dan83 Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni Lært at det lønner seg å høytrykkspyle bremsene innimellom, for å få ut drit, bremsestøv osv som samler seg opp. Men hvor ofte er dette nødvendig egentlig, hvis man kjører mye og lange turer? Og vill dette øke levetiden til bremseklossene? Personlig gjør jeg det minst engang i uken eller etter en lang tur, men mulig det er oftere en nødvendig!? Kommer i hvert fall mye mørkt vann/skitt ut når jeg spyler. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni Risikerer du ikke at høytrykket fjerner gummifettet fra gummien, og resten av smøringene fra metal mot metal delene? 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 26. juni Del Skrevet 26. juni Tror ikke det er så lurt og bruke høytrykk på bremsene en malerkost og slange burde holde 😀 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juni Del Skrevet 26. juni dan83 skrev (På 6.6.2024 den 8:09 PM): Lært at det lønner seg å høytrykkspyle bremsene innimellom, for å få ut drit, bremsestøv osv som samler seg opp. Men hvor ofte er dette nødvendig egentlig, hvis man kjører mye og lange turer? Og vill dette øke levetiden til bremseklossene? Personlig gjør jeg det minst engang i uken eller etter en lang tur, men mulig det er oftere en nødvendig!? Kommer i hvert fall mye mørkt vann/skitt ut når jeg spyler. Høres veldig ocd ut, støvet er ikke noe problem, støvet vil ikke slite på klossene og ligger bare der. Kjører du i regn så vaskes det helt automatisk. Men det gjør jo ikke noe og spyle skikkelig noen ganger i året hvis det er noe du liker og gjøre. Bremsestøv er mer ett estetisk problem på felgene. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 26. juni Del Skrevet 26. juni Nå er vel hovedregelen at man ikke høyttrykkspyler mot bevegelige deler, så unngår man å blåse vann inn steder det helst skal være fett. Skivene trenger ikke vask, kaliper kan man gjerne plukke av og rengjøre en gang i blant, men da smører man opp på nytt etterpå. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 26. juni Del Skrevet 26. juni Tullball å vaske bremsene medmindre man har kjørt gjørme-safari el lign. Unngår vann på bremsene så langt som mulig, får bare bremseskivene til å ruste... så må man slite litt på bremsene for å fjerne rusten og vil hevde rust er verre enn bremsestøv som ikke gjør noe fra eller til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå