Gå til innhold

Brent forsterker.

Anbefalte innlegg

Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden):

Mener du å kjøper en ny forsterker av liknende type på Finn, for å transplantere innmaten til den amerikanske forsterkeren du har fra før? Skulle du ikke bare selge den eller bruke den som dekorasjon i baren? 

Ja, gjoer det, ser naa, at jeg trenger bare skru ut fire toppskruer, fjerne kontaktene paa hoeytaleren, skifte forsterkerdel og sette paa hoeytalerkontaktene igjen.

Da kommer reperasjonen, med en oerliten egeninnsats, paa 369kr ( 300 for forsterker, 69 for porto ) i steden for et par store lapper, hos en svakstroemsreperatoer.

Ogsaa har jeg 220v.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flaks hvis du får tak i en identisk forsterker i 220 volts utgave, selv om den mangler Jägermeister-dekoren. Det kan gjøre alt mye enklere.

Jeg gjorde noe liknende med en ekstern diskettstasjon av type Commodore 1541. Satte sammen en fungerende diskettstasjon fra en amerikansk utgave som ellers virket, og strømforsyningen fra en norsk diskettstasjon som var knust og hadde elektronisk feil.

Alt passet. Transformatorene hadde ulik høyde, men også ulike festebraketter, så resultatet var ombyttbart.

I mitt tilfelle var det ingen ledninger å kutte, for alt var koblet med konnektorer som kunne tas av.

Har du flere bilder av ledningsnettet og kabinettet?

Det går kanskje å bytte hele innmaten uten å kutte ledninger, eventuelt å flytte over dekoren?

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (15 minutter siden):

Flaks hvis du får tak i en identisk forsterker i 220 volts utgave, selv om den mangler Jägermeister-dekoren. Det kan gjøre alt mye enklere.

Jeg gjorde noe liknende med en ekstern diskettstasjon av type Commodore 1541. Satte sammen en fungerende diskettstasjon fra en amerikansk utgave som ellers virket, og strømforsyningen fra en norsk diskettstasjon som var knust og hadde elektronisk feil.

Alt passet. Transformatorene hadde ulik høyde, men også ulike festebraketter, så resultatet var ombyttbart.

I mitt tilfelle var det ingen ledninger å kutte, for alt var koblet med konnektorer som kunne tas av.

Har du flere bilder av ledningsnettet og kabinettet?

Det går kanskje å bytte hele innmaten uten å kutte ledninger, eventuelt å flytte over dekoren?

Det er det jeg ser, at jeg kan gjoere. Jeg proevde og det var bare aa dra den av og putte det paa igjen.

Og forsterkerdelen, er helt inntakt. Du trenger ikke fjerne volumknapp eller headphoneinngang, kun de fire toppskruene.

Saa glem tangsettet, det faar jeg ta en annen gang.

Denne jobben, skal til og med jeg, klare.

Sitter med en veldig bra foelelse her, at dette ordnet seg bra. Lurt aa legge problemet frem her.

Fant ut at det ikke bare var en billig sikring som manglet og da, ble dette, den beste loesningen.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar

Skal se jeg maatte betalt det samme,for en omformer.

Den som ikke var bra, som jeg kjoepte, fikk jeg pengene igjen for.

Saa naa betaler jeg cirka det samme for forsterkeren,som en omformer.

Og slipper ekstrabryderiet, med en omformer.

Vinn vinn situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...