ltdata Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni Har en slik gammel ventil (kanskje det heter spjeld?) på kjøkkenet som har fått slikt grønt/svart støv eller mugg på kantene sine. Er dette noe som abslutt bør rengjøres? Er det helseskadelig å ha i rommet? Jeg mistenker at hele innsiden av "tunnelen" til ventilen er full av slikt støv/mugg så jeg vet ikke hvor mye det har å si at jeg fjerner det som er helt på utsiden på ventilen? Lenke til kommentar
minim Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni ltdata skrev (12 minutter siden): Har en slik gammel ventil (kanskje det heter spjeld?) på kjøkkenet som har fått slikt grønt/svart støv eller mugg på kantene sine. Er dette noe som abslutt bør rengjøres? Er det helseskadelig å ha i rommet? Jeg mistenker at hele innsiden av "tunnelen" til ventilen er full av slikt støv/mugg så jeg vet ikke hvor mye det har å si at jeg fjerner det som er helt på utsiden på ventilen? Slikt skal rengjøres. Ventilene bruker vi å ta en gang i året. Røret hadde jeg tenkt å ta sjeldnerne, men vasker somregel så langt jeg rekker for hånd når jeg tar av ventilen. Ta et bilde så det viser typen. De fleste kan nappes rett ned for enkel vask, men ikke skru på den da det påvirker innregulert mengde om det er balansert ventilasjon. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 8. juni Forfatter Del Skrevet 8. juni Har støvsugd kantene. Så mye verre ut før støvsugingen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni (endret) Det er stor forskjell på støv og mugg. Støv er heilt normalt og vil alltid legge seg på ventilar sidan luft går inn og ut av bustaden der. Mugg er teikn på dårleg luftsirkulasjon og for høg luftfuktigheit, ofte pga. ventilar som er stengt. Er ventilar ellers i huset/bustaden åpne? Korleis ser dei ut? Om du får åpna ventilen meir så ser du kva som er inni der. Mistenker du mugg så ta bilete før du fjernar det. Endret 8. juni av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå