Gå til innhold

Gatekrim i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Men dette er jo hovedargumentet til de som mener at vi ikke kan begrense masseinnvandring. Lyver de?

Hvem er det som sier at vi ikke kan begrense masseinnvandring, og bruker det argumentet der? Det står ingenting i grunnloven eller folkeretten (eller menneskerettighetene, for den saks skyld) om at alle har rett på norsk statsborgerskap.

Du greier vel helt sikkert å finne dette lovverket selv og finne ut om de lyver?

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden):

Her på forumet. Det går igjen i mange debatter. Gjerne av de samme folkene som benekter at mange asylsøkere er grunnløse.

Du tenker ikke på retten til å søke asyl, da? Det er jo ikke det samme som å få innvilget statsborgerskap. Mange får avslag og blir sendt ut igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (20 minutter siden):

"Slipper straff for ran av 14-åringer

– De ble truet ut av Storsenteret og ned til Sandvikselva. Mens ranerne truet med å bruke grov vold, ble gutta våre blant annet sparket i ansiktet og tvunget til å begynne å kle av seg. Under hendelsen ble de utsatt for ulike former for ydmykelser, det er disse som sitter hardest i, sier fedrene.

Gjerningsguttene filmet også episoden på elvebredden.

– Det at det er spredt en video av hendelsen, gjør dette ekstra belastende, sier fedrene.

Også navnet på en av ranerne, som ble kjent via barnas nettverk i sosiale medier, sørget foreldrene for at politiet fikk. Den ene faren ringte til politiet og fortalte at han hadde GPS-logg på hvor sønnens airpods, som han var blitt fraranet, hadde vært de siste to døgnene.

En politipatrulje hentet airpodsene hjemme hos en av de to på bildet som var sendt politiet.

I slutten av mai lå imidlertid skrivet fra politiet i postkassene til de to familiene. Der sto det svart på hvitt at ingen av de fire gjerningsguttene blir straffet for ranet.

– Saken er henlagt mot tre av de fire siktede på grunn av at de er under kriminell lavalder og da ikke kan straffes, sier politiadvokat Mette Kristin Eriksen.

– For den fjerde siktedes del, en 15 år gammel gutt, er saken henlagt på bevisets stilling. Vår vurdering er at bevisene ikke holder i retten når det gjelder forsett. Basert på hans forklaring er det ikke tilstrekkelige bevis til at han var klar over at det skulle skje et ran. Han hevder også at han ble presset til å filme ranet, sier Eriksen."

https://www.budstikka.no/slipper-straff-for-ran-av-14-aringer/s/5-55-1726338

På tide at samfunnet våkner snart? Dette er forøvrig utenlandske kriminelle gjenger som finner seg hvite ungdom å rane. Det er rent rasistisk motiverte ran og et behov for å ydmyke nordmenn.

Jepp. Det er hatkriminalitet.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
hatredFan911 skrev (14 timer siden):

Her eg bor, var det noen som stjal en periode. Hele distriktet satte seg i fyr og flamme, med kamera og hisset seg sånn opp at politiet tok masse ressurser på dette. De som stjal fikk nå et par år i fengsel. I Oslo hadde det bare vært "whatever".

Eller de har ikke ressurser fordi de er opptatt med å oppklare drap, gjengkriminalitet, skyting, knivstikking, osv.?

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (3 timer siden):

Men dette er jo hovedargumentet til de som mener at vi ikke kan begrense masseinnvandring. Lyver de?

Kan ikke du slutte å sabotere diskusjonen ved å komme med tøyseargumenter du dikter opp og fremfører som om du mener det selv, for så å vise til at "noen andre" mener dette etterpå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 hours ago, hatredFan911 said:

Dette er ulempen med å bo i storby, er så mange folk der at ingen bryr seg om hverandre og hva som skjer, du er bare en uheldig del av statistikken, og kan komme med utsagnet "oslo er trygt" uansett hvor mange vipps ran, fordi sannsynligheten at det skjer deg er så liten.

La oss si at veiene plutselig hadde mangedoblet dødsulykker. Sannsynligheten for at eg blir rammet, hadde vært minimal, men opplevd frykt hadde vært økt mye mer for at en tulling skulle skli over i min veibane. Dette rammer vel dere som bor i Oslo og, mtp. ran og diverse? Eller er dere så vant med disse nyhetene?

Her eg bor, var det noen som stjal en periode. Hele distriktet satte seg i fyr og flamme, med kamera og hisset seg sånn opp at politiet tok masse ressurser på dette. De som stjal fikk nå et par år i fengsel. I Oslo hadde det bare vært "whatever".

Denne tråden ble opprettet pga en hendelse 1. juni, og som var ganske opprørende da det gjaldt ran av barn. Så skjedde noe lignende 3. juni. 5. juni og 9. juni. Altså ran av barn. Alle hendelsene er i politiloggen, i alle tilfeller ble gjerningspersonene tatt (et tilfelle stod det bare at politiet hadde spor). Etter dette og til dag har det ikke skjedd noe lignende i Oslo, dog en del andre voldshendelse og ran av mer klassisk karakter. 11. juli var det et barneran i Drammen.

Det skjedde altså en god del alvorlig ran i løpet av kort tid, men så har det stilnet. Det var mye mediaoppmerksomhet, og men kunne lese om diverse oppfølging i dagesvis etterpå. Så jo, folk bryr seg om dette. Men om man følger med litt så vet man jo at dette kommer litt i bølger, så kommer det en reaksjon, og så roer det seg. De fleste ønsker å forebygge, men akkurat hva som er rett medisin har nok mye med politisk ståsted å gjøre.

Men, ja, Oslo er stor. Mange av bydelene har nok flere innbyggere en de fleste norske tettsteder og til og med byer.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg dikter det ikke opp, dette er argumenter som brukes av de samme venstreradikale folkene i nesten alle diskusjoner som gjelder utfordringer med innvandring. Mange har lenge benektet problemene, men de har blitt mer åpenbare i det siste.

Beklager om du ikke skjønte sarkasmen. Jeg trodde den var åpenbar. Jeg tok for gitt at du hadde sett disse argumentene like mange ganger som jeg har.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Feynman skrev (31 minutter siden):

De fleste ønsker å forebygge, men akkurat hva som er rett medisin har nok mye med politisk ståsted å gjøre.

Politikerne har nå en plikt til å avslutte all videre innvandring fra land som Pakistan og lignende slik jeg ser det. Det er en god start for å forebygge dette.

Jeg kjenner jeg blir så ildsint når jeg leser sånne artikler at jeg får lyst til å stemme på folk som ikke står på stemmeseddelen i Norge en gang. Men når jeg får roet meg ned blir det selvsagt stadig Høyre...

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Feynman skrev (25 minutter siden):

Denne tråden ble opprettet pga en hendelse 1. juni, og som var ganske opprørende da det gjaldt ran av barn. Så skjedde noe lignende 3. juni. 5. juni og 9. juni. Altså ran av barn. Alle hendelsene er i politiloggen, i alle tilfeller ble gjerningspersonene tatt (et tilfelle stod det bare at politiet hadde spor). Etter dette og til dag har det ikke skjedd noe lignende i Oslo, dog en del andre voldshendelse og ran av mer klassisk karakter. 11. juli var det et barneran i Drammen.

Det skjedde altså en god del alvorlig ran i løpet av kort tid, men så har det stilnet. Det var mye mediaoppmerksomhet, og men kunne lese om diverse oppfølging i dagesvis etterpå. Så jo, folk bryr seg om dette. Men om man følger med litt så vet man jo at dette kommer litt i bølger, så kommer det en reaksjon, og så roer det seg. De fleste ønsker å forebygge, men akkurat hva som er rett medisin har nok mye med politisk ståsted å gjøre.

Men, ja, Oslo er stor. Mange av bydelene har nok flere innbyggere en de fleste norske tettsteder og til og med byer.

 

Du skal ha for å tone dette temaet ned så mye som mulig. 

Likevel, her er én den 12 juni. Fra avisa Oslo. 

"Klokken 14.30 onsdag ettermiddag fikk politiet melding om at en gutt i barneskolealder hadde blitt utsatt for et ran på Slemdal.

Det opplyser politiet til pressen.

– Ranet hadde skjedd i noe tid forut for at vi fikk melding. Vi har avhørt barnet og foreldre og oppretter sak på forholdet. Fornærmede ble ikke fraranet noe, men ble dyttet, opplyser operasjonssentralen.

Fornærmede er et barn i barneskolealder. 

– De mistenkte beskrives som noe eldre enn fornærmede, men også i barneskole-/ungdomsskolealder. 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

På tide at samfunnet våkner snart? Dette er forøvrig utenlandske kriminelle gjenger som finner seg hvite ungdom å rane. Det er rent rasistisk motiverte ran og et behov for å ydmyke nordmenn.

Tror ikke nordmenn våkner opp med det første, hver gang jeg rører innpå disse temaene med familie, venner, kolleger, naboer, osv blir det som regel pinlig stillhet, noe aggressiv stemning eller fullstendig fornektelse. Det eneste 'håpet' er vel at det kommer en tilstrekkelig konservativ medgang (også kjent som ytre høyre blant noen) som blir innflytelsesrik nok til at ekstremkonforme nordmenn tør å snakke om slike ting. 

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (3 minutter siden):

Det eneste 'håpet' er vel at det kommer en tilstrekkelig konservativ medgang (også kjent som ytre høyre blant noen) som blir innflytelsesrik nok til at ekstremkonforme nordmenn tør å snakke om slike ting. 

Det burde vært helt unødvendig. Hvorfor skal det ikke være en allmenn interesse med å få en kontroll på galskapen. Jada, en viss galskap har det vært overalt gjennom tidene i dette landet også. Men kriminaliteten og dens makt vi står overfor i dag er nærmest for en bulldoser å regne i forhold. De politikere som burde være litt stressa ser dessverre ikke ut til å være det..

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (8 minutter siden):

Ja, for det er dritgøy å snakke om radikal innvandringspolitikk i lunsjen.

Ei heller konsekvensene av denne, men all samtale mellom mennesker må jo ikke være dritgøy heller. Det blir jo heller krampeaktig, således bør jo momenter som påvirker samfunnet kunne snakkes om mellom voksne folk. Alt til sin tid selvsagt.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...