Gå til innhold

Jeg har gode karakterer i alt bortsett fra det jeg vil jobbe med


Gjest 4cb1e...0ae

Anbefalte innlegg

Gjest 4cb1e...0ae

Jeg har gode karakterer i de fleste fagene mine fra studiet i informasjonsteknologi bortsett fra programmeringsfagene. Jeg er en person som bruker tid på å lære nye ting, men når jeg først kan det sitter det bedre enn hos de fleste. Jeg fikk toere og treere i matte på ungdomsskolen og vgs, men var den som fikk best karakter på siste eksamen. Sånn er det nok med programmering og. Problemet her er at jeg ikke rakk å bli god før jeg var ferdig med fagene. I det ene programmeringsfaget skulle vi dessuten skrive kode med ark og kulepenn. Når en arbeidsgiver ser på vitnemålet mitt vil de sannsynligvis tro at jeg fikser alt bortsett fra programmering. Hvordan kan jeg overbevise dem om det motsatte og i det hele tatt komme på intervju? Ser de på porteføljen min vil de kanskje tro at jeg har fått andre til å lage den. Er det lurt å få sertifiseringer?

Anonymous poster hash: 4cb1e...0ae

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn med et opensource-prosjekt som legg ut koden din på Github, gjerne med en demosite hvis det er web-basert.

En arbeidsgiver bryr seg om hva du kan produsere, ikke primært hva som står på vitnemålet.

Har du utviklet deg siden du fikk det papiret viser du det greit med et selvutviklet prosjekt arbeidsgiver kan sjekke selv.

Enkelte er sertifiserings-sentrert fordi det er lettere å selge kompetansen din til kunder hvis du jobber som konsulent. Jobber du mer inhouse så er det mindre viktig.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Programmering og andre realfag er jo learning by doing. Så her kan det være verdt å kanskje progammere noe for seg selv eller lignende. Kanskje klarer man en egen personlig nettside med innloggingsfunksjon eller lignende. Eneste problemet med sistnevnte er at man bør helst kunne sikre backenden godt, jeg har selv tittet på logger fra servere i skyen og hackingforsøk skjer hele tiden selv mot servere og websider som ikke har noe funksjon, som oftest av botnettverk - jeg vil tippe de kjører bare gjennom en range med IP adresser  sånn automatisk)

Endret av William_S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...