Gå til innhold

Excel fil i Sharepoint. Punktum i stedet for komma?


Anbefalte innlegg

Er ny til å bruke office365 i nettsky.

Jeg delte ett regneark til en kollega i går. Jeg bruke Excel på lokal PC. Når han deler det tilbake til meg i Sharepoint, og jeg jobber med det der, så må de tallene som settes inn normalt som 1,25 settes inn som 1.25.

Noen som kjenner til hvorfor dette skjer?

De summasjonene som er fra før har fortsatt komma, mens nye som lages bruker punktum.

Skulle gjerne hatt dette med komma, da det blir unaturlig å bruke punktum, når komma er på talldelen av tastaturet. Blir så unaturlig å måtte hoppe til en annen del av tastaturet når ting skal skrives inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det jeg liker å bruke er:

Set Decimal separator to comma (,)
Set Thousands separator to period (.)

In European countries, a comma is reserved for the decimal symbol, and the list separator is generally set to semicolon.

edit: By default, Excel uses the list separator defined under regional settings in Control Panel. The US English version of Excel uses a comma (,) for list separator by default, while other international versions may use a semicolon (;).

For CSV filer så bruker en semikolon som list separator.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...