Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Veninne sender snapp hver dag og skriver det samme.


Gjest 7be59...2c5

Anbefalte innlegg

Gjest 7be59...2c5

Jeg har en venn som sender meg ett bilde på snapp hver dag hvor det står "ha en super dag, du er super!" Jeg synes det begynner å bli intenst. Og lurer på hvorfor hun må ta ett bilde av hva som helst enten gulvet eller veggen eller noe annet uinteressant i bakgrunnen enn å bare sende en vanlig melding på sms eller chat.

Det er jo hyggelig det hun skriver og jeg ble glad i starre men nå behinner jeg å synes det er litt voldsomt og klisje og upersonlig siden hun skriver samme hver dag og jeg dller jeg må svare "takk i like måte" på det hver dag. Hva er vitsen? 

 

Men hvis jeg skriver svar til snappen og kanskje for eksempel prøver å få i gang en samtale på meldinger og avtale om å kanskje finne på noe en dag så blir der ignorert men hun fortsetter å sende den faste zernindem med bilde hver dag uten å svare på det jeg skriver.

Jeg synes bare det blir irriterende og virker overfladisk. Virker som hun bare sender dnsol for å få poeng. Så jeg gidder ikke svare mer og har slutta å åpne de.

Hun har mast om at jeg må sende bilder tilbake for å holde streaken som bryr meg midt i ræva. Vi er 38 år gamle liksom...... 

Hvorfor sender folk sånne snapp hver dag til folk.. skjønner de ikke at folk blir lei? Eller er de mer opptatt av å få poeng og tror folk ikke skjønner at de sender bare for å sende? Jeg føler meg ikke smigret av at folk sender meg fine ord på snspl bsre for å øke sin score selv om de mener det de skriver. 

 

 

 

Anonymous poster hash: 7be59...2c5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte bare å poste for å øke postcounten min...

Neida. Hvis hun er en venn så kan du veldig enkelt fortelle henne noe av det du forteller oss, med en vennlig "vennligst ikke send slike meldinger mer." Og bare legg til eventuelle andre kommentarer som du føler passer. f.eks "... Jeg vil ha ett liv, ikke streaker eller poeng." Hvis hun er en venn, så vil hun forstå deg og respektere dine ønsker så godt som det lar seg gjøre.

Hvis hun fortsetter uten å ta hensyn til dine ønsker, så er hun ikke en venn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 7be59...2c5
Selfuniverse skrev (1 minutt siden):

Tenkte bare å poste for å øke postcounten min...

Neida. Hvis hun er en venn så kan du veldig enkelt fortelle henne noe av det du forteller oss, med en vennlig "vennligst ikke send slike meldinger mer." Og bare legg til eventuelle andre kommentarer som du føler passer. f.eks "... Jeg vil ha ett liv, ikke streaker eller poeng." Hvis hun er en venn, så vil hun forstå deg og respektere dine ønsker så godt som det lar seg gjøre.

Hvis hun fortsetter uten å ta hensyn til dine ønsker, så er hun ikke en venn.

Joda, jeg føler bare det er slemt å si. Tilfelle hun ikke sender snapp for å få poeng men for å være hyggelig. Men jeg vet ikke. Men mistenker at det er for å få poeng siden hun sender det med ett bilde på snapp hver dag. Og da med bilde av hva som helst i bakgrunnen bare for å ta bilde av noe, i stedet for å bare sende en melding.

 

Men hun burde jo ta hintet når jeg åpner de uten å svare og ikke gidder å åpne de mer. 

Jeg føler til slutt at det bare blir tomme ord når hun skriver det Samme hver dag. 

 

Hun har nesten aldri mulighet til å finne på noe med meg uansett 

Anonymous poster hash: 7be59...2c5

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Guest 7be59...2c5 said:

Tilfelle hun ikke sender snapp for å få poeng men for å være hyggelig.

Du fikk jo allerede forklaring fra henne. For å opprettholde en streak eller noe sånt. Du vet altså hvorfor, som gjør det mye enklere.

Det går så mye utover livet ditt at du poster om hjelp på ett forum. På tide å si ifra om dette til din venn/venn?.

Kanskje dere tilogmed kan få ett nærmere forhold ved at du er ærlig og sier ifra. Hvis hun er en god person så er sjansen faktisk stor for det.

Lenke til kommentar
Gjest 7be59...2c5
Selfuniverse skrev (2 minutter siden):

Du fikk jo allerede forklaring fra henne. For å opprettholde en streak eller noe sånt. Du vet altså hvorfor, som gjør det mye enklere.

Det går så mye utover livet ditt at du poster om hjelp på ett forum. På tide å si ifra om dette til din venn/venn?.

Kanskje dere tilogmed kan få ett nærmere forhold ved at du er ærlig og sier ifra. Hvis hun er en god person så er sjansen faktisk stor for det.

Ja, jeg har sagt at jeg ikke gidder å bry meg om den streken. Men hun fortsetter vel å sende snap hver dag i håp om at jeg skal svare på de likevel med bilder tilbake. 

 

Om ikke hun slutter snart får jeg heller si noe etterhvert da. 

Vi har vært venner i mange år men føler jeg har vokst fra henne på mange måter. Synes hun er urolig barnslig som bryr seg om streak. Hun har og mange andre barnlige væremåter jeg reagerer på. 

Men kanskje hun får poeng selv om hun sender meg et bilde hver dag uten at jeg svarer tilbake da? Jeg har tenkt at hun virker litt dum og lurt på hvorfor hun gidder. 

Anonymous poster hash: 7be59...2c5

Lenke til kommentar
Gjest 67632...5e5

Er nok bare litt sosialt tilbakestående.. Som veldig mange er i dagens elektroniske tidsalder.

Anonymous poster hash: 67632...5e5

Lenke til kommentar
Gjest 7be59...2c5
Gjest 67632...5e5 skrev (1 time siden):

Er nok bare litt sosialt tilbakestående.. Som veldig mange er i dagens elektroniske tidsalder.

Anonymous poster hash: 67632...5e5

Ja det virker sånn. Ts 

Anonymous poster hash: 7be59...2c5

Lenke til kommentar
Gjest 67632...5e5 skrev (1 time siden):

litt sosialt tilbakestående

Anonymous poster hash: 67632...5e5

"Tilbakestående" er er ganske stygt utrykk å bruke - i retning mobbing etter mitt syn.

Uansett...

Folk flest her i verden; har en nokså individuell toleranse for sosial kontakt. Hva som er for mye, hva som er for lite - også videre. Mens man i normal sosial omgang gjerne "tar et hint" basert på kroppsspråket til vedkommende, er det ikke alltid like lett for folk å forstå hva som er for mye (eller lite) når man bruker tekniske duppeditter / sosiale medier. 

At en person "spammer" hele vennelista si med "ha en fin dag" -meldinger, er jo isolert sett en fin ting å gjøre. 

For å sette ting litt på spissen, det kan være like "sosialt tilbakestående" å syte om dette på en anonym diskusjonstråd på nett, der man søker råd/bekreftelser/anerkjennelse fra fremmede. Enn å si rett ut (som de fleste hadde gjort) at man helst ikke ønsker slike meldinger hver dag. Det enkle er ofte det beste!

Gi beskjed... "Hei, det er veldig hyggelig med slike meldinger du sender daglig. Men jeg syns det blir litt mye av og til. Kanskje du kan begrense det litt?" eller noe i den duren.

Folk er så utrolig konfliktssky her til lands, at man snart ikke kan gi beskjed om noe som helst.... i frykt for at vedkommende blir såret. Det er vel i grunn det største problemet her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 67632...5e5
Milhouse85 skrev (19 timer siden):

"Tilbakestående" er er ganske stygt utrykk å bruke - i retning mobbing etter mitt syn.

Uansett...

Folk flest her i verden; har en nokså individuell toleranse for sosial kontakt. Hva som er for mye, hva som er for lite - også videre. Mens man i normal sosial omgang gjerne "tar et hint" basert på kroppsspråket til vedkommende, er det ikke alltid like lett for folk å forstå hva som er for mye (eller lite) når man bruker tekniske duppeditter / sosiale medier. 

At en person "spammer" hele vennelista si med "ha en fin dag" -meldinger, er jo isolert sett en fin ting å gjøre. 

For å sette ting litt på spissen, det kan være like "sosialt tilbakestående" å syte om dette på en anonym diskusjonstråd på nett, der man søker råd/bekreftelser/anerkjennelse fra fremmede. Enn å si rett ut (som de fleste hadde gjort) at man helst ikke ønsker slike meldinger hver dag. Det enkle er ofte det beste!

Gi beskjed... "Hei, det er veldig hyggelig med slike meldinger du sender daglig. Men jeg syns det blir litt mye av og til. Kanskje du kan begrense det litt?" eller noe i den duren.

Folk er så utrolig konfliktssky her til lands, at man snart ikke kan gi beskjed om noe som helst.... i frykt for at vedkommende blir såret. Det er vel i grunn det største problemet her. 

Det er ikke mobbing nei. Men deg om det.

Det er ikke noe galt i være litt sosialt tilbakestående. De fleste mangler noe på den fronten på en eller annen måte.

Anonymous poster hash: 67632...5e5

Lenke til kommentar
Gjest f24c9...e34

Har flere folk fra tik tok som sender slike på snap hver dag. Sender sikkert til 60-100 stk men syne det er hyggelig 😊 

Anonymous poster hash: f24c9...e34

Lenke til kommentar
On 4.6.2024 at 5:01 PM, Guest 7be59...2c5 said:

Og lurer på hvorfor hun må ta ett bilde av hva som helst enten gulvet eller veggen eller noe annet uinteressant i bakgrunnen enn å bare sende en vanlig melding på sms eller chat.

Bruker ikke snapchat, men ble nysgjerrig og søkte opp hvordan poeng systemet funker. 

Får ikke poeng av vanlige meldinger, det må være unike bilder/videoer som ikke sendes til flere. Bonus poeng når noen svarer tilbake og holde oppe streken innen 24t.

Vil tru man får poeng uansett om de du sender til ser på eller ikke da, og bonus ved respons. 

Så det forklarer sikkert tilfeldige bilder av vegg og gulv osv. 

Uff.. trist at sosiale medier har utviklet seg slik. 

Forstår frustrasjonen da ja. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 7be59...2c5
Curuion skrev (5 timer siden):

Bruker ikke snapchat, men ble nysgjerrig og søkte opp hvordan poeng systemet funker. 

Får ikke poeng av vanlige meldinger, det må være unike bilder/videoer som ikke sendes til flere. Bonus poeng når noen svarer tilbake og holde oppe streken innen 24t.

Vil tru man får poeng uansett om de du sender til ser på eller ikke da, og bonus ved respons. 

Så det forklarer sikkert tilfeldige bilder av vegg og gulv osv. 

Uff.. trist at sosiale medier har utviklet seg slik. 

Forstår frustrasjonen da ja. 

Okei da er det som jeg trodde da. Jeg har vært dum og naiv å tenkt at jeg er så spesiell for henne siden hun sender meg slike hver dag og følt at jeg må svare ellers virker jeg som jeg kald og overfladisk. Eller at hun tror jeg trenger å høre hver eneste dag hvor fantastisk jeg er siden jeg har slitt psykisk for noen år siden med folk som såra meg mye og ødela livet mitt. 

 

Men jeg har kommet meg på bena igjen for lenge siden og har ett bra liv nå. Så jeg har liksom lurt litt.

 

Men da skjønner jeg det at hun bare sender det til meg for å få poeng. Føler det er litt falskt å gjøre. At folk bruker venner bare for å få poeng på snapp 🤣🙈 

Anonymous poster hash: 7be59...2c5

Lenke til kommentar

Er ikke sikkert hun tenker på hvordan slike meldinger daglig kan bli tolket. Er fint isolert sett, men mister jo betydningen når det blir for mye. 

Slike poeng system roter til dopamin og belønning's systemet i hjernen. Blir fort hekta på teite idle/incremental spill uten noe mening, lignende Cookie Clicker osv selv. 

Ville ha startet med beskjed lignende det @Milhouse85 foreslo, uten å nevne poeng først. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 7be59...2c5
Curuion skrev (3 timer siden):

Er ikke sikkert hun tenker på hvordan slike meldinger daglig kan bli tolket. Er fint isolert sett, men mister jo betydningen når det blir for mye. 

Slike poeng system roter til dopamin og belønning's systemet i hjernen. Blir fort hekta på teite idle/incremental spill uten noe mening, lignende Cookie Clicker osv selv. 

Ville ha startet med beskjed lignende det @Milhouse85 foreslo, uten å nevne poeng først. 

Ja er det jeg mente, fant bare ikke de rette ordene i sta. Ts:)

Anonymous poster hash: 7be59...2c5

Lenke til kommentar
Gjest 7be59...2c5
Svein M skrev (3 timer siden):

Mange blir offer for sosialemedia som snapchat, noe gjør at det blir en del slikt. Det er mye systemet sin feil.

Jojo, kan kanskje skjønne det sånn på ungdomsskolen og videregående men folk som nærmer seg 40 pleier å bry seg der sola aldri skinner om slike ting. De fleste normale voksne har nok med jobb, trening og unger og familie osv.

Jeg vet at hun veninna mi ikke har noe jobb eller noe annet å gå til. 

Anonymous poster hash: 7be59...2c5

Lenke til kommentar
Gjest 7be59...2c5 skrev (13 minutter siden):

Jojo, kan kanskje skjønne det sånn på ungdomsskolen og videregående men folk som nærmer seg 40 pleier å bry seg der sola aldri skinner om slike ting. De fleste normale voksne har nok med jobb, trening og unger og familie osv.

Jeg vet at hun veninna mi ikke har noe jobb eller noe annet å gå til. 

Anonymous poster hash: 7be59...2c5

En ting jeg tenker er om den personen er litt klossete sosialt, kanskje hun er ensom eller deprimert. Er hun uten jobb så er det lett for å komme litt utenfor i samfunnet også. Slike forhold kan forsterke problemer og gjøre at en oppfører seg litt rart, og kanskje blir litt redd for vanlig sosial kontakt også. Så kanskje du kan sende meldinger eller ringe og holde kontakt på den måten.

Lenke til kommentar
Gjest 7be59...2c5
Svein M skrev (1 minutt siden):

En ting jeg tenker er om den personen er litt klossete sosialt, kanskje hun er ensom eller deprimert. Er hun uten jobb så er det lett for å komme litt utenfor i samfunnet også. Slike forhold kan forsterke problemer og gjøre at en oppfører seg litt rart, og kanskje blir litt redd for vanlig sosial kontakt også. Så kanskje du kan sende meldinger eller ringe og holde kontakt på den måten.

Jeg har prøvd lenge. Føler jeg er støttekontakt for henne når vi er sammen av og til. Kan nevne at hun asberger. Men ikke sikkert det er grunnen til dette med Snapchat. Er nok mere at hun ikke har noe jobb eller faste aktiviteter å gå til og at hun aldri har råd til å finne på noe særlig.

 

Jeg tok hun og samboeren med på camping ferie i fjor sommer. Da verken dusja eller badet de på de 5 dagene vi var der og det var stekende 🌞 hele uka. Atpå til skulle de gi meg klem når vi skulle skille lag på veien hjem etter jeg hsdee sittet i bilen og kjent på fdmmel svettelukt i tre timer 

Anonymous poster hash: 7be59...2c5

Lenke til kommentar
Gjest 7be59...2c5
Gjest 7be59...2c5 skrev (5 minutter siden):

Jeg har prøvd lenge. Føler jeg er støttekontakt for henne når vi er sammen av og til. Kan nevne at hun asberger. Men ikke sikkert det er grunnen til dette med Snapchat. Er nok mere at hun ikke har noe jobb eller faste aktiviteter å gå til og at hun aldri har råd til å finne på noe særlig.

 

Jeg tok hun og samboeren med på camping ferie i fjor sommer. Da verken dusja eller badet de på de 5 dagene vi var der og det var stekende 🌞 hele uka. Atpå til skulle de gi meg klem når vi skulle skille lag på veien hjem etter jeg hsdee sittet i bilen og kjent på fdmmel svettelukt i tre timer 

Anonymous poster hash: 7be59...2c5

Etter jeg hadde sittet i bilen og kjent på gammel svettelukt*

Anonymous poster hash: 7be59...2c5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...