Femtekolonne Skrevet 1. juni Del Skrevet 1. juni (endret) Tør man spørre hva det skal koste å bytte bremser på en nissan leaf 2015, 1 generasjon? Klosser og skiver bak pluss oppsmøring av bremsene foran? Endret 1. juni av Femtekolonne Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. juni Del Skrevet 2. juni Skal du gjøre det selv? Både snapdrive og mekonomen har prisforespørsel skjemaer på nettsidene sine hvor du får et tilbud iløpet av en dag. Eller ringe de, så får du vite det på noen minutter. For en indikasjon på en søndag så søk opp deleprisene og anta 2-3 verkstedtimer til 1250,- timen Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 2. juni Del Skrevet 2. juni Jeg gjorde dette på en 2016 Leaf for et par måneder siden: EU-kontroll, bremser bak (inkl. skiver, klosser, bremsesko, bremsevæske) + håndbrekkabel. Dette kom på 14500,- For et års tid siden tok jeg kun skiver+klosser foran, det kom på 5500,- Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 2. juni Forfatter Del Skrevet 2. juni 1 hour ago, bzzlink said: Skal du gjøre det selv? Både snapdrive og mekonomen har prisforespørsel skjemaer på nettsidene sine hvor du får et tilbud iløpet av en dag. Eller ringe de, så får du vite det på noen minutter. For en indikasjon på en søndag så søk opp deleprisene og anta 2-3 verkstedtimer til 1250,- timen Burde vel gjort det selv ut i fra en masse folk som sier det er så utrolig lett. "Bare å se en youtube video".. Men jeg tror ikke det da jeg ikke har verktøy og null peiling. Da er det fort gjort at jeg sitter med delvis demonterte bremser og ett enda større problem. Bremsene har aldri vært byttet og det har ikke vært tatt noen såkalt nissan bremseservice de siste 5år så det som kan ha satt seg sitter nok. Jeg har sett på delepriser, men allerede der spriker det mye. Sender noen prisforespørsel da. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. juni Del Skrevet 2. juni Kjenner ikke noen som kan fikse det for deg da? Er somsakt ikke spesielt vanskelig på leaf. Det er meget simple biler. Også burde du begynne å smøre dem hyppigere heretter. Bremsene brukes nesten ikke men de kan ruste og kile seg fast og da blir de gjerne ødelagt. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 2. juni Forfatter Del Skrevet 2. juni 7 hours ago, Complexity said: Kjenner ikke noen som kan fikse det for deg da? Er somsakt ikke spesielt vanskelig på leaf. Det er meget simple biler. Også burde du begynne å smøre dem hyppigere heretter. Bremsene brukes nesten ikke men de kan ruste og kile seg fast og da blir de gjerne ødelagt. Hva er hyppig? På høsten eller våren? Begge? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. juni Del Skrevet 2. juni 1 hour ago, Femtekolonne said: Hva er hyppig? På høsten eller våren? Begge? Kommer helt ann på hvor i landet man bor. Er salten som er største synderen. Høst eller vår er vel ikke så nøye men bor man i Olso burde det gjøres årlig og bor man i Tromsø holder det med hvert 4-5 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå