Manlulu Skrevet 1. juni Del Skrevet 1. juni Tenker å migrere fra OneDrive til noe jeg kan stole mer på (brannfakkel?). Orker ikke at filer blir slettet, men kanskje de ikke er slettet likevel. At ingen andre enn meg har tilgang, men kanskje staten får tilgang likevel. Osv... Jeg har testet gratisversjon av Jottacloud, og liker tanken med at all dataen ligger i Norge, og generelt at det er et norsk produkt. Man får også mer lagringsplass enn hos Proton Drive. Proton skal vel være ekstremt opptatt av privacy og sikkerhet, og virker som å være et bra valg. Man kan får også en del annet i samme pakke, som mail og Proton Pass. Jeg skal bruke skytjenesten til å lagre alt mulig av innhold. Ikke bare bilder. Per i dag har jeg litt i underkant av 200GB som skal migreres over. Noen som har testet begge, og kan si noe om de ulike produktene? Eller kan anbefale den ene over den andre? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 1. juni Del Skrevet 1. juni Jeg har kun brukt OneDrive i jobbsammenheng tidligere og det har fungert helt greit. Har brukt Jottacloud siden 2014 og det har fungert helt topp som backup-løsning for våre datamaskiner og NAS-serveren. Har lagret ca 4,5 TB og aldri hatt noe trøbbel med å ta backup eller hente tilbake data ved behov. De har helt greie programmer for PC, Mac osv som tar automatisk backup av valgte mapper i henhold tll regler du setter og du har også mobilapper. De ser ut til å ha personvern og sikkerhet på alvor, på godt og vondt, som fremhevet i denne artikkelen fra NRK.no. Jeg har ikke erfaring med Proton. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå