Gå til innhold

Her er PC-adapteren til PS VR2


Anbefalte innlegg

BadCat skrev (9 timer siden):

VR er mer tilgjengelig og koster 1/100 av prisen i 1992, men der er like mye en gimmick om ikke mer.

Er ratt og pedaler i bilspill også en gimmick? Både AR og VR har sin plass. Noen ting gjør de verre enn vanlige skjermen, noen ting er de like bra/bedre på, men så har du enkelte opplevelser du kun får med VR. De har blitt utrolig mye bedre. Ideen har jo vært der lenge, men det har tatt tid for teknologien å komme på plass.

Og nå som Apple (og snart flere) hiver seg på produktivitet og underholdning som ikke er gaming så kanskje XR endelig kan ta av på en ordentlig måte. Noen generasjoner til så ser jeg ingen grunn til å bruke vanlig skjerm lengre med mindre du skal se på noe sammen med noen andre og de ikke har eget headset.

Angående denne saken med PSVR2 så er det skuffende at øyesporingen ikke blir å fungere, det var 90% av grunnen til å velge den foran andre billigere alternativer.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vidor skrev (På 4.6.2024 den 12:10 AM):

Hvordan er det lagt opp da og hvor lenge er det behagelig å spille det pr. spilløkt ?

Personlig så klarte jeg å bygge opp toleranse for å holde på så lenge jeg selv ville og ellers ville gjort på flatskjerm.. Vet ikke hvor lenge jeg kunne klart det, men 2-3 timer ihvertfall. Trikset er å gi seg så fort man kjenner antydning til bevegelsessyke, og gjerne før det. 

Endret av K2D
Lenke til kommentar
BadCat skrev (22 minutter siden):

Ratt og pedaler er ikke en gimmick. Det er påkrevd.

På høyt nivå, ja. Men folk flest er som regel mye raskere med kontroller før de har spilt en god del med ratt og pedaler i ulike spill. Ser det ofte i F1 spillene f.eks. Så for alle som ikke legger inn nok tid er det "gimmick", men samtidig ikke.

BadCat skrev (24 minutter siden):

Felles for de som har et VR-sett er at innen kort tid støver det ned. Det brukes ikke jevnlig år etter år.

Problemet er at teknologiene går såpass raskt at du rekker ikke bruke det så veldig mye år etter år før det er gammelt. Men det er litt som med konsoller synes jeg. Mange bruker de jevnlig, andre lar de støve ned. Og så blir de utdatert. Føler ikke det er et problem med selve konsollen/vr headsettet.

Jeg solgte mitt da jeg ikke synes teknologien har bra nok. Både pc skjermen og TVen min har mye bedre bilde. Et vision pro kunne nok konkurrert litt bedre, men selv der vet man jo at det kommer nye generasjoner som blir å fikse på mye.

Er enige i XR har vært gimmick eller gaming. Først når de klarer å nå ikke gamere tror jeg det tar av på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
K2D skrev:
BadCat skrev (6 timer siden):

VR er mer tilgjengelig og koster 1/100 av prisen i 1992, men der er like mye en gimmick om ikke mer.
 

 

Det er alltid ÉN, hahah.. 

 

Skyrim var min åpenbaring for at VR ikke bare er en gimmick. Selv om man ikke har stereoskopisk syn til og med..! 

 

Du blir ploppa inn i verdenen. Du holder våpenet i hendene og det er taktilt. Det er intuitivt. Du lærer å slippe piler med muskelminnet framfor å sikte. Du ser støv og rusk fly forbi deg med vinden. Manipulere gjenstander med hendene.

 

Der er framtida. Hvis industrien bare holder koken.. 

Ja var overbevist en 7-8 år siden av vr var fremtiden selv. Men utviklingen har gått veldig mye tregere enn jeg hadde trodd. Jeg er mer i tvil hva vi ser i fremtiden nå. Skuffende spillutvalg på psvr 2. For min del gidder jeg ikke dra frem utstyret for å spille i vr hvis jeg ikke har venner på besøk. Det er ikke gøy nok kontra vanlig spelling. Gi meg lettere, mindre,trådløse briller og noen fullverdige spill utviklet for VR.
Lenke til kommentar
2 hours ago, Peteguy said:

Ja var overbevist en 7-8 år siden av vr var fremtiden selv. Men utviklingen har gått veldig mye tregere enn jeg hadde trodd. Jeg er mer i tvil hva vi ser i fremtiden nå. Skuffende spillutvalg på psvr 2. For min del gidder jeg ikke dra frem utstyret for å spille i vr hvis jeg ikke har venner på besøk. Det er ikke gøy nok kontra vanlig spelling. Gi meg lettere, mindre,trådløse briller og noen fullverdige spill utviklet for VR.

Quest 3 er headsettet du er ute etter. Det har et mye større spillbibliotek enn Sony sitt og med flere fullverdige spill utviklet for headsettet. 

Det er en mye bedre deal enn PSVR2. Du får mye mer for pengene her. Og du får AR med på kjøpet!

Jeg har både PSVR2 og Quest 3. PSVR støver ned, Quest blir brukt flere dager om dagen hver dag siden jeg kjøpte det. Det er lett å dra frem når som helst for en spilløkt, det er lett å dra med på reise eller til naboen. Det er glimrende til surfing og youtube.

Uforståelig for meg at folk tyter om floppen PSVR2 og glemmer at det finnes et bedre headsett der ute.

Det er på Quest spillutviklere utvikler for først, det er der de kan tjene penger. Det er der alle spillerne er i dag. 

Lenke til kommentar

Men 2 tips til alle som går for en Quest 3. Kjøp en ekstra batteristropp, gjerne fra en tredjepart. Det fikser langt mer batteri og bedre komfort en den kjipe stroppen som følger med. Og kjøp Quest Games Optimizer softwaren, da ser spillene skarpere ut og kjører bedre med ferdigoptimsliserte innstillinger. Da har man det perfekte headsettet! Fikser alt Tek.no hadde av anmerkninger i sin anmeldelse da de ga en 9er. https://www.tek.no/test/i/69Q5PO/meta-quest-3

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
11 hours ago, vidor said:

Hvordan er det lagt opp da og hvor lenge er det behagelig å spille det pr. spilløkt ?

Hvor lenge det er behagelig å spiller er inviduelt, men de fleste som har spillt VR en stund, kan spille så lenge de gidder.(eller til batteriet går tomt om headsettet bruker det)
Det som kan gjøre det ubehagelig er lav fps eller ustabil FPS, om FPSen faller fra 80 til 40 merker du det for å si det slik, og skjer det mye kan de føre til hodepine og kvalme. 
Selv kan jeg spille flight sims med FPS på sånn 50ish uten problemer, mens i FPS er det best med 80+++

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (14 minutter siden):

 

Jeg vil også påstå at det er ganske stor forskjell på spill der du kun står i ro eller beveger deg likt i virkeligheten som i spillet og på spill der du beveger deg i spillet uavhengig av virkeligheten. Sistnevnte krever mer tilvenning.

Første gang jeg skulle kjøre bilspill i VR med ratt og pedaler og hele pakka så ble jeg kjapt kvalm, til tross for at jeg har spilt massevis av andre VR-spill før det. Kan ta tid å trene opp.

Lenke til kommentar
vidor skrev:

Greia er at PC-VR er designet for PC fra bunnen av. PSVR2 er designet for PS5 og PC-støtte er vel mer en add-on funksjonalitet.

Men med adapter vil jo psvr2 fungere som et hvilket som helst pcvr headset? Features som mangler finnes jo ikke på de andre uansett enda? Er ikke poenget at eiere av psvr2 nå også kan spille pcvr for 600 spenn? Skjønner ikke hvordan det er negativt for de som eier psvr2 fra før?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
20 minutes ago, BakaBerg said:
16 hours ago, vidor said:

Greia er at PC-VR er designet for PC fra bunnen av. PSVR2 er designet for PS5 og PC-støtte er vel mer en add-on funksjonalitet.

Men med adapter vil jo psvr2 fungere som et hvilket som helst pcvr headset? Features som mangler finnes jo ikke på de andre uansett enda? Er ikke poenget at eiere av psvr2 nå også kan spille pcvr for 600 spenn? Skjønner ikke hvordan det er negativt for de som eier psvr2 fra før?

PSVR2 har ikke solgt bra, og det å gi PSVR2 spillere muligheten for å spille på PC er ikke en veldig god deal for Sony.
De må selge flere PSVR2 headset for for å gjøre det, bør de selge etheadset som er bedre enn konkuransen.
Eye tracking, HDR og fancy haptic effect er det PSVR2 har som de fleste andre VR headsett ikke har, og ingen headsett under 10 000 har eyetracking. Hadde PSVR2 kommet med disse features ville det det hvert et godt headsett for en god pris. i stede har de sikret seg at med mindre du allerde har PSVR2 eller har allerde planer om å skaffe det, er det ingen speisel grunn til å kjøpe PSVR2 for å bruke det på PC. Det har fjerna alt de som var bra med PSVR2 og da sitter du igjen med et middelmådig headset. Ja det er jo bra for de som har PSVR2 allerde på PS5 og vil spille noe PC spill, men det vil ikke hjelpe Sony å selge mange nye PSVR2 headset og de sliter med å selge de. Dette på toppen av at PSVR2 ikke får den støtten det trenger på PS5, i form av nye spill og slikt. 

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Comma Chameleon said:

Jeg vil også påstå at det er ganske stor forskjell på spill der du kun står i ro eller beveger deg likt i virkeligheten som i spillet og på spill der du beveger deg i spillet uavhengig av virkeligheten. Sistnevnte krever mer tilvenning.

Første gang jeg skulle kjøre bilspill i VR med ratt og pedaler og hele pakka så ble jeg kjapt kvalm, til tross for at jeg har spilt massevis av andre VR-spill før det. Kan ta tid å trene opp.

Aldri hatt problemer med bilspill eller fly spill, første gang jeg spilte Dirt 2.0 rulla jeg ned en bakke, uten å føle ubehag, men den dag i dag selv etter 3+ år ,med VR, om jeg må klartre i et VR spill(så se rett opp/nakken bøyd og drive å gripe ting over meg. Da kan jeg bli uvell. Men det er vel mer pga stilingen på hode/nakke enn selve spillet. 

Lenke til kommentar

VR syken treffer oss ulikt. Jeg er blitt helt immun på alle moderne headsett. Var bare på de eldre modellene at jeg ble dårlig.

Har noen venner som ikke tåler visse skjermspill, så dette er definitivt ikke bare et problem i VR eller antageligvis noe nytt.

Kan tenke meg at da vi gikk fra 2d til 3d skjermspill var det også noe som krevde tilvenning.

Synes det er litt pinglete når folk ikke vil teste VR fordi de tror de blir syke. Dette vet man ikke før en har prøvd, og det kan uansett opparbeides toleranse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

  

Gunfreak skrev (På 4.6.2024 den 12:33 PM):

PSVR2 har ikke solgt bra, og det å gi PSVR2 spillere muligheten for å spille på PC er ikke en veldig god deal for Sony.
De må selge flere PSVR2 headset for for å gjøre det, bør de selge etheadset som er bedre enn konkuransen.
Eye tracking, HDR og fancy haptic effect er det PSVR2 har som de fleste andre VR headsett ikke har, og ingen headsett under 10 000 har eyetracking. Hadde PSVR2 kommet med disse features ville det det hvert et godt headsett for en god pris. i stede har de sikret seg at med mindre du allerde har PSVR2 eller har allerde planer om å skaffe det, er det ingen speisel grunn til å kjøpe PSVR2 for å bruke det på PC. Det har fjerna alt de som var bra med PSVR2 og da sitter du igjen med et middelmådig headset. Ja det er jo bra for de som har PSVR2 allerde på PS5 og vil spille noe PC spill, men det vil ikke hjelpe Sony å selge mange nye PSVR2 headset og de sliter med å selge de. Dette på toppen av at PSVR2 ikke får den støtten det trenger på PS5, i form av nye spill og slikt. 

Ser den. Men her er jeg ikke interessert i annet enn at jeg har headsettet, og gidder ikke kjøpe annet vr headset for pc. Syns nok ikke VR er der det burde være i hele tatt, og altfor dyrt uansett. Hvordan det går med sony, bryr jeg meg ikke så mye om. Jeg har kjøpt PSVR2, fått valuta for pengene med GT7 + Re8 + RE4 remake og kosa meg mye (og NMS er fett).

 

Men

 

Er det noen som vet hvor en kan skaffe adapteren i norge? En måned unna, ingen tegn på annet enn Maxgaming som virker å ha "overvåk" knapp for produktet

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dere som har PSVR2, når dere skal prøve dere på PC anbefaler jeg Blade & Sorcery. Har jo hvert en fast traver på PCVR nesten så lenge VR har hvert en ting. Men med 1.0 har må nå en historie, boss fights, level ups osv. 

Gjør spillet mye bedre. Kommer fra 4 timer lange økter. Så svetten renner. Fitbiten mener jeg har blitt sporty med all den "treninga" jeg gjør.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...