Gå til innhold

Anmeldelse: SKALD: Against the Black Priory

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle gjerne lest mer om selve gameplayet jeg og. Veldig interessant at historien er godt skrevet! Men for min smak så der det ut som om utviklerne har dratt retrostilen litt for langt og det blir litt for mye gimmick til at en orker å fordype seg i et slikt spill i lengden. Smaken er som baken, men grafikk noe ala Stonekeep hadde vært mer tiltalende for meg. Stemningen i det spillet forøvrig var uhyre god!
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

I skrivende stund 96% positive anmeldelser på Steam. Ble kjøp her. Så langt veldig fornøyd. Ikke alltid retrostil treffer meg, men her er det gjort med stil. Likte også den midi-aktige musikken overraskende godt.

Baljepiraten skrev (20 timer siden):

Skulle gjerne lest mer om selve gameplayet jeg og. 

Er litt lite om gameplayet ja.

Du går rundt i spillverdenen med med den personen du vil lede gruppa di. Når du møter fiender, så går du i combat mode og da kommer alle i gruppa di fram.

Spør om du lurer på noe spesifikt.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev:

I skrivende stund 96% positive anmeldelser på Steam. Ble kjøp her. Så langt veldig fornøyd. Ikke alltid retrostil treffer meg, men her er det gjort med stil. Likte også den midi-aktige musikken overraskende godt.

Du går rundt i spillverdenen med med den personen du vil lede gruppa di. Når du møter fiender, så går du i combat mode og da kommer alle i gruppa di fram.

Får man exp? Og hvordan er evt levellinga? Hvor vanskelig er combaten? Krever det min-maxing fra starten liksom? Er det loot? Hvor funker equipment/items.
Lenke til kommentar
LampeLars94 skrev (8 timer siden):

Får man exp? Og hvordan er evt levellinga? Hvor vanskelig er combaten? Krever det min-maxing fra starten liksom? Er det loot? Hvor funker equipment/items.

Ja, man får XP, minner om DnD sånn sett. Man levler opp når hver person får nok XP. Får da 3 poeng som du kan bruke på egenskaper. Jeg liker systemet deres, det er ikke for komplekst, men virker balansert.

Når det kommer til min-maxing, så min-maxer jeg automatisk. Så litt usikker på om man må gjøre det, men starta på "normal" vanskelighetsgrad. Har dødd en gang, men da loada jeg tilbake. For min del er vanskelighetsgraden veldig passe, som vel vil si litt over snittet av denne typen spill. Kan evt. spille på "easy", men det har jeg ikke prøvd.

Det er loot, minner om loot-systemet i Baldur's Gate f.eks. Nokså standard rollespill.

Kampene synes jeg fungerer veldig bra. Man må tenke seg litt om, men de er ikke altfor lange, slik jeg synes de er i noen spill. Noe taktikk må til, men finnes spill som krever mer taktikk også.

Lenke til kommentar
LampeLars94 skrev:
Aiven skrev:

Har bare noen timer i spillet, men kan svare på noe. Relativt standard Rpg spill i forhold til XP og lvl'ing, du får poeng som du bruker på feats(skillpoeng), som gir deg spells, backstab skade osv utifra hvilken klasse du er. Combat har vel 4? vanskelighetsgrader, så går fra story mode til full min max.(men ar ikke spilt nok til å utdype forskjellen på vanskelighetsgradene. Masse loot. har vel 12 utstyr sloter pr karakter. Er grader av våpen og armour, også utstyr med enchantment bonus. Rep, lykter osv til utforskning. Er også crafting, har sålangt bare laget mat , men er iallefall også potions utifra ingredienser jeg har. Kan finne oppskrifter eller prøve kombinasjoner selv. Spells kan man få ved å oppgradere feats eller finne i verden(har ikke funnet noe enda)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...