Gå til innhold

Her er PC-adapteren til PS VR2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor mye av dette som blir kappet er på grunn av tekniske utfordringer, kontra beviste valg for at å kunne reklamere for at den beste PSVR2-opplevelsen forblir på PS5.

Er glad for at headesettet blir brukbart på PC, men synd at øyesporingen forsvinner siden det var til dels ment for å gjøre spill mindre krevende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Cutthroat Bill said:

Lurer på hvor mye av dette som blir kappet er på grunn av tekniske utfordringer, kontra beviste valg for at å kunne reklamere for at den beste PSVR2-opplevelsen.

DisplayPort er jo en pakkebasert protokoll-løsning, så jeg lurer også litt på hva de faktiske begrensningene er.

Tror nok de kan legge ting inn i datastrømmen begge veier, men mulig det utløser ekstra lisens Sony ikke vil betale.

Lenke til kommentar
vidor skrev:
25 minutes ago, Cutthroat Bill said:

Lurer på hvor mye av dette som blir kappet er på grunn av tekniske utfordringer, kontra beviste valg for at å kunne reklamere for at den beste PSVR2-opplevelsen.

DisplayPort er jo en pakkebasert protokoll-løsning, så jeg lurer også litt på hva de faktiske begrensningene er.

Tror nok de kan legge ting inn i datastrømmen begge veier, men mulig det utløser ekstra lisens Sony ikke vil betale.

AFAIK ingen lisens på DP. Derfor skjermkortet ditt gjerne kommer med tre av dem og en HDMI.
Lenke til kommentar
For dere som har peiling på VR-sett, hvor mye av en begrensning er dette i forhold til sammenlignbare VR-sett på PC? Hvis dette heller ikke er features som er vanlig der og man egentlig ikke mister noe så er jo ikke dette noe stort tap. Hvis ikke derimot..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Eplebit said:

AFAIK ingen lisens på DP. Derfor skjermkortet ditt gjerne kommer med tre av dem og en HDMI.

Normal bruk er sikkert helt optimalisert for å få fotfeste og vekst i markedet.

Er litt mer usikker på hvordan ting blir når en vil bruke løsningen til mer spesiell bruk.

Sånn jeg ser det er det to nivåer her. Dobbel videokanal som er mer "vanlig" og aux-datakanal til diverse annet inn og ut.

Kjenner ikke til de reguleringene som evt ligger i dette. DP er i alle fall en mye mer fleksibel løsning som egner seg til det Sony ønsker å bruke det til. Blir jo litt som ethernet der egentlig. En kan jo greit lage sine egne protokoller hvis ting pakkes inn på riktige måter og tilsvarende tolkes på andre siden.

Tror nok Sony har gjort et bevisst valg på å gimpe PC-løsningen.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Eplebit said:

For dere som har peiling på VR-sett, hvor mye av en begrensning er dette i forhold til sammenlignbare VR-sett på PC? Hvis dette heller ikke er features som er vanlig der og man egentlig ikke mister noe så er jo ikke dette noe stort tap. Hvis ikke derimot..

Ingen begrensinger, PSVR2 blir da som et hvilket som helst annet VR headset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At headsettet ikke rister eller at man ikke får Sony sine egne haptiske tilbakemeldinger synes jeg virker helt naturlig, da det er noe som måtte programmere inn i hvert enkelt spill.

 

Ingen øyesporing betyr vel strengt tatt ikke så veldig mye om grafikkortet er sterkt nok til å kjøre hele bildet samtidig.

 

HDR derimot virker litt merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

At headsettet ikke rister eller at man ikke får Sony sine egne haptiske tilbakemeldinger synes jeg virker helt naturlig, da det er noe som måtte programmere inn i hvert enkelt spill.

 

Ingen øyesporing betyr vel strengt tatt ikke så veldig mye om grafikkortet er sterkt nok til å kjøre hele bildet samtidig.

 

HDR derimot virker litt merkelig.

Ja det ville hvert opp til vert enkelt spill å implementere disse tingene, som med alle typer hardware. Som med DLSS, FSR, HDR osv. Men Sony fjerner denne muligheten  

Eye tracking er ekstremt bra, ja du trenger det sikret ikke om du spiller VR spill som see crap ut som 90% av de gjør, men noen ser veldig bra ut og i simulator spill har det masse å si, selv med 3090 eller til og med 4090 kort. 

PSVR2 kunne være eneste headset på PC markedet med eye tracking til under 10 000kr. Men når alle disse tingene blir strippet sitter du igjen med et headset på samme nivå som Quest 2 i bilde kvalitet Uten trålås muligheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Eplebit said:

For dere som har peiling på VR-sett, hvor mye av en begrensning er dette i forhold til sammenlignbare VR-sett på PC? Hvis dette heller ikke er features som er vanlig der og man egentlig ikke mister noe så er jo ikke dette noe stort tap. Hvis ikke derimot..

De har fjernet alt fra headsettet som ville gjøre det attraktivt for folk å kjøpe til PC spilling. PCVR2 har ikke spesielt bra bilde kvalitet sammenlignet med dyrere headsett eller til og med headsett til samme pris. De har mer eller mindre gjort PSVR2 til en Quest 2 uten mulighet for trådløs spilling. Quest 3 og Pico 4 i samme prisklasse som PSVR2  har bedre bilde. Mens dyrere headset som Pimax Crystal har da eye tracking, HDR osv.

Lenke til kommentar
Enceladus skrev:
1 hour ago, Eplebit said:

For dere som har peiling på VR-sett, hvor mye av en begrensning er dette i forhold til sammenlignbare VR-sett på PC? Hvis dette heller ikke er features som er vanlig der og man egentlig ikke mister noe så er jo ikke dette noe stort tap. Hvis ikke derimot..

Ingen begrensinger, PSVR2 blir da som et hvilket som helst annet VR headset.

Takk! Var akkurat det jeg lurte på :)
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
4 hours ago, Eplebit said:

For dere som har peiling på VR-sett, hvor mye av en begrensning er dette i forhold til sammenlignbare VR-sett på PC? Hvis dette heller ikke er features som er vanlig der og man egentlig ikke mister noe så er jo ikke dette noe stort tap. Hvis ikke derimot..

De har fjernet alt fra headsettet som ville gjøre det attraktivt for folk å kjøpe til PC spilling. PCVR2 har ikke spesielt bra bilde kvalitet sammenlignet med dyrere headsett eller til og med headsett til samme pris. De har mer eller mindre gjort PSVR2 til en Quest 2 uten mulighet for trådløs spilling. Quest 3 og Pico 4 i samme prisklasse som PSVR2  har bedre bilde. Mens dyrere headset som Pimax Crystal har da eye tracking, HDR osv.

Minus det lille poenget at du fortsatt kan spille spill på PS5 da. At du kan gjøre begge virker ganske win/win for min del.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 timer siden):

VR er mer tilgjengelig og koster 1/100 av prisen i 1992, men der er like mye en gimmick om ikke mer.
 

 

Det er alltid ÉN, hahah.. 

 

Skyrim var min åpenbaring for at VR ikke bare er en gimmick. Selv om man ikke har stereoskopisk syn til og med..! 

 

Du blir ploppa inn i verdenen. Du holder våpenet i hendene og det er taktilt. Det er intuitivt. Du lærer å slippe piler med muskelminnet framfor å sikte. Du ser støv og rusk fly forbi deg med vinden. Manipulere gjenstander med hendene.

 

Der er framtida. Hvis industrien bare holder koken.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, K2D said:

Det er alltid ÉN, hahah.. 

 

Skyrim var min åpenbaring for at VR ikke bare er en gimmick. Selv om man ikke har stereoskopisk syn til og med..! 

 

Du blir ploppa inn i verdenen. Du holder våpenet i hendene og det er taktilt. Det er intuitivt. Du lærer å slippe piler med muskelminnet framfor å sikte. Du ser støv og rusk fly forbi deg med vinden. Manipulere gjenstander med hendene.

 

Der er framtida. Hvis industrien bare holder koken.. 

Selv om VR ikke er en gimmick, er dessverre mange VR spill veldig gimmicky. Ofte 1 eller 2 idéer og det er det, med varierende kvalitet på gjennomføringa. Men så klart når man har prøvd Half Life Alyx og kan se at man kan ha VR spill, med grafikk, gameplay og historie. UEVR har også bevist at moderne PCer kan spille spill med bra grafikk. Og at VR spill ikke behøver å se ut som en  mod til originale HL. 

Jeg prøver noen VR spill nå og da og det er langt mellom de gode. Og mange av de gode er sperret vekk I Quest eller PSVR2 i stedet for at alle med vr headset kan spille de. 

Så for det meste spiller jeg DCS, som ser sykt bra ut med Pimax Crystal.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
32 minutes ago, K2D said:

Skyrim var min åpenbaring for at VR ikke bare er en gimmick. Selv om man ikke har stereoskopisk syn til og med..! 

Du blir ploppa inn i verdenen. Du holder våpenet i hendene og det er taktilt. Det er intuitivt. Du lærer å slippe piler med muskelminnet framfor å sikte. Du ser støv og rusk fly forbi deg med vinden. Manipulere gjenstander med hendene.

Der er framtida. Hvis industrien bare holder koken.. 

Hvordan er det lagt opp da og hvor lenge er det behagelig å spille det pr. spilløkt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...