Gjest 63b81...544 Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni Jeg er nattevakt i en omsorgsbolig. Der blir vi nå pålagt å vaske gulvet på fellesrom og toaletter. Har hørt at dette ikke er lov å pålegge de ansatte men jeg finner ikke frem til de påståtte lovene i f.eks lovdata. Jeg trenger og finne frem paragrafer og lover. Noen som kan hjelpe meg og finne frem dette? Hilsen «evig takknemlig» Anonymous poster hash: 63b81...544 Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni hvorfor skal dem ikke ha lov til dette? Det er ikke noe i loven som skal kunne hindre en arbeidsgiver å be en arbeidstaker jobbe. Du får jo betalt for jobben. Kan det være noe i tariffen? om så er det fagforeningsmat. Men tror du skal lete lenge for å finne en lov som sier at en nattevakt ikke har lov å vaske gulv og toaletter. Kjenner folk som har jobbet i div nattjobber i barnevern og helse, og det var helt normalt at en del av arbeidsoppgavene på natt var vask av fellesarealer som kjøkken stue bad etc. Lenke til kommentar
ketthors Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni Hvis du er pålagt å vaske skal du ha ekstra betaling for vaskingen siden vasking er regnet som spesialarbeid Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni Det er kun søl man skal vaske på jobb, ikke daglig renhold. Ikke godta arbeidsoppgaver som ikke er relevante. Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 7. juni Del Skrevet 7. juni ketthors skrev (33 minutter siden): Hvis du er pålagt å vaske skal du ha ekstra betaling for vaskingen siden vasking er regnet som spesialarbeid hvor står det at vasking er spesialarbeid? Jeg klarer ikke finne noen plass hvor det spesifisert som noe man skal ha ekstra betalt for. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 7. juni Del Skrevet 7. juni Hvis OP er ansatt som renholder i en virksomhet under renholderoverkomsten skal partene arbeide aktivt for å gi OP arbeidstid på dagtid. https://lovdata.no/dokument/TARO/tariff/taro-10/KAPITTEL_10#KAPITTEL_10 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni dette kommer til og gå på hva din kontrakt sier din jobb er så skal stillingsbeskrivelsen beskrive hvilke oppgaver din stilling skal kunne utføre, vidre så er utvidelse av oppgaver noe dere må ta med fagforeningne. Lenke til kommentar
Gjest cdea0...7d2 Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni Ulovlig å vaske? Nå har jeg hørt alt. Har du arbeidsvegring? Anonymous poster hash: cdea0...7d2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni Vokste opp på barnehjem ikke uvanlig det at nattvakta vasket kjøkkengulvet etter alle unger var lagt Lenke til kommentar
Vintersko Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni Hva du skal eller ikke skal gjøre er noe arbeidsgiver kan definere i stillingsbeskrivelsen. Kjenner flere som vasker og rydder lokalene etter arbeidstid selv om det ikke er derfor de er ansatt. Det er i alle fall ikke uvanlig. Men dersom man ikke ønsker det så får man vel bare ta det opp med arbeidsgiver. Har selv lange utdannelser på master nivå og 20 års praksis og godt over millionen i lønn i en kontor jobb...og det hender vi må gjøre annet arbeid som f.eks vaske,rydde osv...Men føler man seg støtt av dette så kan en jo alltid søke andre jobber er nå min holdning til dette. 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Gjest 63b81...544 skrev (På 6.6.2024 den 11:01 PM): Jeg er nattevakt i en omsorgsbolig. Der blir vi nå pålagt å vaske gulvet på fellesrom og toaletter. Har hørt at dette ikke er lov å pålegge de ansatte men jeg finner ikke frem til de påståtte lovene i f.eks lovdata. Jeg trenger og finne frem paragrafer og lover. Noen som kan hjelpe meg og finne frem dette? Hilsen «evig takknemlig» Anonymous poster hash: 63b81...544 Endringar av arbeidsoppgåver ligg normalt sett innafor arbeidsgivars styringsrett. Kor langt denne styringsretten går før det blir urimeleg kjem ann på dei konkrete forholda. Særleg då kva som eksakt er avtalt som arbeidsoppgåver i arbeidsavtalen din, deretter om det føreligg ein instruks for arbeidsoppgåvene. Har du ein detaljert arbeidsavtale så skal det mykje til for at arbeidsgivar kan bruke sin styringsrett til å endre arbeidsoppgåvene, er arbeidsavtalen mindre presis så har arbeidsgivar forholdsvis vide tøyler til å fastsette arbeidsoppgåvene. Det er sjølvsagt også relevant å sjå til stillingsutlysing, tariffavtale, kva som er vanleg i stillinga, osv. I alle tilfeller så kan ikkje arbeidsgivar einsidig endre grunnpreget i stillinga. Du vil derfor ikkje finne heilt konkrete paragrafar, dette blir ei vurderingssak. Kva er det som ligg til stillinga som nattevakt? Har du berre i oppgåve å være tilstades om natta? Eller har du også andre arbeidsoppgåver? Kor mykje tid går det med til denne vaskejobben? Jo meir av arbeidstida som går med til vaskearbeidet jo større er endringa i stillinga, og jo større sjangs er det for at dette arbeidet ligg utanfor arbeidsgivers styringsrett. Det vil også være ein viss forskjell på kva som eksakt ligg til denne vaskejobben? Eg tenker at det å moppe over golvet i fellesrommet nok ligg innafor styringsretten på ei stilling som nattevakt ettersom det er ganske vanleg at ei nattevakt også utfører huslige arbeidsoppgåver som å tømme oppvaskmaskinen, ryddig og enkelt reinhald. Vasking av toalett/bad tenker eg ligg meir utanfor det som er vanlege arbeidsoppgåver for din stilling. Reinhald er eit eige fagområde, og særleg på toalett så bør reinhaldet utførast av nokon som har kompetanse på effektivt reinhald. Om du i verste fall drar ein våt mopp over toalettgolvet, og deretter tek same moppen og kliner det skitne vatnet utover fellesrommet så vil det være direkte helsefarleg. Dersom det blir vurdert slik at dei endra arbeidsoppgåvene ligg utanfor styringsretten så må arbeidsgivar gå til endringsoppseiing. Det betyr at dei vanlege grunnane til oppseiing må ligge til grunn, her at den stillinga du har i dag blir fjerna og erstatta med ei anna stilling. Ved ei endringsoppseiing så får du i praksis valget mellom å bli sagt opp eller å gå over i ei anna stilling med andre oppgåver og vilkår. Det fyrste du må vurdere er om denne vaskejobben ligg innafor den type arbeidsoppgåver som du måtte forvente utifrå stillingsutlysing og arbeidsavtale. Det andre du må vurdere er om denne tilleggsoppgåva medfører ei så stor endring i forhold til den stillinga du har avtalt å ha at det ligg utanfor styringsretten. Min meining er at dersom det ikkje ligg reinhaldaroppgåver til stillinga di så skal du heller ikkje jobbe som reinhaldar. Likvel så tenker eg at "vanleg husarbeid" ligg innafor det som arbeidsgivar kan forvente at du utfører utan å måtte ha anna stillingstittel. Eit fornuftig skille kan kanskje være å skille mellom vått og tørt reinhald? Altså at det å bruke tørrmopp på stovegolvet ligg innafor vanlege huslege oppgåver som ein kan utføre utan å ha stilling som reinhaldar, men at det å ta fram vaskebøtta er arbeidsoppgåver som bør utførast av personell med reinhaldskompetanse. Ikkje berre er reinhaldskompetanse viktig for at det ikkje skal være "spitt and shine" der det ser reint ut sjølv om bakteriane berre er spredt utover og dermed utgjer ein helserisiko, men også fordi reinhaldet er meint å ha ein vedlikehaldsfunksjon. Vasker ein feil så er det fort gjort at ein får problem med f.eks. mugg og råteproblem. Mitt konkrete råd er at du ikkje legg deg ned og blånekter, for deretter å bli pålagt å gjere jobben likevel. Men at du i staden (gjerne med fagforeining i ryggen) stiller krav til at slike ekstraoppgåver ikkje skal medføre store endringar i stillinga, då kan det å drøfte både metode, omfang og resultatforventing av reinhaldet være fornuftig. Litt førefallande arbeidsoppgåver må du nok tole å få, men det skal aldri være nokon tvil om at du er i omsorgsbustaden som nattevakt og ikkje reinhalder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå