Gå til innhold

Fem Vipps-ran på lørdag


Anbefalte innlegg

Feynman skrev (1 minutt siden):

Fra siste artikkel:

Fint om alle holder en saklig tone og forholder seg til virkeligheten som den er. Kan ikke tvinge noen, bare sier det hadde vært fint.

Forsøker du å vise til at vipps-ran(kriminalitet) i det stor og hele er uproblematisk? De eventyrbrillene må du fortelle hvor du får tak i...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feynman skrev (2 timer siden):

Fra siste artikkel:

Fint om alle holder en saklig tone og forholder seg til virkeligheten som den er. Kan ikke tvinge noen, bare sier det hadde vært fint.

Erfaring fra virkeligheten tilsier at disse neppe møter noen tilstrekkelig avskrekkende reaksjon som får de inn på bedre spor. Sett i lys med de andre ransepisodene i år viser det en særdeles uheldig trend som hvertfall ikke jeg vil se i Norge.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Dette er da på ingen måte noe nytt. Jeg ble ranet på åpen gate i Oslo av en gjeng med drittunger fra Somalia med kniv. Jeg var uoppmerksom og plutselig sto jeg der omringet av disse med en kniv oppunder haka med beskjed om at de skulle ha jakka, mobilen og lommeboka mi. Jeg sa at jakka og mobilen min kunne de ta, men lommeboka mi skulle de få jobbe for, så de gikk derfra med jakka og ene mobilen min. Selv om jeg ringte inn og sperra mobilen med den andre mobilen min fikk de ringt 4 timer til Somalia med mobilen de stjal. Dette var i 2006, i 2007 flyttet jeg fra østlandet og kommer aldri til å bo nær en sånn drittby som Oslo mer. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...