Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det vanlig å ha litt skjev neseskillevegg?

Gjest 6ea9c...bf3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 82e56...cef

Min er veldig sjeiv og jeg har aldri slåss eller fått meg en på tryne. Nesebor også forskjellig størrelse.

Anonymous poster hash: 82e56...cef

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Ta en tur til fastlege/øre-nese-hals spesialist og snakk med de om det. Noen ganger vil man gjerne operere skjev septum (neseskillevegg) siden det påvirker ventilasjon av nesen som kan føre til plager på sikt. Ikke spesiellt uvanlig så vidt jeg vet. 

Ett typisk symptom er at men er bevisst nesesyklusen, i.e. at man ofte merker at det ene nesboret er tett. Det er normalt at nesen veksler i hvor åpent hvert nesebor er, men normalt er ikke dette noe man merker seg ved. Gjør man det kan det tyde på skjev neseskillevegg.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar
Gjest 6ea9c...bf3
Karltorbj skrev (13 minutter siden):

Har du faatt deg en skikkelig en paa trynet, paa grensen til at den knakk, tidligere, saa kan den vaere litt skjev.

Har ikke vi alle slått oss selv i nesa ved et uhell? Jeg har ihvertfall gjort det noen få ganger. Men det skal sikkert mer til å gjøre den skjev. 

På passbilde mitt kan jeg se utvendig at nesa er skjev, men sånn ellers på bilder så syns det ikke at nesa er skjev

Anonymous poster hash: 6ea9c...bf3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...