Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ga feil kvittering til kjøper og han kastet den

Anbefalte innlegg

Solgte en vare på finn, fikk dagen etter en litt lunken karakter tilbake på finn.

Ringte for å spørre om hvorfor, fikk da beskjed at kvitteringen ikke stemte.
Ga umiddelbart beskjed at jeg ønsket å levere den korrekte kvitteringen, men det ville han ikke da han var ferdig med handelen.

Problemet er at han ikke vil levere tilbake den kvitteringen jeg ved en feiltagelse ga han, så da har jeg mistet garantien på rimelig dyr vare.

Det andre var at han inciderte at det potensielt var tyvegods, og det etter at jeg sa at det ikke var meningen å gi han den kvitteringen.

Så for å ha ved en feiltagelse ha leverte en feil kvittering så har jeg fått en lavere karakter på finn(hadde kun 10ere), mistet garantien på et produkt til mange tusen krone, og blitt delvis beskyldt for å ha solgt tyvegods.

Hva kan jeg gjøre her? Er det bare å gå videre og glemme det? Jeg synes jeg blitt urettferdig behandlet. Han kunne jo bare ha kontaktet meg og løst saken på en enkel og grei måte, men nå er det bare kluss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan møte alt mulig av folk på Finn.

Synes oppførselen til kjøperen er temmelig umoden når du har forklart hva som har skjedd. Det å ikke rydde opp i ting som du ber om tilsier at vedkommende bryr seg mest om å dvele ved problemer heller enn å finne løsninger.

Dette kunne vært løst med to bilder (et fra deg og et fra han), så vedkommende er bare karen/ken-vanskelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
6 hours ago, freedomseeker said:

Hva kan jeg gjøre her? Er det bare å gå videre og glemme det? Jeg synes jeg blitt urettferdig behandlet. Han kunne jo bare ha kontaktet meg og løst saken på en enkel og grei måte, men nå er det bare kluss.

Gi han dårlig review.

Man kan forvente at folk er samarbeidsvillige etter en handel, nås slike feil har oppstått. Han burde strengt tatt ha interesse av å få kvitteringen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (47 minutter siden):

Du kan møte alt mulig av folk på Finn.

Synes oppførselen til kjøperen er temmelig umoden når du har forklart hva som har skjedd. Det å ikke rydde opp i ting som du ber om tilsier at vedkommende bryr seg mest om å dvele ved problemer heller enn å finne løsninger.

Dette kunne vært løst med to bilder (et fra deg og et fra han), så vedkommende er bare karen/ken-vanskelig.

Det var en kar i 70 årene, det første han gjorde når han hentet varen var å kritisere plasseringen av boligen min også

Rhabagatz skrev (5 minutter siden):

Gi han dårlig review.

Man kan forvente at folk er samarbeidsvillige etter en handel, nås slike feil har oppstått. Han burde strengt tatt ha interesse av å få kvitteringen.

Etter halveise beskyldninger om tyvegods så sendte jeg han en bildekopi av kvittering på finn, noe i ettertid ser at jeg ikke burde ha gjort.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (7 timer siden):

Dersom varen er betalt med kort, vil en kontoutskrift fra banken vanligvis være god nok dokumentasjon på at varen er kjøpt hos "Ting & Tang AS". Er den betalt med kontanter blir det straks verre...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...