 23 år gammel bil, og du kan ikke skru selv? Riktignok lav km-stand, men fortsatt mye som kan ryke pga alder alene. Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni Mestønsket skrev (2 timer siden): Ok dette var en bra anbefaling, jeg liker den Regner med at disse er like pålitelige som andre toyota biler? Den er akkurat like pålitelig som en over 20 år gammel bil er. Det er også en bil som sannsynligvis er kjørt "aktivt" så slitasjen er mer en hva km skulle tilsi. Så her kan du enten få en bil som holder lenge (obs på vinterføre med tanke på vekt og bakhjulsdrift) Eller du kan være uheldig å få en bil som er rælkjørt og ikke vedlikeholdt. Bilen er også bare sommerkjørt dem siste årene. Dette er også noe du må ta høyde for. Bilene er laget for å kjøres, ikke lagres. Kjenner folk som har måtte gi opp biler som bare var sommerkjørt. Pakninger, foringer, og ledninger tørker ut og det kan bli mye styr å skifte. Brukte biler er nesten alltid gambling. Og er der ikke uten grunn at man sier aldri kjøp bil av slekt eller venner. 😛 Men ja vil du ha leketøy er det mye for pengene. Og for guds skyld. Bildene er tatt for å få bilen til å se bedre ut en den er. Se den med egne øyne og ta den med til en mekanikker for sjekk om du planlegger å kjøpe bilen. et par tusen hos en mekaniker kan spare deg for mange mange mange flere tusenlapper på et dårlig kjøp. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni (endret) Mestønsket skrev (3 timer siden): Ok dette var en bra anbefaling, jeg liker den Regner med at disse er like pålitelige som andre toyota biler? Toyota er gode biler - statistisk sett. Men du kjøper ikke statistikk, du kjøper en spesifikk bil. Jeg ville bare frem til modellen, som ofte er litt oversett, men kjøp uansett på tilstand. Jeg har kjøpt flere biler hvor jeg f.eks. ikke synes fargen er allverdens eller utstyrslisten er suboptimal, bare fordi andre ting har gjort det til et trygt kjøp; svært godt vedlikeholdt, forsiktig kjørt av eldre eier, alle dekkene er like og Michelin eller Continental, osv. (Folk gjør sine egne prioriteringer, men eksklusiv bil på Landsail er et stort rødt flagg for min del) Ting som indikerer at akkurat dette eksemplaret er godt passet på. Endret 8. juni av epifant Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni Alternativet er at du begynner å lære deg litt om skruing av bil. Masse bra videoer du lære av. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Jeg kjører en 2013 Fiesta ST med Eibach fjærer, Eibach stabilisatorstag foran og bak, Swave and Summit 4punkt og 6punkt forsterkning og forankring av forstilling og Nankang NS2-R dekk. Denne har gått helt problemfritt så lenge jeg har hatt den, går tålig greit (180hk pluss "overboost") og har MYE veigrep, alt i alt er jeg skikkelig fornøyd med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå