Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Dere som jobber i byen men bor på landet og må bruke bil, må dere betale full pris for parkering?

Gjest c5f8c...142

Anbefalte innlegg

Gjest c5f8c...142

Jeg bor på bondelandet og her går det bare skolebuss to ganger i døgnet. 

Jeg har søkt jobb i en butikk som ligger inne på et kjøpesenter midt i byen og jeg skal på jobbintervju denne uka.

Det eneste jeg tenker kan bli ett problem er hvis det blir for dyrt å parkere bilen på jobb siden det ikke er gratis psrker i byen omtrent og de gratis plassene kan man bare stå 30 min til max 2 timer variert.

Så jeg tenker jeg må finne en løsning med å parkere på en gratis plass itefor byen og sykle, gå eller ta buss fra en holdeplass med gratis parkering i nærheten av der bussen går til og fra byen.

Eller har de en ordning for alle ansatte som jobber i byen?

Anonymous poster hash: c5f8c...142

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass. Jeg jobber på kontor midt i byen og vi har ingen parkeringsordning.
På kjøpesenter kan det vel hende de har noen dedikerte plasser for ansatte, evt. ordning med gratis / subsidiert parkering.

Absolutt noe du bør spørre om på intervju

Lenke til kommentar
Gjest c5f8c...142 skrev (22 timer siden):

Jeg bor på bondelandet og her går det bare skolebuss to ganger i døgnet. 

Jeg har søkt jobb i en butikk som ligger inne på et kjøpesenter midt i byen og jeg skal på jobbintervju denne uka.

Det eneste jeg tenker kan bli ett problem er hvis det blir for dyrt å parkere bilen på jobb siden det ikke er gratis psrker i byen omtrent og de gratis plassene kan man bare stå 30 min til max 2 timer variert.

Så jeg tenker jeg må finne en løsning med å parkere på en gratis plass itefor byen og sykle, gå eller ta buss fra en holdeplass med gratis parkering i nærheten av der bussen går til og fra byen.

Eller har de en ordning for alle ansatte som jobber i byen?

Anonymous poster hash: c5f8c...142

ofte er det muligheter for langtids leie av parkeringsplasser, disse er ikke like dyre som timeparkering.

et alternativ er og ta bilen og kjøre til en plass hvor det er kolektivtransport, og reise kolektivt derfra. mange plasser har de bygget opp parkeringsplasser hvor det går buss/tog inn til sentrumområder for og begrense trafikk inn i byen. 

Lenke til kommentar

Er i lignende setting og det eneste fornuftige er å pendle først til en pendlerparkering et eller annet sted mellom hjem og jobb,deretter pendle med ulike kollektivtransport til arbeidsplass. Det kan dessverre bli lange dager og kanskje også svært dyrt i lengden. Byens politikere vil ikke ha pendlere fra bygdene og forsøker å stikke kjepper i hullene hele tiden dessverre. På min arbeidsplass er det fra tid til annen pendlerundersøkelser,men ingen av svar alternativene passer min virkelighet da lengste pendleravstand er angitt til 3 mil..så da tror jo arbeidsgiver at alle bor maksimalt 3 mil unna...Rart det der hvordan slike undersøkelser ikke får frem virkeligheten...

Endret av FriskLuft
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...