Gå til innhold

Her er PC-adapteren til PS VR2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ps5 skrev (21 timer siden):

Beskrivelsen begynner så bra:

"HDR, hodesett-tilbakemelding, øyesporing, adaptive avtrekkere og haptisk tilbakemelding "

og så "er ikke tilgjengelig når du spiller på PC."

doh..

Er enig i at det er kjipt. Men i utgangspunktet er det svært få pc spill som støtter funksjonene likevel. 

Lenke til kommentar

Er det kommet noen klare anbefalinge for hvilke Blåtann adaptere som er safe bet her? Leser om ekstremt ustabilitet ved bruk av f.eks inkludert blåtann på hovedkort. Hadde selvsagt håpet at det var tilstrekkelig det jeg har på mitt Asus MaximusZ790 Hero hovedkort, men ser jo det at det fort kan ble behov for å kjøpe noe annet 😛  Jeg takler ikke slike tilkoblingproblemer og ustabilitet, må være perfekt. 

Såg også i dag at "På lager" mailen i fra Maxgaming hadde havnet i søppelmappa 🙃*

Her er forøvrig Sony sine anbefalinger:

Bluetooth adapters compatible with PS VR2 on PC (UK) (playstation.com)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
vidor skrev (På 9.8.2024 den 11:20 AM):

Spør du meg har Sony bomma litt når PC-versjonen er så nedskalert som den er med tapt ytelse. Dette kunne virkelig konkurrert med det beste om de ikke hadde gimpet det på PC neb beholdt samme ytelsen som på PS5.

Det er jo feil påstand. Det har samme "ytelsen" som ps5 om ikke bedre. Med unntak av HDR (som ikke er i bruk stort sett uansett fra spillenes side) så er hverken haptic feedback, eller øyesporing noe som brukes av spill på pc uansett. 

 

Her er det komfort, kontrollere og linsene som avgjør det hele. Fresnel lenses (som er i psvr 2) ansees å være utdatert i forhold til pancake linsene til f.eks quest 3. Også er det ikke trådløst. Batteriet på psvr2 kontrollerne er horribelt, og skal visst være problem til enkelte med blåtann tilkobling.

 

Men det blir helt feil å si at "ytelsen" er annerledes egentlig med mindre Foveated rendering via øyesporing blir en greie på pc i neste generasjon. Og da er det jo neste generasjon med øyesporing uansett. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, BakaBerg said:

Det er jo feil påstand. Det har samme "ytelsen" som ps5 om ikke bedre. Med unntak av HDR (som ikke er i bruk stort sett uansett fra spillenes side) så er hverken haptic feedback, eller øyesporing noe som brukes av spill på pc uansett. 

 

Her er det komfort, kontrollere og linsene som avgjør det hele. Fresnel lenses (som er i psvr 2) ansees å være utdatert i forhold til pancake linsene til f.eks quest 3. Også er det ikke trådløst. Batteriet på psvr2 kontrollerne er horribelt, og skal visst være problem til enkelte med blåtann tilkobling.

 

Men det blir helt feil å si at "ytelsen" er annerledes egentlig med mindre Foveated rendering via øyesporing blir en greie på pc i neste generasjon. Og da er det jo neste generasjon med øyesporing uansett. 

Å legge til haptic feedback i et spill er veldig enkelt om hardware er der. Så at Sony bare har fjerna det er idiotisk. Hadde de beholdt muligheten kunne spill utviklere selv valgt om de ville utnytte det til sitt fulle potensial.

Og 2 mange av de største VR spillene på PC bruker allerede eye tracking og forvented rendering. Nemlig simmene. Div bil sims, flight simulator 2020 og snart 2024 og DCS, har alle god nytte av dette. Og det er disse spillene som spilles til det daglige i VR. På samme måte som GT7 på PSVR2.

Mellom de skjeldene nye gode vr utgivelsene. Så støver enten VR headsetet ned. Eller man spillene et sim. 

Jeg bruker eye tracking og foveated rendering nesten hver dag. Da jeg spiller DCS nesten hver dag. PSVR2 kunne hvert det eneste sub $1000 headsettet med nettopp dette. Men nope.

Du sitter igjen med et headset med dårlige linser enn Q3. Uten alt det fancy som gjorde PSVR så spennende. Er vel og bra at de som allerede har PSVR2  kan nå utnytte PC biblioteket. Men er lite å hente for de som har et PCVR headset fra før av, eller vurderer å kjøpe et.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, BakaBerg said:

Det er jo feil påstand. Det har samme "ytelsen" som ps5 om ikke bedre. Med unntak av HDR (som ikke er i bruk stort sett uansett fra spillenes side) så er hverken haptic feedback, eller øyesporing noe som brukes av spill på pc uansett. 

 

Her er det komfort, kontrollere og linsene som avgjør det hele. Fresnel lenses (som er i psvr 2) ansees å være utdatert i forhold til pancake linsene til f.eks quest 3. Også er det ikke trådløst. Batteriet på psvr2 kontrollerne er horribelt, og skal visst være problem til enkelte med blåtann tilkobling.

 

Men det blir helt feil å si at "ytelsen" er annerledes egentlig med mindre Foveated rendering via øyesporing blir en greie på pc i neste generasjon. Og da er det jo neste generasjon med øyesporing uansett. 

Synes det er for stor forskjell på ytelsen teknisk støttet mellom PC og PS5. Greit nok å ønske og beholde fordelene på PS5, men synes dette blir litt i overkant. Aux-data er viktige og bør støttes.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (17 timer siden):

Å legge til haptic feedback i et spill er veldig enkelt om hardware er der. Så at Sony bare har fjerna det er idiotisk. Hadde de beholdt muligheten kunne spill utviklere selv valgt om de ville utnytte det til sitt fulle potensial.

Og 2 mange av de største VR spillene på PC bruker allerede eye tracking og forvented rendering. Nemlig simmene. Div bil sims, flight simulator 2020 og snart 2024 og DCS, har alle god nytte av dette. Og det er disse spillene som spilles til det daglige i VR. På samme måte som GT7 på PSVR2.

Mellom de skjeldene nye gode vr utgivelsene. Så støver enten VR headsetet ned. Eller man spillene et sim. 

Jeg bruker eye tracking og foveated rendering nesten hver dag. Da jeg spiller DCS nesten hver dag. PSVR2 kunne hvert det eneste sub $1000 headsettet med nettopp dette. Men nope.

Du sitter igjen med et headset med dårlige linser enn Q3. Uten alt det fancy som gjorde PSVR så spennende. Er vel og bra at de som allerede har PSVR2  kan nå utnytte PC biblioteket. Men er lite å hente for de som har et PCVR headset fra før av, eller vurderer å kjøpe et.

Ja det er gode poenger det.

Det merkelige er at iVRy har visst uttalt at det ikke er noen hardware grunn til at det ikke kan implementeres, men understøtter jo sony sin holdning til alle peripherals de gir ut og slutter å støtte.

 

Men "ytelsen" er fortsatt ikke dårligere på pc enn ps5 med mindre man argumenterer for DFR. Det avhenger jo av hvilken pc man kjører på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags erfaringer har folk gjort seg? Fikk adapteren, og USB-adapteren i dag, så skal prøve å få til Half-Life Alyx i løpet av dagen. 

Fikk spilt HL:Alyx 2,5 timer. Det hele fungerte veldig greit. Brukte Asus BT500 med forlengerkabel, slik at adapteren var så nærme der jeg stod å spilte som mulig. Det fungerte praktisk talt knirkefritt. Under oppsettet, så fikk jeg noen feilmeldinger om at kameraene på headsettet ikke klarte lese omgivelsene, så måtte prøve flere ganger for å kartlegge spillområdet. Tørket av dem, og dro for gardinene, og da fungerte det. Åpnet etterhvert gardinene igjen, og så spilte jeg 2 timer sammenhengene uten noe problemer. Er veldig fornøyd! 

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Skal få adapterte i fra Komplett i dag, fikk lagt inn bestilling derifra i helgen. Jeg gambler på at BT på hovedkortet fungerer…vi får se :p Ellers fikk jeg denne her i går, rett og slett pimpet opp PSVR2 settet. Vanvittig komfortabelt er førsteinntrykket og settet sitter som limt nå. 

Gjenstår å få prøvd det i praksis, rakk ikke dette i går. Lite søvn og mye annet sur i hverdagen. 

IMG_0165.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (21 timer siden):

Skal få adapterte i fra Komplett i dag, fikk lagt inn bestilling derifra i helgen. Jeg gambler på at BT på hovedkortet fungerer…vi får se :p Ellers fikk jeg denne her i går, rett og slett pimpet opp PSVR2 settet. Vanvittig komfortabelt er førsteinntrykket og settet sitter som limt nå. 

Gjenstår å få prøvd det i praksis, rakk ikke dette i går. Lite søvn og mye annet sur i hverdagen. 

IMG_0165.jpeg

Mine specs:

MSI MAG B760 Tomahawk WiFi

I7 - 14700f

asus proart 4080 super.

 

skrudd på medfølgende antenner og har wifi 6e/BT 5.3 og hovedkortet funker fjell. Sitter vel ca. 2.5-3m fra pcen.

Har spilt litt hitman men det jeg brukte mest tid på, var en guilty pleasure jeg har hatt lenge nå og det var å modde fallout 4 VR.

FIkk endelig til det i går etter ca. 5 timer med knoting. Kjører Gingas mod list og disablet mye der for å få det mest mulig vanilla like.

 

Det er dritfett. Fungerer veldig bra. Første gangen jeg har fått hodepine fra VR spilling pga for lange økter.

Måtte stoppe pga batteri på kontrollere. Passa bra med VR pause i dag pga Black myth wukong. Det er dritfett spill det, men lengter tilbake til fallout 4 VR nå asså. Dette er dream come true for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra det fungerte hos deg også, her gikk alt smertefritt :) Ble rett på Half-Life Alyx her i dag, og det skuffet ikke! Helt rått er det faktisk!

 

Globular Cluster surret er også en suksess, fantastisk behagelig og stødig! Puster bra og virker å være ergonomisk over tid!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mala skrev (10 timer siden):

Bra det fungerte hos deg også, her gikk alt smertefritt :) Ble rett på Half-Life Alyx her i dag, og det skuffet ikke! Helt rått er det faktisk!

 

Globular Cluster surret er også en suksess, fantastisk behagelig og stødig! Puster bra og virker å være ergonomisk over tid!

veldig bra! jeg gikk ikke for globular cluster, men en annen dingseboms som funker greit nok. ekstra stroppe på huet.

hvis du kan avse 120kr til nexus premium, anbefales wabbajack + gingas mod list install til fallout 4 VR. Herrejesus så fett asså. må bare finne ut hvordan jeg kan backe opp spillet akkurat som det er nå til fremtiden.

Har også installert en modpack for skyrim VR.

Dette er akkurat de spillene PSVR 2 mangler..

Men egentlig ganske bra fallout 4 i nåværende versjon aldri kom til PSVR.... vanilla er det ganske janky.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wabbajack FUS til Skyrim er fantastisk. Har telekinesis krefter der lignende det som er i HL Alyx og mye annet snacks som gjør det til et moderne VR spill. https://github.com/Kvitekvist/FUS

Tror jeg har et opptak av det liggende et sted... fant det:

 lol. Fra da jeg var ferdig å modde det, første kampen naken. Han har truse på, så det er safe for work, tror jeg 😅

 

Enda ikke forsøkt å modde Fallout 4 VR. Det var ganske crap da jeg spilte det på lansering. Bra å høre at mods hjelper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, Mala said:

Bra det fungerte hos deg også, her gikk alt smertefritt :) Ble rett på Half-Life Alyx her i dag, og det skuffet ikke! Helt rått er det faktisk!

 

Globular Cluster surret er også en suksess, fantastisk behagelig og stødig! Puster bra og virker å være ergonomisk over tid!

Selv om jeg mener HL Alyx valgte å gå litt vel mye i horror rettingen. Som gjorde at replay value er noe borte. Er det et teknisk underverk.

Jeg har spilt Alyx med 4 forskjellige VR headset og 3 større PC oppgraderinger.

Hver gang jeg har oppgradert PCen eller headsettet får spillet en god oppgradering i grafikken. Jeg spilte det litt igjen for noen måneder siden etter en større PC oppgradering og Pimax Crystal.

Ord som fotorealistsk er ofte slengt rundt. Men HLA med Pimax crystal begynner å nærme seg. Ikke alt så klart. Men spesielt de øst europeiske gatene og husene. Når de er litt unna. Når du ser ned en gate, med lys og teksturer og oppløsning. Ja det ser faktisk ganske så ekte ut. Virkelig syns denne motoren ikke har blitt brukt til andre VR spill.

 

Endret av Gunfreak
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Selv om jeg mener HL Alyx valgte å gå litt vel mye i horror rettingen. Som gjorde at replay value er noe borte. Er det et teknisk underverk.

Jeg har spilt Alyx med 4 forskjellige VR headset og 3 større PC oppgraderinger.

Hver gang jeg har oppgradert PCen eller headsettet får spillet en god oppgradering i grafikken. Jeg spilte det litt igjen for noen måneder siden etter en større PC oppgradering og Pimax Crystal.

Ord som fotorealistsk er ofte slengt rundt. Men HLA med Pimax crystal begynner å nærme seg. Ikke alt så klart. Men spesielt de øst europeiske gatene og husene. Når de er litt unna. Når du ser ned en gate, med lys og teksturer og oppløsning. Ja det ser faktisk ganske så ekte ut. Virkelig syns denne motoren ikke har blitt brukt til andre VR spill.

 

Ja altså jeg stod med genuine frysninger når ting passerte over hodet mitt. Bare det å går rundt å kikke på små ting som ligger strødd, som flasker med væske i etc. Ser jo spinnvilt bra ut. Alle materialer fremstår som akkurat de de prøver å fremstå som, sinnsykt imponerende greier altså. 

 

Jeg kjører spillet på full pupp med 120hz aktivert....det er bare så lekkert at jeg nesten gråter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Mala said:

Ja altså jeg stod med genuine frysninger når ting passerte over hodet mitt. Bare det å går rundt å kikke på små ting som ligger strødd, som flasker med væske i etc. Ser jo spinnvilt bra ut. Alle materialer fremstår som akkurat de de prøver å fremstå som, sinnsykt imponerende greier altså. 

 

Jeg kjører spillet på full pupp med 120hz aktivert....det er bare så lekkert at jeg nesten gråter.

Rapporter gjerne tilbake med flere inntrykk fra spillet. Gøy å høre! Spillet har noen fantastiske øyeblikk utover og helt til slutten og forbi rulleteksten 😁

Tenk om de andre store spillstudioene kunne satset de også og laget VR spill i samme kvalitet. Kjipe kjedlige jævler!

Men jeg lurer fryktelig på hvor Valve kommer til å ta Half Life og VR videre nå. Håper de ikke har gitt opp.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...