Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gass fylling av Ac på bil


Anbefalte innlegg

Hei,

Fylte gass på Ac for 2225kr , greit det fikk nok vite cc hvor mye det skal koste , men de fylte på og gikk bra for 4 dager så blei det varmt luft igjen , og da kontakter jeg de og gikk og sjekket igjen , og da fant de at er noe lekkasje/ kobling . Hvis jeg skulle vite at det det finnes lekkasje så skulle jeg ikke få ordnet det fordi jeg vet at det koster mye mer om det er det , de vil ikke innrømme feil da de sier at når de har fylt så var det ikke . Nå betalte jeg for kun 4 dager fordi de nekter å betale tilbake eller fikse uten mye mer penger . Burde de ikke hatt sett at de var noe feil eller går ann på så kort tid å få lekkasje? 
vet noe om det ?   

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har gitt beskjed til verkstedet at de skal fylle gass uten å sjekke for lekkasje fordi det koster mer så er det egentlig din egen feil.

Normalt så skal systemet sjekkes for lekkasje når det etterfylles med gass, det settes da under vakuum og de kan også tilføre et middel som viser hvor det eventuelt er lekkasje.

Hvis kunden ikke ønsker å betale for å finne lekkasje men bare fylle gass så er det kunden sin feil hvis gassen lekker ut igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De er lovpålagt å sjekke for lekkasje før de fyller på første gangen. Hvis ACen er tom for kuldemedie må det ha lekket ut et sted, så det å fylle på uten å finne lekkasjen er idioti.  

 

Endret av RRhoads
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, El burro said:

Hvis du har gitt beskjed til verkstedet at de skal fylle gass uten å sjekke for lekkasje fordi det koster mer så er det egentlig din egen feil.

Normalt så skal systemet sjekkes for lekkasje når det etterfylles med gass, det settes da under vakuum og de kan også tilføre et middel som viser hvor det eventuelt er lekkasje.

Hvis kunden ikke ønsker å betale for å finne lekkasje men bare fylle gass så er det kunden sin feil hvis gassen lekker ut igjen.

Verkstedet sier de trykksjekket for lekasje før de fylte og fant ingen leksje. Er det da mulig at (som verkstedet sier) jeg får lekasje i en ventil (det verkstedet sa etter å ha sjekket på nytt i dag) etter at de har fylt gass, når det ikke var noen lekasje de fant første gang. Og har jeg noe klagegrunnlag?

Lenke til kommentar
1 hour ago, RRhoads said:

De er lovpålagt å sjekke for lekkasje før de fyller på første gangen. Hvis ACen er tom for kuldemedie må det ha lekket ut et sted, så det å fylle på uten å finne lekkasjen er idioti.  

 

 

Verkstedet sier de trykksjekket for lekasje før de fylte og fant ingen leksje. Er det da mulig at (som verkstedet sier) jeg får lekasje i en ventil (det verkstedet sa etter å ha sjekket på nytt i dag) etter at de har fylt gass, når det ikke var noen lekasje de fant første gang. Og har jeg noe klagegrunnlag?

Lenke til kommentar
Florentina skrev (2 minutter siden):

 

Verkstedet sier de trykksjekket for lekasje før de fylte og fant ingen leksje. Er det da mulig at (som verkstedet sier) jeg får lekasje i en ventil (det verkstedet sa etter å ha sjekket på nytt i dag) etter at de har fylt gass, når det ikke var noen lekasje de fant første gang. Og har jeg noe klagegrunnlag?

De har ikke sjekket godt nok. Gassen ville ikke forsvunnet i utgangspunktet hvis det ikke var lekkasje. Her kan du definitivt klage.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vakumering og lekkasje sjekk er en del av prossesen ac apparatet går igjennom.
men, det er mange utolmodige mekanikere der ute, å det hender de justerer ned tiden apparatet skal holde på undertrykket. Normalt pleier en lekkasje test å være på rundt 20 minutter og da skal systemet holde stabilt 1mb. 
vist en justerer ned tiden til 5 minutter, kan en lekkasje bli uoppdaget

 

les av ac kviteringen din fra maskinen, der står det hvor mange gram de brukte og hvor lang lekkasje tid de tok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...