Gå til innhold

Meningsmåling Presidentvalget USA


Valget 2024 USA  

79 stemmer

  1. 1. Hvem TROR du vinner?

    • Trump
      49
    • Biden
      30
  2. 2. Hvem HÅPER du vinner?

    • Trump
      24
    • Biden
      55


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
0laf skrev (18 timer siden):

Republikanerne vil derimot ikke øke skattene, er for individuell frihet, friheten til å bære våpen, til at staten ikke kontrollerer folks liv, mener private forsikringer og helsetjenester er mer effektivt, er i mot innvandring osv.
Pussig nok, så er likevel republikanerne mot abort, selv om det innskrenker folks frihet, samt for å styrke politiet og grensekontrollen osv.

Dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Tvert imot, vil republikanerne detaljstyre store deler av folks liv, for eksempel om kvinner får ta abort eller ikke. De ønsker også detaljstyring av samliv og seksualitet, for eksempel.

Republikanere elsker en altomfattende stat.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (8 minutter siden):

Dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Tvert imot, vil republikanerne detaljstyre store deler av folks liv, for eksempel om kvinner får ta abort eller ikke. De ønsker også detaljstyring av samliv og seksualitet, for eksempel.

Republikanere elsker en altomfattende stat.

Exactamundo! Man kan ikke være en forcedbirther og imot en stat som vil detaljstyre folks liv. For man kan ikke være en forcedbirther uten å være for en stat som vil detaljstyre folks liv.

Men man kan påstå å være for individuell frihet og samtidig være en forcedbirther. Jeg tror det kalles å lyve.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det landet der har ikke noe luksusproblem når det kommer til presidentkandidater akkurat.

Én høy-kriminell psykopat i konkurranse mot en som er særs dement og som kun er dager unna en rullator.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, VifteKopp said:

Feil. Kuppmakerne var bevæpnet med pistoler, elektrosjokkvåpen, batonger, kniver, flaggstenger, baseballtre, pepperspray, og andre våpen. 

Dog, man trenger teknisk sett ikke våpen for å gjennomføre et kupp, selv om det selvsagt gjør det lettere. 

Og vi har bevis for dette, eller er det TDS'en som snakker fortsatt?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (5 timer siden):

Da må du innrømme at han ønsket en «soft coup», en kupp uten vold, særlig når han oppfordret Pence, Georgia til å endre stemmer uten noe som helst begrunnelse.  Det er like ille om det er en voldelig kupp eller ikke.

Begrunnelsen var jo at de var under inntrykk av at det var valgjuks på gang. Så at de protesterte mot dette er jo krystallklart, om mennesker som har vett nok til å kle på seg også ville planlegge at dette liksom skulle være den utlimate maktovertagelsen tviler jeg på. 

VifteKopp skrev (3 timer siden):

Hva er et kupp? Fra ordboken Merriam-Webster:

": a sudden decisive exercise of force in politics and especially the violent overthrow or alteration of an existing government by a small group"

Hva var det mobben prøvde på den 6. januar? Jo, å bryte seg inn i kongressen og stoppe sertifiseringen av valget. Altså, en alteration of an existing Government by a small group.

 

Det var en heller freakshow-aktig gjeng der noen gikk over grensen for å protestere mot angivelig valgjuks, hvorpå Trump ba de klart og tydelig om å holde det lovlig og fredelig. Med andre ord var det lite alteration of an existing Government fra Trump selv.

VifteKopp skrev (3 timer siden):

Hvem var det denne mobben støttet? Donald Trump. Hvem var det som i årevis hadde plantet og forsterket løgnen om at valget ville være udemokratisk? Donald Trump. Hvem var det som på siden gjorde en rekke andre grep for å forhindre maktovertagelsen? Donald Trump. Hvem var det som nølte uforsvarlig lenge med å sette inn nasjonalgarden og stoppe mobben? Donald Trump. 

Nei, Donald Trump sa kanskje ikke ordrett til sine tilhengere den 6. januar : gå inn i Kongressen og stopp sertifiseringen, men hans intensjoner var tydelige som dagen er lang. 

Hvem var det som pisket opp stemningen ved å kalle disse for uspiselige mennesker som måtte stoppes?

Hvem var det som non-stop tegnet et bilde av Trump som en fascistisk diktator som 'aldri måtte komme til makten'?

Hvem var det som kontinuerlig betegnet Trump-velgere som tilbakestående rednecks som ikke burde hatt stemmerett?

Hvem var det som stolt og uhemmet erklærte at 'Trump er ikke min president'?

Kan de se at slik retorikk kan ha vesentlig bidratt til å øke mistanken om valgjuks blant denne gjengen?

Hvem var det som ikke satte inn nasjonalgarden eller andre styrker for å beholde makta ved tvang?

Hvem var det som ba mobben om respektere myndighetene, roe seg ned og gå hjem?

 

Endret av Crooked Cracker
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Tvert imot, vil republikanerne detaljstyre store deler av folks liv, for eksempel om kvinner får ta abort eller ikke. De ønsker også detaljstyring av samliv og seksualitet, for eksempel.

Republikanere elsker en altomfattende stat.


Det var jo nettopp derfor jeg skrev akkurat det du skriver, at republikanerne pussig nok vil styre enkelte deler av folks liv.

Republikanerne er ofte libertarianere og populistiske, og står for individuell frihet, og ønsker at staten blander seg mindre opp i folks liv.
Unntaket er når slik frihet går på tvers av kristenkonservative synspunkt, som abort.

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (12 minutter siden):

Og vi har bevis for dette, eller er det TDS'en som snakker fortsatt?

Ja, det er godt dokumentert gjennom etterforskningen og domsavsigelsene. Her feks:

https://www.justice.gov/usao-dc/39-months-since-the-jan-6-attack-on-the-capitol

 "including approximately 133 individuals who have been charged with using a deadly or dangerous weapon or causing serious bodily injury to an officer."

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (11 minutter siden):

Det var en heller freakshow-aktig gjeng der noen gikk over grensen for å protestere mot angivelig valgjuks, hvorpå Trump ba de klart og tydelig om å holde det lovlig og fredelig. Med andre ord var det lite alteration of an existing Government fra Trump selv.

Du fokuserer på den ene kommentaren Trump ga som kaster han i et litt godt lys og ignorerer alt det skadelige jeg nevnte som han foretok frem til og på dagen 6. januar. Du må se hele bildet. Det er det juristene har gjort og det er derfor han nå står tiltalt. 

Sitat

 

Hvem var det som pisket opp stemningen ved å kalle disse for uspiselige mennesker som måtte stoppes?

Hvem var det som non-stop tegnet et bilde av Trump som en fascistisk diktator som 'aldri måtte komme til makten'?

Hvem var det som kontinuerlig betegnet Trump-velgere som tilbakestående rednecks som ikke burde hatt stemmerett?

Hvem var det som stolt og uhemmet erklærte at 'Trump er ikke min president'?

Kan de se at slik retorikk kan ha vesentlig bidratt til å øke mistanken om valgjuks blant denne gjengen?

 

Jeg var aldri tilhenger av Clintons elitistiske "basket of deplorables"-kommentar, den var nok med på å koste henne valget og skape ytterligere splittelse i et land som trenger samhold. 

Jeg har null problemer med å innrømme når "min side" gjør feil, men det er fremdeles et hav av forskjell på arrogansen enkelte demokrater har utvist for deler av befolkningen og det systematiske angrepet på det amerikanske republikken Trump og hans støttespillere har stått for. Trump har null respekt for institusjoner. Null respekt for lover og regler og verdier. Null respekt for noe annet enn det som tjener hans umiddelbare, narsissistiske psykologiske behov. Han er en meget skummel mann å velge til verdens mektigste jobb.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Du fokuserer på den ene kommentaren Trump ga som kaster han i et litt godt lys og ignorerer alt det skadelige jeg nevnte som han foretok frem til og på dagen 6. januar.

Han kom med flere tweets om oppfordringer til å roe ned, det var dog ingen kommentarer om oppfordring til kupp eller lovbrudd forøvrig. 

VifteKopp skrev (1 minutt siden):

 

Du må se hele bildet. Det er det juristene har gjort og det er derfor han nå står tiltalt. 

Tiltalt er ikke det samme som dømt.

VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Jeg var aldri tilhenger av Clintons elitistiske "basket of deplorables"-kommentar, den var nok med på å koste henne valget og skape ytterligere splittelse i et land som trenger samhold. 

Enig.

VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Jeg har null problemer med å innrømme når "min side" gjør feil, men det er fremdeles et hav av forskjell på arrogansen enkelte demokrater har utvist for deler av befolkningen og det systematiske angrepet på det amerikanske republikken Trump og hans støttespillere har stått for.

Poenget er at om Trump sin retorikk om valgfusk er medvirkende til å piske opp stemningen bland mobben, bør jo de andre også holdes ansvarlig på samme måte. Det er forsåvidt snakk om flere enn noen enkelte demokrater, anti-Trump og hans velgere var\er en massiv bevegelse fra politikere, kjendiser, media og borgere som sammen har sterkt bidratt til polarisering og regelrett utstøtelse. Det er meget annsynlig at dette har bidratt til paranoien blant denne mobben som tilsutt gikk over styr.

VifteKopp skrev (1 minutt siden):

 

Trump har null respekt for institusjoner. Null respekt for lover og regler og verdier. Null respekt for noe annet enn det som tjener hans umiddelbare, narsissistiske psykologiske behov. Han er en meget skummel mann å velge til verdens mektigste jobb.  

Det er lov med synsing, for all del.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (32 minutter siden):

Begrunnelsen var jo at de var under inntrykk av at det var valgjuks på gang. Så at de protesterte mot dette er jo krystallklart, om mennesker som har vett nok til å kle på seg også ville planlegge at dette liksom skulle være den utlimate maktovertagelsen tviler jeg på. 

 

 

Jeg snakker ikke om folket på Jan 6,  jeg snakker om Trump og hans advisors som presset Pence og Georgia Secretary med å finne på stemmer.   Det er hvordan en soft coup fungerer,  du forteller alle at det var valgjuks og så mye korrupsjon at det er nødvendig for deg å bryte grunnloven og det er bare deg som kan gjør noe om det.

 

Vil du at Kamala Harris alene bestemmer hvem den neste presidenten er?  Det er soft coup 101.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (5 minutter siden):

Han kom med flere tweets om oppfordringer til å roe ned, det var dog ingen kommentarer om oppfordring til kupp eller lovbrudd forøvrig. 

Tiltalt er ikke det samme som dømt.

Enig.

Poenget er at om Trump sin retorikk om valgfusk er medvirkende til å piske opp stemningen bland mobben, bør jo de andre også holdes ansvarlig på samme måte. Det er forsåvidt snakk om flere enn noen enkelte demokrater, anti-Trump og hans velgere var\er en massiv bevegelse fra politikere, kjendiser, media og borgere som sammen har sterkt bidratt til polarisering og regelrett utstøtelse. Det er meget annsynlig at dette har bidratt til paranoien blant denne mobben som tilsutt gikk over styr.

Det er lov med synsing, for all del.

Clinton conceded, Trump did not…. end of story.  

Endret av jjkoggan
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
40 minutes ago, VifteKopp said:

Ja, det er godt dokumentert gjennom etterforskningen og domsavsigelsene. Her feks:

https://www.justice.gov/usao-dc/39-months-since-the-jan-6-attack-on-the-capitol

 "including approximately 133 individuals who have been charged with using a deadly or dangerous weapon or causing serious bodily injury to an officer."

"With using a deadly or dangerous weapon". Detta kan være alt ifra en sløv kjøkkenkniv til en RPG avhengig av hvordan man definerer det. TDS gonna TDS.

1. De ble bokstavelig talt sluppet inn i Capitol Hill og fikk tour guides. Ingen av disse personene var bevæpnet. Om de hadde concealed carry så ville dette vært umulig å vite, fordi concealed carry.

^ Dette er bare en forsmak, en bitteliten smakebit på alle løgnene folk har blitt fortalt om Jan 6.

Disse personene er så vemmelige, så voldelige, så aggressive av seg at de bokstavelig talt holder seg rolig og innenfor de røde tauene. The absolute horror, I can't even fathom it. Noen hadde til og med ballene til å ta bilder utenfor de røde taua. Our democracy is at stake!

2. Capitol Hill har elektroniske låser, både på dører og vinduer som kun kan åpnes fra innsiden da de har en magnetisk lås. At noen tror de brøyt seg inn burde ta seg en bolle. 

https://freepressers.com/articles/reports-u-s-capitol-magnetic-doors-were-opened-from-the-inside-on-jan-6

3. Hvis dette var faktisk voldelig inne i Capitol Hill, hvor er all video bevisene? Capitol Hill har video kameraer rundt hvert eneste hjørne. Åpenbart kunne man brukt dette for å forsvare saken sin om at de inne i Capitol Hill var voldelige, og for den saks skyld, farlige. Hvorfor ble videoene forsøkt sensurert og forseglet? 

4. Bare en løgner/ideolog er redd for å holde unna bevis, spesielt fra folket. Hvorfor er Demokratene redde for å vise all videoene, de tusenvis av timene totalt, til folk? Mon tro hvis de faktisk hadde fakta og sannheten på sin side så ville de vist alt dette i all sin skjønnhet, og ikke prøve å gjemme bort, forsegle og sensurere alt, spesielt det som foregikk inne?

Nei. Folk har blitt lyvet til i mange år, spesielt av det døende Legacy Media. Det inkluderer Jan 6.

~Edit~

Noen flere kilder/videoer før jeg mekker meg middag.

https://www.businessinsider.com/capitol-building-officers-posed-for-selfies-helped-protesters-2021-1

Endret av Yakamaru
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (7 minutter siden):

Jeg snakker ikke om folket på Jan 6,  jeg snakker om Trump og hans advisors som presset Pence og Georgia Secretary med å finne på stemmer.   Det er hvordan en soft coup fungerer,  du forteller alle at det var valgjuks og så mye korrupsjon at det er nødvendig for deg å bryte grunnloven og det er bare deg som kan gjør noe om det.

 

Vil du at Kamala Harris alene bestemmer hvem den neste presidenten er?  Det er soft coup 101.

 

I denne suppa er det veldig mye ord mot ord og beskyldninger om fusk i alle retninger, således for en vente til rettsaken kan beviselig slå fast hva som har skjedd og dømme folk, inkludert trump, deretter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (Akkurat nå):

Han kom med flere tweets om oppfordringer til å roe ned, det var dog ingen kommentarer om oppfordring til kupp eller lovbrudd forøvrig. 

Trump serverte noen halvhjertede oppfordringer på twitter til å roe ned, samtidig som i måneder spredde løgner om valgfusk, nektet å forplikte seg til en fredelig maktoverføring, utsatte å sette inn nasjonalgarden, utøvde press på sin egen visepresident og Georgias State of Secretary til å underkjenne valgresultatet, et cetera, et cetera. 

Du kan ikke fokusere på det ene og ignorere alt det andre. 

Sitat

Tiltalt er ikke det samme som dømt.

Enig. Men husk at terskelen for å tiltale en eks-president for noe sånt er ekstrem høy. 

Sitat

Poenget er at om Trump sin retorikk om valgfusk er medvirkende til å piske opp stemningen bland mobben, bør jo de andre også holdes ansvarlig på samme måte. Det er forsåvidt snakk om flere enn noen enkelte demokrater, anti-Trump og hans velgere var\er en massiv bevegelse fra politikere, kjendiser, media og borgere som sammen har sterkt bidratt til polarisering og regelrett utstøtelse. Det er meget annsynlig at dette har bidratt til paranoien blant denne mobben som tilsutt gikk over styr.

Som sagt, jeg er ikke noe fan av splittende retorikk fra noen sider, men det er altså en enorm forskjell på å være anti en kandidat og anti et helt system. 

Sitat

Det er lov med synsing, for all del.

Dette er ikke synsing, men erfaring. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (7 minutter siden):

"With using a deadly or dangerous weapon". Detta kan være alt ifra en sløv kjøkkenkniv til en RPG avhengig av hvordan man definerer det. TDS gonna TDS.

Jeg har allerede nevnt hva slags våpen som ble funnet på oppviglerne: pistoler, elektriske sjokkvåpen, balltrær, kniver, et cetera. 

Og når du bruker TDS-begrepet har du allerede signalisert at du ikke er interessert i å diskutere dette på en skikkelig måte. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...