Gjest 9b906...52d Skrevet 4. juni Rapporter Del Skrevet 4. juni Har et dilemma på jobb fronten. Håper noen kan komme med gode tips og egne erfaringer. Jobber i dag i et selskap som eies av min Mor, har gjort det i snart 8 år. Jeg er utdannet elektriker, men jobber i dag med regnskap og rådgivning. Til tider konsulentoppdrag som kan være så mangt og spredt utover bransjer. Jeg har det utrolig komfortabelt. Så lenge arbeidsoppgavene blir gjort så står jeg fritt til å gjøre som jeg vil med tiden. Jeg har aldri noe tidspress, aldri overtid, trenger ikke levere noe resultater ( mest fordi jobben jeg gjør er enkel og det er ikke noe man gjør feil) Jeg byttet fra elektriker til "finans" når jeg fikk barn og ville ha friere tøyler rundt det å kunne være tilgjengelig for barna uten å få dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver. Yngstemann begynner snart på skolen, og jeg merker at jeg trenger ikke "friheten" i samme grad. men jeg har jo blitt bortskjemt. Det er perioder hvor jeg kanskje reelt jobber 30-40 timer i mnd. Er sjelden noe over 80 timer, resten går bare til dilldall eller kortere arbeidsdager. Så til dilemmaet.. jeg er i starten av 30 årene og innen 8 år er mine foreldre pensjonister og kommer ikke til å fortsette med familiedriften. Verken jeg eller andre søsken vil ta over "skuta" da ingen ønsker å jobbe med regnskap ( er det firmaet gjør primært ) Arbeidsoppgavene mine er kun enkle og tilgjengelig fordi min Mor har det nettverket hun har. Og det forsvinner når hun pensjonerer seg ( en reel sak er også at hennes nettverk sakte men sikkert pensjonerer seg også, så oppdragene blir mindre for hvert år også ) Så da står jeg her. Skal jeg bytte jobb nå i tidlig 30 årene for å opparbeide meg et annet sted, gå ned 3-400k i årlig lønn. Eller bli komfortabelt og bytte når det virkelig brenner på dass, men samtidig med enda mer arbeidserfaring. Det jeg bekymrer meg over er at jeg ikke har noen utdanning annet enn fagbrev. Og arbeidsoppgavene mine er ikke akkurat "normale" i en gitt stilling. Det kan være alt fra å omstrukturere en bedrift til å implementere et lagervaresystem, eller å finne leverandører, Hjelpe til med oppstart av bedrifter, finne lokaler.. Altså you name it. Alt innen det å drifte et selskap uansett bransje så bistår jeg. Har hørt med et rekrutteringsselskap, de sier at arbeidsoppgavene mine er vanskelige å sette ord på.. De kan liksom ikke si " Vedkommende kan drifte enhver selskap" De trenger håndfast erfaring som helst er noe som løper over tid. De anbefalte at jeg jobber meg opp i et selskap, for det er det jeg vil være flink på. Å starte på "bunn" og jobbe meg oppover når en har sånn erfaring jeg har. Og det føler jeg mer eller mindre gir mening, det er selvsagt kjipt å bruke tid på vise hva man kan, Men gir absolutt mening for en arbeidsgiver sin side. Noen som har erfaring på området og kan dele noen kloke ord? Nåværende jobb: Pros: Fri arbeidstid, høy lønn, ingen stress Cons: Lite mestringsfølelse, lite "ansvar" Ny potensiell jobb: Pros: Nytt miljø, nye muligheter, nye sjanser, nye erfaringer, læring, potensielt klatre i rang Cons: potensielt dårlig miljø, potensielt stress, fast arbeidstid, dårligere lønn, mindre frihet. Anonymous poster hash: 9b906...52d Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. juni Rapporter Del Skrevet 4. juni Jeg tenker vel jeg ville forsatt i jobben, og samtidig tatt en relevant bachelor-grad eller noe. Det høres ut som du har tid til å studere samtidig som du jobber. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå