Gå til innhold

Laptop til enkel spilling og generell bruk, max ca. 15k

Anbefalte innlegg

Hei, 

Ser etter en laptop jeg kan bruke til en blanding av gaming og generell bruk. Kommer nok til å bli min foretrukne PC også ved reising, så jeg ønsker ikke at den er massiv. Har en del flyturer i løpet av et år og har alltid med PC. Men heller "litt stor" enn dårlig ytelse, så lenge jeg får den med i håndbagasjen. 

Må dra Lord of the Rings Online på Ultra High. Ellers spiller jeg stort sett spill som ikke krever så mye. Har også en dedikert stasjonær gaming-PC til mer seriøs spilling. 

Bør ha relativt grei batterikapasitet. Orker ikke en PC jeg ikke kan bruke 2 timer uten lader. 

Kan bruke 15-20k, men om det ikke er nødvendig ønsker jeg heller noe litt rimeligere. Har som sagt en egen gaming-PC hjemme. Denne laptopen blir til reising og til å bruke i sofaen foran TVen. Om noe til for eks. 10k duger da, så er det bedre tenker jeg. 

Har sett litt på disse for eks: 

https://www.elkjop.no/product/gaming/gaming-pc/barbar-gaming-pc/lenovo-loq-15iax9-i5-12hx245123050-156-gaming-laptop/766759

https://www.elkjop.no/product/gaming/gaming-pc/barbar-gaming-pc/acer-nitro-16-r7-7hs165124060165hz-16-barbar-gaming-pc/767194

https://www.elkjop.no/product/gaming/gaming-pc/barbar-gaming-pc/acer-nitro-16-r7-8hs161tb4070165hz-16-barbar-gaming-pc/767196

Er det gode valg eller bør jeg se på noe helt annet? :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt tips:

Første  2 pc'ene funker til 1080p.

Pc nummer 3 bør duge til høyere oppløsning. Eneste er at 16 gb ram nok kan bli litt lite til de mest krevende og nye spillene. Eventuelt på du justere litt ned på oppløsning og grafikkinnstillinger

Lenke til kommentar
hocanee skrev (51 minutter siden):

Generelt tips:

Første  2 pc'ene funker til 1080p.

Pc nummer 3 bør duge til høyere oppløsning. Eneste er at 16 gb ram nok kan bli litt lite til de mest krevende og nye spillene. Eventuelt på du justere litt ned på oppløsning og grafikkinnstillinger

Takk for svar. Har du ev. noen andre alternativer, som du tenker er bedre?

Lenke til kommentar

Ser denne er på kampanje nå til 11990. RTX 3050 er ikke et super kraftig skjermkort, så du må nok belage deg på å måtte skru litt ned på grafikk i de nyeste spillene. 

Ellers har du også denne med Oled, kraftigere skjermkort og prosessor, men kun 16GB RAM som er loddet så du får ikke oppgradert dette den dagen 16GB blir for lite.

Lenke til kommentar

Du ligger greit litt over snittet på GPU i forhold til Steam hardware survey med 4060, så tror nok det fungerer greit med den maskinen noen år. Når en har en bra SSD å swappe til (virtuelt minne) så er ikke RAM så veldig viktig lengre, så 16 GB holder nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...