xClaymanx Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni Subara skrev (2 timer siden): Den var ikke dum. Hadde på engangshansker mens jeg gned, og egentlig brukte jeg neglen til skrape. Finslig skrape kan jo ikke gjøre så mye skade. Da bruker du barberhøvelen til å holde i? Mulig det finnes andre ting som holder bladet på plass. Hvis man syr og rekker opp sømmen med barberblad. Hei, benyttet meg av et enkelt blad. https://www.made4men.no/feather-new-hi-stainless-barberblad-10-stk. 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 4. juni Forfatter Del Skrevet 4. juni 0laf skrev (31 minutter siden): Her burde kanskje noen advart om at aceton kan skade glass, og svekker styrken i glasset. Dog på vinduer så er det sjeldent noe reelt problem. Det er bedre å bruke sprit (isopropanol). Oj! Er den like god til å løse opp limet? Nå har jeg fått "blod på tann" for å ordne opp. Veldig skjemmende med denne tapen. Spoiler Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni Subara skrev (8 timer siden): Oj! Er den like god til å løse opp limet? Nå har jeg fått "blod på tann" for å ordne opp. Veldig skjemmende med denne tapen. Skjul innhold her ville jeg brukt et barberblad og sitrus-spray som glidemiddel. Vil få det bort ganske enkelt 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juni Del Skrevet 5. juni Er ikke 5-56 også bra til å løse opp lim? Brukte det for ikke lenge siden for å fjerne pakketeip på en bilvindu. Lenke til kommentar
Subara Skrevet 6. juni Forfatter Del Skrevet 6. juni sedsberg skrev (På 5.6.2024 den 8:45 AM): Er ikke 5-56 også bra til å løse opp lim? Brukte det for ikke lenge siden for å fjerne pakketeip på en bilvindu. Vet ikke, har aldri prøvd den. Står at det er multispray, rustfjerner med rengjørende effekt. Jeg vil ha så mildt som mulig på vidusglasset. Byggebolig har noen råd. https://inspirasjon.byggebolig.no/slik-fjerner-du-limrester-paa-vinduer Bla. matolje og natron. Natron er veldig populært til all rengjøring for tiden. Sitat I dagens vindusmarked, med glass som både er soldempende, selvrensende osv. er det ikke nødvendigvis enkelt å være sikker på hvilke produkter som egner seg best og som ikke gjør skade. Jeg har ikke nye vinduer (70 eller 90-tallet), så da trenger jeg antagelig ikke være så forsiktig med hva jeg har på. Men går nok for sitrusspray. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni (endret) 1 hour ago, Subara said: Jeg vil ha så mildt som mulig på vidusglasset. Folk sprayer jo lakken med 5-56 så den er ikke spesielt sterk. Men den gjør lim om til en gugge du bare kan tørke av. Bedre enn sprit. Er uansett bare å vaske vekk med vann og bilshampo. Eller Zalo, glassrens eller whatever. 😛 https://5-56.eu/usage-tips/ Endret 6. juni av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 28. juni Forfatter Del Skrevet 28. juni Jeg var ute og kjøpte en CRC 5-56 universalspray og sprayet på en limrest på vinduet, men det løste seg ikke opp. Prøvde å gni fra fille også, fordi middelet rant nedover vinduet. Var nettopp på vei til Biltema for å kjøpe Label Off med sitronduft, da jeg fant en flaske rødsprit i kjelleren. Rødspriten tar det. Må gni en god stund, men limrestene løses opp. Ikke så god utluftning der jeg står, men det går vel greit når alkoholikere drikker rødsprit. Og da tåler nok vinduene det også 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå