Gå til innhold

Gatekrim i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
35 minutes ago, _R2D2_ said:

Hva med å sende søppelet ut av landet, både foreldre og unger.

På hvilket grunnlag? Vi lever heldigvis i en rettsstat og må forholde oss til lover og regler. Og allerede i dag kaster vi velintegrerte innvandrere, på så tynt grunnlag at det er flaut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Hvis man støtter terrorisme og plager vanlige folk så kan det være at det renner over for noe til slutt. Jeg har ekstremt lite tålmodighet med terrorsympatisører.

Du kan sikkert forsøke å påberope deg nødrett for å ha mistet besinnelsen, men du får jo ikke medhold. Veit du hva nødrett er?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (På 22.8.2024 den 9:43 AM):

Politiet burde nok heller se litt på seg selv:
https://www.bygdeposten.no/nar-begynte-politiet-a-mene-at-det-ikke-er-formalstjenlig-a-pagripe-en-voldsmann-umiddelbart/o/5-10-664993

Vær trygg på at borgervern umiddelbart vil bli slått hardt ned på.
De burde kanskje heller gjøre en intern analyse på hvorfor folk vurderer borgervern?

Dette fremstår fullstendig uforståelig, men denne artikkelen ser ut til å ha en mulig forklaring:

https://www.dt.no/her-blir-runar-slatt-ned-pa-apen-gate-provde-a-prate-dem-til-fornuft/s/5-57-2450622

Mannen ble slått ned på en mandag. Det var først lørdagen nesten en uke etter at politiet. Kanskje det er årsaken.

Men likevel er det en veldig merkelig vurdering etter min mening. Selv om det er nesten en uke siden hendelsen, så er det åpenbart en gjentakelses fare her med tanke på alle de andre alvorlige sakene denne 18-åringen har dratt på seg, og i tillegg så er det jo fare for at han påvirker vitner eller annet som kan forspille bevis.

Dette er rett og slett elendig av politiet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (På 22.8.2024 den 9:56 AM):

Det er perverst at en far som beskytter barnet sitt skal sitte inne, mens farlige drittunger som skader andre hele tiden får gå fri.

Her har politiet ikke gjort jobben sin, da denne faren har anmeldt drittungene flere ganger, og de har fått holde på og til og med brutt besøksforbud tilsynelatende uten konsekvenser. Hva skal en far gjøre når han vet at disse livsfarlige drittungene bare venter på å skade barnet hans?

Han måtte gjøre det han gjorde. Og hadde han skadet dem permanent på en måte som hadde gjort at de aldri kunne utgjøre en fysisk trussel mot noen igjen, så hadde jeg ikke sagt noe på det.

Politistasjonssjefen i saken påstår at denne gjengen med skadelige drittunger som får herje fritt og skade stadig flere mennsker har fått tiltak mot seg som har fungert: "herunder har flere fått oppholdsforbud i bestemte geografiske områder, oppholdsforbudene har begrenset varighet, men de har virket – blitt overholdt"

Men faren til den aktuelle gutten sier han har anmeldt brudd på besøksforbud flere ganger, og at disse bare har blitt henlagt.

Går politiet her ut og lyver i media?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
majer skrev (3 timer siden):

Nå vil det borgerlige byrdet i Oslo bygge flere små leiligheter på østkanten til tross for at forskning og politiet mener det ikke er lurt. Men byrådet kommer vel bare til å skylde på regjeringen når kriminaliteten øker...

Kan de ikke bygge disse på vestkanten i stedet da? Bedre plass der også.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (8 timer siden):

I det minste så skjønner jo innvandrerne selv at det er problemer med innvandring fra idiot-religioner, i motsetning til kokko-venstre som frostkråka på forumet her som bare rabler i vei med piss.

Liten kudos der.

"kokko-venstre"? Nå bruker du unødvendig hersketeknikk her. Det er sånn Trump holder på... Hun høyrepolitikeren bruker retorikk som å knekke gjengene eller knuse de, men kommer hun til å klare det? Det er bare tom retorikk. Hun er tross alt med i et parti som går mot både det forskere og politi mener... Men noen velgere biter vel på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, jeg har det.

"Arrangørene av fakkeltoget som skulle blitt arrangert i Vikersund i morgen tirsdag, bestemte i kveld å avlyse arrangementet. De frykter for sikkerheten etter at arrangementet har blitt delt på høyreradikale- og innvandringsfiendtlige grupper. "

Dette tolker jeg som at noen ekstreme i lokalbefolkninga har fått såpass nok at dem nå truer med å begå samme urett som dem mener dem har blitt utsatt for. Jeg syntes ikke noe om det heller.

Poenget mitt står. Terroisme funker. Uansett hvem som måtte bedrive den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (43 minutter siden):

Ja, jeg har det.

"Arrangørene av fakkeltoget som skulle blitt arrangert i Vikersund i morgen tirsdag, bestemte i kveld å avlyse arrangementet. De frykter for sikkerheten etter at arrangementet har blitt delt på høyreradikale- og innvandringsfiendtlige grupper. "

Dette tolker jeg som at noen ekstreme i lokalbefolkninga har fått såpass nok at dem nå truer med å begå samme urett som dem mener dem har blitt utsatt for. Jeg syntes ikke noe om det heller.

Poenget mitt står. Terroisme funker. Uansett hvem som måtte bedrive den.

Litt mer om det her også:

https://www.document.no/2024/08/27/avlyser-fakkeltoget-i-vikersund-ikke-nok-politi-om-det-blir-stygt/

– De som startet denne aksjonen, har fått sine personlige opplysninger spredt på diverse sider som ikke akkurat er positive til dette. Vi har sett at SIAN (Stopp Islamiseringen av Norge journ.anm.) har mobilisert ganske kraftig, samtidig som det er mobilisert mye på den andre siden, sier Kalrud til Document.

I forkant har det i sosiale medier blitt observert spredning av personlige opplysninger om arrangørene, og at det ville kunne møte opp representanter fra begge ytterkantene.

 

Veldig trist for lokalsamfunnet som egentlig bare vil leve fredelig og rolig. 

Edit: Fant enda en sak om det som ikke lover godt.

https://www.nettavisen.no/nyheter/skadeverk-pa-heggen-kirke-tagget-pa-kirkeveggen/s/5-95-1983544

Modum+menighet+tagging_1.jpg?chk=4DAA05

 

Om denne taggingen er fra folk som genuint mener det eller om det andre som bare vil piske opp stemningen vet jeg ikke, men om det stod 'drep svarte\brune\muslimer\osv¨' ville det nok blitt mer rabalder i mediene.

 

Endret av Crooked Cracker
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...