Gå til innhold

Gatekrim i Oslo

Anbefalte innlegg

Etter det politiet har forstått har en av de mistenkte ønsket å låne en telefon av en gravid kvinne. Da kvinnen ikke ville låne ut telefonen, ble hun truet med kniv. Det skal ha oppstått basketak inne på T-banen, melder operasjonsleder i Oslo politidistrikt Bjarne Pedersen natt til lørdag.

Bare en liten notis, knapt mulig å finne: https://www.nrk.no/nyheter/truet-gravid-kvinne-med-kniv-pa-t-banen-i-oslo-1.17340793

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar for gitt at gjerningsmennene er norske statsborgere, det er de alltid. Hører sjelden at gjerningsmennene var utlendinger.

Jeg lurer på om trangbodde, sårbare utlendinger som mangler fritidstilbud lettere ville klare å følge loven om de ikke fikk statsborgerskap? Eventuelt kunne de praktisert kulturen sin i et annet land, og latt nordmenn være i fred.

Det er tydeligvis noe som skjer med dem når de får statsborgerskap. Kriminalitetsstatistikken ville vært meget annerledes om vi ikke delte ut statsborgerskap som godteri.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (På 18.3.2025 den 4.39):

Jeg tar for gitt at gjerningsmennene er norske statsborgere, det er de alltid. Hører sjelden at gjerningsmennene var utlendinger.

Jeg lurer på om trangbodde, sårbare utlendinger som mangler fritidstilbud lettere ville klare å følge loven om de ikke fikk statsborgerskap? Eventuelt kunne de praktisert kulturen sin i et annet land, og latt nordmenn være i fred.

Det er tydeligvis noe som skjer med dem når de får statsborgerskap. Kriminalitetsstatistikken ville vært meget annerledes om vi ikke delte ut statsborgerskap som godteri.

Det er ikke uvanlig verden over at det stilles vise krav og kriterier før utdeling av statsborgerskap. Ei heller strengere reaksjoner på visse typer kriminalitet. Når en person knivtruer en gravid kvinne bør jo vedkommende isoleres fra samfunnet og få tvungen rehabilitering, uavhengig av alder. Dessverre er det få som bryr seg om eller engasjerer seg i dette, intil det rammer dem selv eller noen i omgangskretsen.  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...