Gå til innhold

Forsvaring av bachelor oppgave

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal snart forsvare min bacheloroppgave. Det er hovedsakelig bare sensoren og min veileder som skal være tilstede. Jeg har fått vite at jeg har 10 min på meg for å presentere oppgaven, deretter blir det 20 min med spørsmål. Er det noen her som har forsvaret bacheloren sin før? Er det noen typiske spørsmål som jeg kan forvente? Tar imot andre tips og! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fryktelig lenge siden jeg var inne og forsvare bacheloroppgaven, men det har sikkert ikke forandret seg mye. Om jeg skal gi ett råd, så er det "pust ut og slapp av". Det var ikke "eksamen" i det hele tatt, det var mer en hyggelig samtale.

Da jeg var inne fikk jeg først prate fritt og presentere oppgaven. Det klarer du fint. Det er jo du som har skrevet det. :) 

Etterpå fikk sensor anledning til å stille spørsmål til oppgaven. Det er typisk ting de gjerne skulle sett at du utbroderte mer, eller trakk noen flere sammenhenger rundt. Jeg vet fortsatt hvor A'en min glapp - sensor stilte et spørsmål om jeg hadde noen flere tanker rundt et funn jeg hadde gjort underveis, sammenliknet med teori X, og jeg hadde ingenting mer å komme med der og da. Blankt. Men det gikk fint. :) 

Jeg tror det skal veldig mye til for å snakke seg ned

Lenke til kommentar

Mitt beste råd er å være førebud på å svare ut kva prioriteringar du har tatt. Kva avgrensa du oppgåva til, kvifor valde du akkurat denne problemstillinga, kva kunne du jobba vidare med, osv er typiske spørsmål. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...