Gå til innhold

NAV - - Saksbehandler "fotfølger" meg!


Anbefalte innlegg

Hei alle,

Jeg henvender meg til dere som kan litt om regler og jus...kanskje, og dere med sunn fornuft

Jeg er i økonomisk knipe og må søke NAV og dekning av ganske store kostnader for medisin jeg behøver for min sykdom.

Men; jeg "plages" av en NAV saksbehandler som avviser alle mine søknader. Det er min verge, som er en erfaren økonom med mye kjennskap til lover og regler, som søker for meg. Absolutt alle mine søknader blir konsvent avslått. Vi må hver gang, flere ganger i måneden, oppgi mine opplysninger om bankinskudd + +.

Sist fikk jeg avslag fordi jeg hadde 560 kroner på en sparekonto, som jeg dessverre ikke la med den søknaden. Jeg fikk endelig snakke med saksbehandleren hos NAV. Hun fortalte meg at jeg ikke hadde lov til å spare eller investere i aksjer eller fond. Min verge fåreslo til meg å overføre all min formue til min mor, slik at jeg ikke hadde noen formue å dokumentere.

Greit det; men fikk avslag på klagen fordi saksbehandler mente at jeg ikke hadde bruk for noen av de medisinene jeg bruker.

Nå står jeg fullstendig fast; Lider av hyperkalsemi og kreft - og har stort behov av diverse medisiner.

Har noen som leser dette et godt råd og gi meg.

1. Kan jeg skifte NAV kontor

2. Kan jeg skifte saksbehandler

Kan noen av dere noe om jus, der jeg kan vise til lover?

Er noe uklart er det bare å spørre meg!

Hilsen,

Raymond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest d5264...25e

Du kan be om å få bytte saksbehandler. Du kan også påklage vedtak til statsforvalteren.

Anonymous poster hash: d5264...25e

Lenke til kommentar
Raymond D skrev (3 timer siden):

Hei alle,

Jeg henvender meg til dere som kan litt om regler og jus...kanskje, og dere med sunn fornuft

Jeg er i økonomisk knipe og må søke NAV og dekning av ganske store kostnader for medisin jeg behøver for min sykdom.

Men; jeg "plages" av en NAV saksbehandler som avviser alle mine søknader. Det er min verge, som er en erfaren økonom med mye kjennskap til lover og regler, som søker for meg. Absolutt alle mine søknader blir konsvent avslått. Vi må hver gang, flere ganger i måneden, oppgi mine opplysninger om bankinskudd + +.

Sist fikk jeg avslag fordi jeg hadde 560 kroner på en sparekonto, som jeg dessverre ikke la med den søknaden. Jeg fikk endelig snakke med saksbehandleren hos NAV. Hun fortalte meg at jeg ikke hadde lov til å spare eller investere i aksjer eller fond. Min verge fåreslo til meg å overføre all min formue til min mor, slik at jeg ikke hadde noen formue å dokumentere.

Greit det; men fikk avslag på klagen fordi saksbehandler mente at jeg ikke hadde bruk for noen av de medisinene jeg bruker.

Nå står jeg fullstendig fast; Lider av hyperkalsemi og kreft - og har stort behov av diverse medisiner.

Har noen som leser dette et godt råd og gi meg.

1. Kan jeg skifte NAV kontor

2. Kan jeg skifte saksbehandler

Kan noen av dere noe om jus, der jeg kan vise til lover?

Er noe uklart er det bare å spørre meg!

Hilsen,

Raymond

Jeg vil anbefale deg å klage over vedtaket når du er uenig i det og klagen bør sendes innen klagefristen.

Før man klager så bør man lese over vedtaket for å se hvordan NAV har vurdert saken din og det kan være lurt at vergen din ser over klagen før du sender den. Det kan også være lurt å sende melding eller prate med saksbehandler før du sender klagen for å høre hvordan de har vurdert det, men jeg tenker det er viktigere å sende klagen innen klagefristen. Hvis det NAV sier ikke gir mening så bør du sende inn en klage og i verste fall så får du mer utdypende svar på klagen din.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verre enn amerikanske tilstander

Send dette til statsministeren kontor i protest også, er tross alt de som er øverst ansvarlige for at systemet har blitt slik.
Jeg ville også ha rådført meg med en advokat eller jussbussen, det kan godt tenkes at du har rett på fri rettshjelp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...