Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lav suse lyd som innimellom høres ved lav fart, men forsvinner når jeg bremser

Anbefalte innlegg

Har merket til en lav suse lyd som innimellom kan høres når jeg har lav fart(feks 3 giret med lav turtall), men som forsvinner når jeg bremser uten å komme tilbake, men varierer litt. Trodde først bare det var noe stein eller rusk i en av bremsene eller noe, men lyder kommer alltid tilbake, selv om jeg har spylt godt osv. 

Lyden høres kun hvis radioen er av. Minner litt om lyden av vindstøy eller slags lav lav pipe lyd. Litt vanskelig å beskrive. 

Fikk sjekket bremsene ved dekkskift i våres og det er fortsatt en del igjen både foran og bak, i følge verkstedet.

Kan denne lyden være noe annet som ikke er relatert til bremser? Som sagt, forsvinner når jeg trykker på bremsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rust på skiver etter fuktig vær eller vask og utendørs parkering.  Litt bremsing fjerner det, men raskt tilbake om skivene igjen får fukt på seg.

Tynn suselyd som kan være litt pipete kan være Air Condition, men burde ikke påvirkes av om du bremser eller ei.  Kjølemedium kan være i ferd med å lekke ut eller kondensator gåen om bilen er endel år. Du kjenner det evt på at det ikke blir skikkelig kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...