Gjest f22da...a07 Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni Jeg (31 år) er i en uheldig situasjon som angår en tidligere kollega og en jeg vil kalle venn (28). Vi jobbet sammens i 2015. Det tok ikke lang tid før vi hadde en veldig upretensiøs, personlig og veldig morsom kjemi med hverandre. Det var herlig. Sist gang vi så hverandre var i 2016. Vi tok en tur, og så dro vi hjem til henne og bare så litt på Netflix. Det var en god dag. Vi sa hade til hverandre med en god tone, og det var ikke noe dumt eller uheldig som skjedde den dagen. Men etter det har det vært helt stille. Hun har flyttet til annet fylke, men det betyr da ikke at vi ikke kan snakkes. De 4 siste årene har jeg sendt henne 1-2 meldinger per år, hvor jeg bare sjekker innom og spør hvordan hun har det. Men nå, gjør jeg ikke det lenger til tross for at hun har "sett" meldingene. Jeg vil ikke oppfattes som masende og påtrengende uansett. Men jeg er urolig for henne. Og også forvirret over hva som er årsaken til dette. I håp om å finne indre ro, tyr jeg til forumet her for å spør om deres teorier og om dere har noen råd. Jeg håper såfall hu har det bra Anonymous poster hash: f22da...a07 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni Gjest f22da...a07 skrev (3 minutter siden): Jeg (31 år) er i en uheldig situasjon som angår en tidligere kollega og en jeg vil kalle venn (28). Vi jobbet sammens i 2015. Det tok ikke lang tid før vi hadde en veldig upretensiøs, personlig og veldig morsom kjemi med hverandre. Det var herlig. Sist gang vi så hverandre var i 2016. Vi tok en tur, og så dro vi hjem til henne og bare så litt på Netflix. Det var en god dag. Vi sa hade til hverandre med en god tone, og det var ikke noe dumt eller uheldig som skjedde den dagen. Men etter det har det vært helt stille. Hun har flyttet til annet fylke, men det betyr da ikke at vi ikke kan snakkes. De 4 siste årene har jeg sendt henne 1-2 meldinger per år, hvor jeg bare sjekker innom og spør hvordan hun har det. Men nå, gjør jeg ikke det lenger til tross for at hun har "sett" meldingene. Jeg vil ikke oppfattes som masende og påtrengende uansett. Men jeg er urolig for henne. Og også forvirret over hva som er årsaken til dette. I håp om å finne indre ro, tyr jeg til forumet her for å spør om deres teorier og om dere har noen råd. Jeg håper såfall hu har det bra Anonymous poster hash: f22da...a07 Noen signaler paa at hun har rusproblemer? Saa du tendenser naar du hadde kontakt med henne? Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni 8 minutes ago, Guest f22da...a07 said: Jeg (31 år) er i en uheldig situasjon som angår en tidligere kollega og en jeg vil kalle venn (28). Vi jobbet sammens i 2015. Det tok ikke lang tid før vi hadde en veldig upretensiøs, personlig og veldig morsom kjemi med hverandre. Det var herlig. Sist gang vi så hverandre var i 2016. Vi tok en tur, og så dro vi hjem til henne og bare så litt på Netflix. Det var en god dag. Vi sa hade til hverandre med en god tone, og det var ikke noe dumt eller uheldig som skjedde den dagen. Men etter det har det vært helt stille. Hun har flyttet til annet fylke, men det betyr da ikke at vi ikke kan snakkes. De 4 siste årene har jeg sendt henne 1-2 meldinger per år, hvor jeg bare sjekker innom og spør hvordan hun har det. Men nå, gjør jeg ikke det lenger til tross for at hun har "sett" meldingene. Jeg vil ikke oppfattes som masende og påtrengende uansett. Men jeg er urolig for henne. Og også forvirret over hva som er årsaken til dette. I håp om å finne indre ro, tyr jeg til forumet her for å spør om deres teorier og om dere har noen råd. Jeg håper såfall hu har det bra Anonymous poster hash: f22da...a07 Har dere felles venner/bekjente/tidligere kollegaer du kan forhøre deg med som kan vite hvordan hun har det? De gangene jeg personlig har opplevd noe tilsvarende så har det vært fordi motparten feilaktig har innbillt seg at jeg har "prøvd meg" på henne, gjerne i kombinasjon med at hun har vært i et forhold. Kan hun ha vært interessert i noe mer enn bare vennskap/kolegialt forhold, og at hun har blitt fornærmet av at forholdet ikke utviklet seg lenger? Jeg har til og med opplevd å få inntrykk av damer har blitt fornærmet av at jeg ikke har nærmet meg de seksuellt når jeg har ønsket å bli kjent med personligheten deres først! Og så sier kvinnfolk at de ikke er vansklig å ha med å gjøre... Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni Gjest f22da...a07 skrev (20 minutter siden): Jeg (31 år) er i en uheldig situasjon som angår en tidligere kollega og en jeg vil kalle venn (28). Vi jobbet sammens i 2015. Det tok ikke lang tid før vi hadde en veldig upretensiøs, personlig og veldig morsom kjemi med hverandre. Det var herlig. Sist gang vi så hverandre var i 2016. Vi tok en tur, og så dro vi hjem til henne og bare så litt på Netflix. Det var en god dag. Vi sa hade til hverandre med en god tone, og det var ikke noe dumt eller uheldig som skjedde den dagen. Men etter det har det vært helt stille. Hun har flyttet til annet fylke, men det betyr da ikke at vi ikke kan snakkes. De 4 siste årene har jeg sendt henne 1-2 meldinger per år, hvor jeg bare sjekker innom og spør hvordan hun har det. Men nå, gjør jeg ikke det lenger til tross for at hun har "sett" meldingene. Jeg vil ikke oppfattes som masende og påtrengende uansett. Men jeg er urolig for henne. Og også forvirret over hva som er årsaken til dette. I håp om å finne indre ro, tyr jeg til forumet her for å spør om deres teorier og om dere har noen råd. Jeg håper såfall hu har det bra Anonymous poster hash: f22da...a07 Er du mann, eller kvinne? Lenke til kommentar
Gjest f22da...a07 Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni Karltorbj skrev (17 minutter siden): Noen signaler paa at hun har rusproblemer? Saa du tendenser naar du hadde kontakt med henne? Nei. Men vi er begge på den mildere siden av autismespekteret. Så vi har det til felles haha Gjest MKII skrev (6 minutter siden): Har dere felles venner/bekjente/tidligere kollegaer du kan forhøre deg med som kan vite hvordan hun har det? De gangene jeg personlig har opplevd noe tilsvarende så har det vært fordi motparten feilaktig har innbillt seg at jeg har "prøvd meg" på henne, gjerne i kombinasjon med at hun har vært i et forhold. Kan hun ha vært interessert i noe mer enn bare vennskap/kolegialt forhold, og at hun har blitt fornærmet av at forholdet ikke utviklet seg lenger? Jeg har til og med opplevd å få inntrykk av damer har blitt fornærmet av at jeg ikke har nærmet meg de seksuellt når jeg har ønsket å bli kjent med personligheten deres først! Og så sier kvinnfolk at de ikke er vansklig å ha med å gjøre... Jeg har ikke kontakt med noen av hennes nære og bekjente. Det kan godt hende hun var romantisk interessert i meg, men jeg liker ikke å anta det uten bevis Karltorbj skrev (1 minutt siden): Er du mann, eller kvinne? Jeg er mann og hun er kvinne Anonymous poster hash: f22da...a07 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni Gjest f22da...a07 skrev (6 minutter siden): Nei. Men vi er begge på den mildere siden av autismespekteret. Så vi har det til felles haha Jeg har ikke kontakt med noen av hennes nære og bekjente. Det kan godt hende hun var romantisk interessert i meg, men jeg liker ikke å anta det uten bevis Jeg er mann og hun er kvinne Anonymous poster hash: f22da...a07 Det beste,blir vel, aa snakke med henne. om dette? Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni Dere så hverandre sist i 2016 og har siden sendt 1-2 melding per år? Jeg tror du legger alt for mye tankevirksomhet i dette. Let it go. Jeg vil tro hun tenker svært lite på dette.... 2 Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni 39 minutes ago, Guest f22da...a07 said: Men etter det har det vært helt stille. Hun har flyttet til annet fylke, 6 minutes ago, Karltorbj said: Det beste,blir vel, aa snakke med henne. om dette? Hvordan skal han gjøre det mener du @Karltorbj ...? Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni (endret) Gjest MKII skrev (1 time siden): Hvordan skal han gjøre det mener du @Karltorbj ...? Sende mld, be om telefonsamtale, reise aa besoeke henne, kanskje. Hvordan det blir videre, faar han vel svar paa i tlf samtalen. Endret 4. juni av Karltorbj Lenke til kommentar
Gjest f22da...a07 Skrevet 5. juni Del Skrevet 5. juni Karltorbj skrev (48 minutter siden): Eller har hun blokkert deg helt? Neida. Vi er fortsatt venner på Facebook Anonymous poster hash: f22da...a07 Lenke til kommentar
Gjest 44996...c06 Skrevet 5. juni Del Skrevet 5. juni Karltorbj skrev (6 timer siden): Sende mld, be om telefonsamtale, reise aa besoeke henne, kanskje. Hvordan det blir videre, faar han vel svar paa i tlf samtalen. Når han har sett i at hun har sett meldingene, og ikke svarer så vil det å fortsette å sende melding, samt det andre du nevner gå inn under det man kaller Stalking på engelsk. Her er det dessverre bare å gi opp, motparten er ikke interrisert. Anonymous poster hash: 44996...c06 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 5. juni Del Skrevet 5. juni Gjest 44996...c06 skrev (42 minutter siden): Når han har sett i at hun har sett meldingene, og ikke svarer så vil det å fortsette å sende melding, samt det andre du nevner gå inn under det man kaller Stalking på engelsk. Er ikke stalking å sende mer enn 2 meldinger i året, eller å besøke personen en gang. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 5. juni Del Skrevet 5. juni 7 hours ago, Karltorbj said: Sende mld, be om telefonsamtale, reise aa besoeke henne, kanskje. Har ikke sett henne siden 2016, ingen kontakt på 8 år, og så dra på overraskelses besøk i til et annet fylke???? TS: Hun har ikke besvart din gjentatte kontakt over 8 år. Dette virker som et usunt fokus fra deg, som fort kan bikke over til stalking om du pusher dette lenger. Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 5. juni Del Skrevet 5. juni Gjest 44996...c06 skrev (1 time siden): Når han har sett i at hun har sett meldingene, og ikke svarer så vil det å fortsette å sende melding, samt det andre du nevner gå inn under det man kaller Stalking på engelsk. Her er det dessverre bare å gi opp, motparten er ikke interrisert. Anonymous poster hash: 44996...c06 Du er inne paa noe. Litt overdrevet, det med stalking, kanskje. Poenget er at han maa faa svar, ikke gaa midt i mellom. Han maa vite hva det gaar i. Vennskap eller brudd. Og ingen respons, og interesse, da gir man seg. Lenke til kommentar
Gjest cbb73...e5f Skrevet 5. juni Del Skrevet 5. juni hun var interessert, du tok ikke steget hun hadde håpet på. Søkte seg sikkert opp og ned på nettet, kanskje til og med i forumer som dette, og fikk da bekreftet at du kan umulig være interessert basert på det hun skrev fra sin side og fikk respons fra andre som bekreftet hennes bekymringer og bestemte seg derfor for å bevege seg videre. Gir enda mer mening hvis dere begge er litt sosialt "kleine" og ikke tar sosiale cues og blir avhengig av andre sin input.. Som innlegget ditt er et eksempel på. Moral of the story: Ikke gjør deg avhengig av andre sin mening.. Vær åpen om dine følelser for andre også vil ting løsne når det løsner.. Enklere blir det ikke. PS: Hvis du aldri var romantisk interessert i henne, så er det selvsagt ikke noe du kunne gjort annerledes. Vennskap hvor en part ønsker noe mer funker aldri og bør sjelden fortsette. Anonymous poster hash: cbb73...e5f Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå